Gapend gat in de romp :)

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Azrael, 30 sep 2002.

  1. Azrael

    Azrael Guest

    Op mijn vliegtuig zit aan de voorkant een gat van ongeveer 1cm2. Hoe moet ik dit dichtmaken? Met vloeibaar hout?
     
  2. Keesje

    Keesje Guest

    In je folie/balsa plankje/balsa blok???? Kortom, ff iets meer info.....
     
  3. Azrael

    Azrael Guest

    Ik de romp aan de voorkant. In het hout. Vlak bij de motor.
    Het is overgens geen balsa denk ik. Wat het wel is weet ik niet maar het is hout van ongeveer 1cm dik.
     
  4. Keesje

    Keesje Guest

    Is het een plankje, of een balsa blokje, misschien heb je een foto... Want een gat in een plankje repareer je iets anders dan een gat in een massief blok.... En komen er krachten op te staan? Zonee, zit het je werkelijk dwars, misschien ff opnieuw folieën....
     
  5. Azrael

    Azrael Guest

    Het is een massief blokje. Het zit aan de voorkant van de motorsteun. Er komen denk ik niet zo veel krachten op te staan en ja , het zit me dwars.
    Opieuw folien lijkt me een korte duur oplossing want 1 keer met de neus de grond raken en het is dan gelijk weer eraf..
     
  6. Keesje

    Keesje Guest

    Dus waar je motorsteun op bevestigd is????? Ik zou hem in dat geval proberen te vervangen, ligt wel aan de grootte van het gat, anders vullen met vuller....
     
  7. Azrael

    Azrael Guest

    Mijn motor steun zit erop bevestigd maar het lijkt me geen kwaad kunnen voor de kracht van de steun. Het is een gat van ongeveer 0,5cm diep en 1cm dik. Vullen lijkt me een prima oplossing maar wat voor spul moet ik dan gebruiken? Het is meer cosmetisch van aard. Het is niet zo dat de sterke van mijn vliegtuig is aangetast. Vliegen doet ie prima.
     
  8. Keesje

    Keesje Guest

    Het probeem is dat normale vuller veel te zwaar is, als je lood in je neus hebt, dan zou je het kunnen overwegen en het lood verwijderen, of er een lichtere oplossing is weet ik helaas niet.
     
  9. Azrael

    Azrael Guest

    Ik zat te denken aan vloeibaar hout en daar overheen folien. Maar of dat pakt dat weet ik niet.
     
  10. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    eleganter:

    "modelmaster" balsaplamuur of een mengsel van (weinig) epoxy met microballoons; weegt weing en schuurt goed :)

    Houten plugje maken, inlijmen met secondenlijm en daarna gladschuren werkt natuurlijk ook. Bij een vreemde vorm lijmen met constructielijk van bison of pattex; dit expandeert en vult alle hoekje, laat zich na droging netjes schuren. Als het helamaal niets te houden heeft kun je er natuurlijk ook een stukje piepschuim (of nog mooier: roofmate) inlijmen.....
     
  11. Azrael

    Azrael Guest

    Ik heb nog zat schuim hier liggen. Prima idee. Dat spul weegt niks en ik folie er later gewoon omheen.
     
  12. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Hé Sanne..

    P-L-A-K-B-A-N-D en het is máár een klein gaatje... :D
     
  13. Azrael

    Azrael Guest

    Het gapande :) gat is eruit. Stukje schuim en plakband en een vierkante centimeter A4 papier doen wonderen :)
     

Deel Deze Pagina