Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ik weet wat EPA is maar dan zou mijn stuurservo toch ook moeten sneuvelen ?Je EPA instellingen staan gewoon niet goed. EPA, google er maar eens op, staat voor eindpunten van je servo. Op goedkope zenders is dit overigens vaak niet goed af te stellen. Wat er eigenlijk gebeurd is dat je servo harder en verder staat te trekken dan zijn eigen maximale stand. Hierdoor brand de servo door en kan je een nieuwe kopen.
Overigens is het merk en kwaliteit ook van belang hoe snel dit gebeurd, maar als het al na 10 minuten is verwacht ik dat je EPA onjuist staat.
Blijkbaar staat de epa daar dus wel goed...
Moet per servo ingesteld worden
Als ie wel gas geeft maar niet remt dan zit je servo hevel niet netjes op het middelste punt, vervolgens gaat ie zo hard aan het gas staan trekken dat je servo uitfikt. In dat geval misschien geen EPA instelling, maar een verkeerde montage.
Hoe voorkom je dit;
- Zet je trim op je zender in het "midden"
- Zet je zender aan
- Zet je auto/ontvanger aan
- Monteer je servo hevel zo netjes mogelijk op het midden (gas dicht en geen rem).
- Corrigeer bovenstaande met de schroefjes en instellingen op de stangetjes die van je servo hevel naar de carburateur en de rem lopen.
Hopelijk gaat je servo daarmee langer mee.... hou je weinig of geen rem, dan zou ik de remvoeringen eens controleren.
weet niet wat er scheelt , kheb een eind met mijn 1ste servo gereden
en plots was die gisteren stuk , had 1tje liggen in reserve , monteer die na 10 min trg stuk vandaag nieuwe gaan aanschaffen en net hetzelfde , wat ik wel gezien heb is dat de sleuf van de carburator open blijft hangen en plots een "klik" maakt om terug naar binnen te schuiven
wat ik wel gezien heb is dat de sleuf van de carburator open blijft hangen en plots een "klik" maakt om terug naar binnen te schuiven