Gas servo kyosho

Discussie in 'Model elektronica' gestart door hengelo78, 3 jan 2017.

  1. hengelo78

    hengelo78

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    162
    Hallo allemaal.

    Even snel een vraagje...als ik mijn rc auto aanzet..kyosho dbx 2.0 dan begint vanzelf de gas servo te bewegen. (Hij geeft zelf gas en remt vanzelf)
    Dit alleen wanneer de zender ook aan is...zodra de zender uit is(en auto nog aan is )dan beweegt hij niet meer vanzelf.

    Wat kan dit zijn?
     
  2. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Eerst zender aan, dan auto aan. Dan mag gas/rem servo gerust 1 keer bewegen. Servo stelt zich in na de info vd zender. Blijven bewegen is niet goed en klinkt als storing.

    Dan kun je het best de zender en ontvamger op nieuw binden.
     
  3. hengelo78

    hengelo78

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    162
    Eerst zender en dan ontvanger wist ik.
    En ja hij blijft bewegen.
    Soms kleine stukjes en soms van vol gas op vol rem.

    Opnieuw binden word lastig.
    Heb ik toch iets voor nodig ?
    Of is dat zo gedaan?

    Thanks
     
  4. pipolakki

    pipolakki

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    203
    Binden is niet zo moeilijk, maar klinkt als jitterende servo, krijgt of niet genoeg stroom, is gaar , of idd zender ontvanger probleem. Probeer eerst eens een andere servo op dat kanaal te hangen of die ook jittert. En ondertussen in het boekje opzoeken hoe je opnieuw moet binden. Tussen zender en ontvanger. Ook je zender batterijen nakijken en er 1 merk 1 soort in stoppen. Ivm voltage verschillen! Scc6
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Verwissel de 2 servostekkers van kanaal in de ontvanger. Blijft het probleem in dezelfde servo is het de servo, verplaatst het probleem zich naar de andere servo is het de ontvanger.

    Maar vermoedelijk heb je in het natte gereden?
     
  6. hengelo78

    hengelo78

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    162
    Nee niet in het natte gereden.
    Auto heeft zeker ander half jaar stil gestaan.
    Wissel gedaan en het probleem verplaatst zich naar de andere servo.

    Ook binden opnieuw gedaan.
    Probleem blijft...ontvanger kapot? Bij niet genoeg stroom moet de andere servo het ook hebben toch ?

    Alvast bedankt
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Dan zit het probleem in de zender of de ontvanger. Wel volle batterijen in de zender? ook de cellen er goed ingestoken (niet 1 per ongeluk andersom)?
     
  8. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Volgens je laatste opgave zal het probleem in de zender zitten en is de gaspotmeter vervuild door het lange niet gebruiken.

    Wat hierbij wel eens wil helpen is het snel én veelvuldig heen en weer bewegen van de gashandle. Je houdt de zender daarbij in één hand en met de wijsvinger van je andere hand beweeg je de gashandle zonder te veel kracht te gebruiken snel heen en weer. Hiermee wil het wel eens lukken om het vuiltje weg te schuren en naar de zijkant te verplaatsen.

    Als dit niet lukt zal de gaspotmeter vervangen moeten worden, maar dat kan wel eens een probleem worden. Zulke potmeters zijn namelijk niet verkrijgbaar voor consumenten. Eventueel kun je daarvoor een conversatie met mij openen en kan ik dat nog voor je doen, maar hoop daar niet te veel op.

    Niet gaan knoeien met contactspray o.i.d., daarmee verdwijnt het probleem slechts tijdelijk en wordt daarna erger dan het was.
     
  9. hengelo78

    hengelo78

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    162
    bedankt voor jullie reacties zo snel
    heb de ontvanger maar vervangen en alles opgelost
     
    pipolakki vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina