http://www.modelhelicopters.co.uk/align-t-rex-700-800-blade-clips.html Juist ik snap hem ️ Waarom meer grip?
... omdat ik een grote motorpin heb en de softstart zonder v-bar governoor niet zo best was, heb ik iets gezocht om meer grip op de blad-houders te krijgen, den bladen klapten gewoon dubbel, ... naja, iets overdreven , maar ik kreeg de bladen niet goed vast, nou zitten zij beter en decsoftstart werkt ook goed. Groet Uwe
Wat een powervogel is dat ook, super stabiel ook bij veel wind, hier wat impressies tijdens vliegpauze Gaui X7 met T Rex 700e V2 Groet Uwe
... voor de volgenden vluchten wil ik ook nog de governor van de Scorpion 130 opto testen, zou deze goed werken bespaar ik dat kabel en de upgrade van de v-Bar (zullen misschien vele zeggen, v-Bar is beter, maar als ik niet getest heb, weet ik het niet, iig werkt die governor van de Phoenix Castle ESC perfect) Groet Uwe
Governor X7 vliegt met Scorpion ESC governor perfect ! RPM iets hoger ingesteld dan bij de T Rex 700 en hij doet het perfect, ook switchen gaat heel goed, en zelfs de soft-start is acceptabel, RPM N = 2003, idle1 = 2156, idle2 = 2232 Groet Uwe
neee, toen ze de A4 asfalteerden, hebben ze wat spul over gehad, en ik heb achter mijn tuin nog wat ruimte ... dus heb ik daar 2 km asfalt aan laten doen, leuk he ... :x-mas:
... trouwens, voor die wat zeggen te duur of : eerst maar testen is de Gaui X7 nu ook op de Phoenix SIM !! (vroega zeggen ze: concurrentie voor de Logo 700, nu heet het: Logo geen concurrentie)
RPM in idle 2 nog een tikketje hoger gedaan, nu voel je een echt verschil bij soft 3D nieuwe curves: RPM N = 2003, idle1 = 2156, idle2 = 2308
dat oude draadje toch nog eens aanpakken ... bij iets harder aan de sticks trekken, voel je toch, dat de motor geen power meer heeft, vandaag nog een laatste keer getest, vliegt wel snel, maar bij klimps over 50 m kakt hij behoorlijk in, motor of ESC ... ? motor is heet, ESC warm, lipos zijn 60 / 120 C 5000 mAH en amper gevlogen, dus dat is het niet. iemand een idee ?
hoi Uwe, ik las je andere draadje ook ... je hebt een 130a scorpion esc? De nieuwe of de oude series nog ( nieuwe = tribunus ) Heb je wel eens logging gedaan?, dus meten wat je daadwerkelijk trekt aan ampere's? Misschien dat de 130a net onder de maat is?
Hoi Sven, dank je voor meedenken, ik denk maar, dat ik de oudere versie van de Scorpion ESC heb, maar raar was, dat die koud bleef en de motor heet, dus verder: voor de Gaui kan je een 10, 11 of 12 T motor-pin gebruiken, en ik heb de 12 T op (gehad), nu verandert naar een 10 T en met een max. headspeed van 2240. ik denk dat dat het probleem was, vandaag of morgen ochtend ga ik hem vliegen, als de touren passen moet eigenlijk de motor en de ESC gelijk warm worden, en de power voldoende zijn, bladen zijn 693 mm Edge. Prettig weekend Sven, en hopen op goed weer ! Groet Uwe
Helaas is het deze week wat minder afgelopen met de X7... Reden: cell kapotgegaan in de zenderbatterij, bijgevolge de zender uitgevallen. Op governor (+-1850rpm) met volle pitch tegen de grond gesmakt. Waar haal ik het best de onderdelen hiervoor? Het is de eerste keer dat ik echt iets nodig heb.
Fail save ??? FastLad op de site van Gaui kijken voor dealers, vaak heb je in Duitsland welke ... balen man !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! suc6 met reparatie !
nu met de kleine motor-pin heb ik RPM 1800, 1925 (daar ben ik al weg), en 2050 ... een droom voor jou helaas. Nouw, hopen op goed weer Ed, ik ben rond 10 uur van plan te gaan (+/-) als het weer goed is. ... tot morgen.
Fail save stond ingesteld op behouden laatste beweging, ik had dus net volle pitch naar beneden gegeven. Heli is van zo'n 15 meter naar beneden gekomen. Bedankt voor de tips!
Altijd zorgen dat in failsafe de motor uit gaat !! Nu is de heli op een veld terecht gekomen , moet er niet aan denken als de heli richting een paar mensen gaat .... Ik dacht dat heligear ook Gaui onderdelen in zijn pakket had .
Klopt, zo had ik hem ingesteld dacht ik. Er moet iets fout gegaan zijn bij het instellen. Ik bekijk de site van heligear eens, bedankt!