gebruikte T-rex 250

• Topicstarter Topicstarter bbking
  • Startdatum Startdatum
B

bbking

Guest
Iemand enig idee waarom zoveel mensen hun T-rex 250 na slechts 10 of minder vluchten de deur uit doen?
Het model is nog niet heel lang op de markt, maar ze worden gebruikt volop aangeboden.

Ben zelf redelijk nieuw met de hobby, maar na slechts een paar keer vliegen ben je mijn inziens nog niet bekend met de heli en zijn gedrag?
Of vliegt een 250 zo veel anders als een 450?

Ben zelf na een coaxiaal en FP heli's nu aan het kijken naar CP heli's, vandaar de vraag. :)

Een staart probleempje, en hij is gewoon erg klein.
Ik heb met een rustig en goed afgestelde T250 van Niek indoor gevlogen, daar verbaasde ik mij over hoe stabiel en makkelijk hij eigenlijk nog vliegt. Maar hoe groter hoe stabieler geld natuurlijk nogsteeds. En ik kan niet zeggen hoe hij het met weinig wind doet.

Ik kijk regelmatig naar de 2ehand advertenties, over het algemeen zitten ze 10-15% onder de nieuwprijs of nog erger, niet iets dat ik snel zou kopen dus...pas bij 30-40% zou ik erover denken.

trex 250

Staart probleem was bij de eerste levering.(en ook niet bij alle heli's van die levering) Ik had dit probleem ook maar heb het opgelost en hij vliegt nu geweldig. Heb hem gekocht voor indoor maar heb er ook een aantal keer mee buiten gevlogen zolang er weinig wind is geen probleem. Hij is inderdaad klein en erg snel waarddor je hem gauw uit het oog verliest,maar erg stabiel voor zijn formaat. Ik snap ook niet waarom iedereen hem weg doet bij mij blijft ie vind hem geweldig.

Ik denk om dezelfde reden dat ik me heb kunnen inhouden om te kopen.
Het is een echte indoor heli.
En hoe vaak doe je dit nou........

Om dezelfde reden heb ik geen nachtbladen voor mijn heli aangeschaft.

Dat is nou net de reden dat ik hem volgende winter eigelijk wel zou willen.
Ik vlieg tijdens het indoor seizoen minstens een keer of 15 binnen. En 2-3 3D heli vluchtjes zouden de dag compleet maken.
Daarnaast houd het de routine erin, ik heb nu al enkele maanden (op 1X T250 na) geen heli meer gevlogen.

Iemand enig idee waarom zoveel mensen hun T-rex 250 na slechts 10 of minder vluchten de deur uit doen?
QUOTE]

Volgens mij is het een leuk hebbedingetje maar dat in de praktijk blijkt dat het wel een erg klein heli'tje is en al snel erg klein wordt als je buiten vliegt.

Bovendien VERMOED ik dat veel mensen het heli'tje met idioot hoge toerentallen vliegen waardoor hij superagressief en zenuwachtig gaat vliegen en ja, daar moet je wel de reflexen voor hebben ...

Bas

Ik zou dan eerder gaan voor die super kleine walkera CP heli. goed genoeg om je basis skills te onderhouden en klein genoeg voor in de huiskamer + indoor. ( en het is goedkoper )

Het is anders wel een klein duiveltje!!

2738274

Laatst bewerkt door een moderator:
QUOTE]

Volgens mij is het een leuk hebbedingetje maar dat in de praktijk blijkt dat het wel een erg klein heli'tje is en al snel erg klein wordt als je buiten vliegt.

Bovendien VERMOED ik dat veel mensen het heli'tje met idioot hoge toerentallen vliegen waardoor hij superagressief en zenuwachtig gaat vliegen en ja, daar moet je wel de reflexen voor hebben ...

Bas

Ik heb er ook een en hij vliegt ook echt alleen goed met zoveel mogelijk toeren, dan pas is ie strak, maar ja daar komt je 2de punt hij wordt dan wel enorm snel (en klein) en dat is wel effe wennen, ik kan ook al niet meer op 1 hand tellen hoe vaak ik (net) niet uitkwam ;)

trex 250

bij mij gebeurt het ook regelmatig dat het (net) niet uit komt, gister nog schade alleen feathering shaft in 2 stukken. 10 min later vloog ie weer. Maar blijft een leuk ding om mee te vliegen.

Back