geen beweging

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door mwrv, 27 jul 2014.

  1. mwrv

    mwrv

    Lid geworden:
    8 aug 2010
    Berichten:
    20
    Locatie:
    woon in Oudehaske ,gelegen tussen Joure en Heerenv
    hallo allen,
    hier een vraag ,en hoop dat jullie iets verder kunnen helpen.
    heb hier een poosje terug ook al eens een vraag gesteld om te beginnen met modelvliegen,en advies was om eerst een sim te nemen.
    zogezegd zo gedaan.heb een zender type Modelcraft 6 channel MP-26-DT,gekocht(tweede hands),ja ben beginner tenslotte.
    verder heb ik na de topics te hebben bekeken op gebied van de simulator de phoenix 3.0 aangeschaft(heb deze tot 5.0geupdated).
    heb het installatie programma doorlopen en dit gedaan naar mijn kunde.
    heb als proef een vliegtuig genomen,komt dus ook allemaal in het scherm,als ik de hefbomen beweeg gaan de flaps etc ook bewegen,maar krijg hem dus totaal niet in beweging.
    doe dus ongetwijfeld iets verkeerd,of heb ik iets verkeerd ingesteld.
    heb de handleiding van de zender er ook bij,maar hier staan dus afkortingen en uitleg bij waar ik nog niet helemaal uitkom,en dit zal ook wel mede een oorzaak zijn.
    vraag is dan ook .op welke mode kan ik de zender het beste zetten,en het aantal % van de kanalen om in te stellen en is hier een aanbeveling voor?
    zal verder de afkortingen even vermelden,en misschien is er iemand die ook hier een beknopte uitleg van wil geven.
    EP(end point adjustment
    DR(dual rate)
    Rev(reverse)
    Sub(subtrim)
    Type(geen selectie,alleen voorinstelling)

    bvd mwrv,
     
  2. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Met de mode kan je bepalen op welke knuppel je het gas en de overige bedieningen wil hebben.
    Dat is naar persoonlijke voorkeur maar het heeft grote voordelen als je straks les krijgt of even je vliegtuig door een ander laat vliegen dat je met de zelfde mode vliegt en daar aan gewend bent.

    Op je zender zit een aantal knuppels en als je die beweegt dan zullen als het goed is de servos de bewegingen volgen.
    Als de uitslag groter is dan nodig dan kan je dat beperken met end point adjustment te veranderen.
    Wil je snel wisselen tussen twee instellingen dan kan je met dual rate twee instellingen maken en daar kan je dan naargelang je vlieg stijl snel tussen kiezen.
    Wil je dat de servo in tegenovergestelde richting beweegt als de knuppel dan kan je die op de zender reversen.
    Trimmen is een kleine verschuiving van het werkings gebied van de servo om een roer goed in het midden(neutraal) te zetten zonder mechanische aanpassingen.
    Wat subtrim is weet ik niet zeker maar mogelijk alleen de engels uitdrukking voor hetzelfde.

    Dat er niets beweegt via de Sim kan ik niet verklaren maar misschien is er iemand met dezelfde Sim.;)
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2014
  3. mwrv

    mwrv

    Lid geworden:
    8 aug 2010
    Berichten:
    20
    Locatie:
    woon in Oudehaske ,gelegen tussen Joure en Heerenv
    hallo Flyer,
    alvast bedankt voor de tips,heb ik iets meer inzicht in het geheel.
    ga nog eens brainstormen over het niet vliegen,ja,ik zal ongetwijfeld iets verkeerd cq vergeten zijn.

    bvd mwrv,
     
  4. cajo

    cajo

    Lid geworden:
    30 nov 2008
    Berichten:
    675
    Locatie:
    Uden
    Subtrim is het in het midden stellen van de servo armen, omdat met de vertanding de servo-arm niet altijd haaks op de servo komt.
     
  5. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Dank u weer wat geleerd.:D
     
  6. mwrv

    mwrv

    Lid geworden:
    8 aug 2010
    Berichten:
    20
    Locatie:
    woon in Oudehaske ,gelegen tussen Joure en Heerenv
    niets,

    hallo allen,
    oke dat met die subtrim is ook goed om te weten.
    heb hem nog eens opnieuw gekalibreerd,maar vliegen niets.
    alle flaps reageren wel.maar wat mij ook opvalt dat de throttle niet reageert,zou dit dan toch met de instelling te maken hebben,of maar een andere zender zoeken.
     
  7. Wings

    Wings

    Lid geworden:
    10 mrt 2010
    Berichten:
    73
    Dit probleem heb ik vaker gezien. Het heeft te maken met de "zender" die je gebruikt voor de sim.
    Als ik het goed begrijp gebruik je een echte zender (die je ook voor je toestel gebruikt en niet een speciale box voor de flightsim). Dan kan dit handige dingetje van onze hobby koning uit Honk Kong een uitkomst zijn: Radio Control Planes, Helicopters, Cars, Boats, FPV and Quadcopters - Hobbyking*
    Gewoon je eigen echte zender dus die je gebruikt voor zowel echt vliegen als sim-vliegen.
     
  8. mwrv

    mwrv

    Lid geworden:
    8 aug 2010
    Berichten:
    20
    Locatie:
    woon in Oudehaske ,gelegen tussen Joure en Heerenv
    halloWings,
    oke wat je aan geeft,heb ik dus in mijn bezit en gebruik ik dus ook.
    ik doe iets verkeerd of zie iets iver het hoofd ,maar weet dus niet wat.
    ga alles nog eens nalopen,en als ik dan niet verder kom,neem ik een andere zender.
     
  9. mwrv

    mwrv

    Lid geworden:
    8 aug 2010
    Berichten:
    20
    Locatie:
    woon in Oudehaske ,gelegen tussen Joure en Heerenv
    goed,

    hallo allen,
    ben ik weer terug.
    ben nog eens aan het stoeien geweest en er gebeurde dus niets,heb hem op mijn laptop geinstalleerd en gekalibreerd,en wat denk je ,hij werkt.
    nu denk ik zelf dat het misschien door het besturingssysteem komt.
    op de hobby kamer heb ik dus w7 64 bits draaien ,en de laptop is 32 bits.
    heb hem dus nadat hij op de laptop werkte nogmaals op de pc geprobeerd maar niets dus.
    als er iemand is die eventueel hier uitleg kan over geven,zou dat wel leuk wezen.
    vooraleer bedankt voor jullie reacties.


    mwrv,
     
  10. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Dan is het wel duidelijk je hebt een sim die al ouder is en de pc techniek is inmiddels algemeen 64 bit en daar draaien oudere 32 bit sims en spellen niet meer op.
    Dus op zoek naar een oude computer of een nieuwe sim.
    Als je niet tevreden bent met het beeld op je laptop dan kan je ook zoeken naar een grotere monitor die op je laptop aangesloten kan worden.
    Bij een kringloop winkel kan dat nog wel voor een klein prijsje.;)
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2014
  11. mwrv

    mwrv

    Lid geworden:
    8 aug 2010
    Berichten:
    20
    Locatie:
    woon in Oudehaske ,gelegen tussen Joure en Heerenv
    bedankt,

    hallo Flyer,
    ja dat idee had ik zelf dus ook .
    maar oke om er mee te oefenen om toch later met een model te vliegen ,dan is dat voor mij wel voldoende in eerste instantie.
    heb nog wel een vraagje,en daar zul je ongetwijfeld het antwoordt op weten:
    als je normaal model vliegt welke knuppel gebruik je dan voor gas(throthle).
    heb nu de gas op de rechter zitten,want zo is hij gekalibreerd,en is dit eventueel om te zetten,want lijkt mijzelf wel nuttig als hij op de waarde staat(stand) waar de meeste modelvliegers mee oefenen.
    en wat ik zoal lees op de forums dan is dit meestal mode 2.
    excuus als ik er naast zit.

    bvd mwrv,
     
  12. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Mode 2 dus gas knuppel links is mogelijk de meest gebruikte mode.
    Als je bij een club gaat les vliegen is het wel prettig de meest gebruikte mode te gebruiken of die van je instructeur.
    Om bouwen van de zender is vaak wel mogelijk maar bij sommige zenders is dat wel problematisch.
    De middenstand van de gas knuppel moet namelijk verwijderd worden en misschien heb je zelf al een voorkeur om mee te vliegen.
    Wel goed over na denken dus bij een definitieve keuze want in het begin is veranderen nog wel aan te leren maar later is dat lastiger maar zeker op een simulator nog wel te doen.;)
     
  13. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Simulator gebruiken in combinatie met echt vliegen, anders ga je je verkeerde dingen aanleren, die je weer moeilijk moet afleren, en je zou kunnen denken dat starten en landen een fluitje van een cent is. Situaties/figuren die je live tegenkomt, kun je met simulator verder oefenen.
     
  14. mwrv

    mwrv

    Lid geworden:
    8 aug 2010
    Berichten:
    20
    Locatie:
    woon in Oudehaske ,gelegen tussen Joure en Heerenv
    bedankt

    hallo allen,
    bedankt voor de reacties,en zal de adviezen gebruiken die jullie aangeven.
    dus wat mij betreft mag deze posting wel op slot.

    mwrv,
     
  15. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Zolang discussies niet uit de hand lopen, worden ze niet gesloten. Zo kan iedereen die een soortgelijk probleem heeft, en even zoekt, hier verder gaan, blijft alle info compact bij elkaar.

    Is het in 64bit Windows niet )meer=' mogelijk om 32bits applicaties/drivers te laten werken? Voorheen kon dat toch wel aangepast worden onder eigenschappen van de snelstart van de betreffende applicatie?
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2014
  16. mwrv

    mwrv

    Lid geworden:
    8 aug 2010
    Berichten:
    20
    Locatie:
    woon in Oudehaske ,gelegen tussen Joure en Heerenv
    sorry,

    hallo,
    sorry ,was niet mijn bedoeling om de discussie te verstoren,dus bij deze maar weer openen.
    dat met die applicaties zal ik eens verder uitspitten,zou wel leuk wezen of dit lukt,want had voor mezelf een pc gemaakt alleen voor de modelbouw.
    heb wel meer pc,s maar moet niet uit de hand lopen.
    ga dus eerst verder met het laatste advies,en kom uiteraard weer terug met miin bevindingen
     

Deel Deze Pagina