Nee, Ik gebruik standaard de 7955TG van Hitec voor mijn modellen. Wat betreft DLA, ik heb een DLA 112 besteld bij Mark Maibom. Met duitse lagers. Ik ben benieuwd naar wat ie gaat doen!
Na een lange radio stilte... Werk werk werk.. Nu weer tijd om verder te gaan met de Cap. Ik kan aan een nette DA50 komen. Iets lichter dan de dle55, ong 1,3kg. Qua vermogen zou de DA50 5.0 pk moeten leveren tegenover de 5,5 van de dle. Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel een beter gevoel krijg van kwaliteit bij de DLE's maar kan dat niet met ervaringen uit de praktijk bevestigen. Wel een beetje minder vermogen... Wèl weer wat lichter.. Keuzes keuzes.. Ideeën en ervaringen van harte welkom!
ik heb nog een 3w 75 liggen,, 13 jaar oud, nooit een foute slag gelopen.. doe hem niet weg.. maar om aan te geven welke kwaliteit dat is...
Het gewicht op dit moment: Romp 2370 g Stab. 270 g Rudder. 128 g Vleugel L. 762 g Vleugel R. 701 g Cockpit. 186 g Ldg gestel. 375 g Wielen+tail. 163 g Vleugelbuis. 241 g Pushrods. 33 g Wielkappen. 144 g Totaal: 5373 g Excl. - aflakken - servo's, ontvanger, lipo's etc - tank - MOTOR+ ontsteking + uitlaat en bocht - motorsteun
wat is de span van die zzoder? gewicht technisch zou ik voor de 3w 75 gaan... word een killer.. grote prop weinig toeren en daardoor ook al stil.
Span is 2300mm. Het zou zeker een flinke motor zijn voor deze kist. Hoor net wel dat de verkoper van de motor al een andere gegadigde heeft..
De 3W die ik 2de hands kon kopen was verkocht.. Helaas. Dus ook nog geen ei gelegd over de keuze van de motor. Nu kwam ik een AGM 60 twee cilinder tegen. De CAP is door de vorige eigenaar voorbereid op een 2 cilinder. Er zijn twee tunnels in de romp ingebouwd. Nu is deze AGM naar verluidt vergelijkbaar met de DLE 60. Hier wat gegevens, Displacement: 61cc Konfiguration: 2C Einzylinder luftgekühlt Garantie: 1 Jahr RPM Bereich: 1100-9000 Anzünder Power: 4.8-8.4V Maximum output: 7.0HP/8500rpm Leerlaufdrehzahl: 1400rpm/Min Verhältnis der Schmierfähigkeit: 30:1 Zündkerze: NGK CM6 15.2kg Zugkraft/100 Metern Höhe 31kg 13.5kg Zugkraft/1800 Metern Höhe Auspuffrohr Kapazität: 61cm³ Durchmesser x Hub: 45mm x 35mm Verhältnis der Kompression: 7.6:1 Gewicht: 1560g Schalldämpfer: 80g/85g Anzünder: 211g Vraag is nu alleen; wat vinden we hier van?
Een pakket bij de post! De AGM 60cc boxer motor. Deze is vergelijkbaar met de DLE60 en heeft ongeveer 7pk. Er zitten 'potjes' bij maar deze lijken me weinig geluid te dempen. Aangezien er in de romp twee tunnels liggen en ik al een nieuwe Krumscheid tuned pipe had liggen is dat uiteindelijke keuze geworden. Ook zitten er standaard steunen bij om de motor aan het motorschot te zitten maar ook hier geen demping tegen trillingen. Hier moet ik me nog even in verdiepen, dus ervaringen welkom!
Ik ben benieuwd. Mijn ervaring bij een boxer? Hydemount, het probleem is dat deze lastig te verkrijgen zijn. Maar je zou eens kunnen zoeken. Verder heb ik wel eens gezien dat de bouten door het brandschot voorzien worden van een rubber bus. Dat systeem heeft ook een naam, maar ik kan er niet op komen (heb al even op internet gezicht) Een hydromount lijkt me normaal gesproken voor een boxer overkill. Een maat van mij heeft een DLE111 op een hydemount met de Tony Clark hydrodempers als ondersteuning tegen het schudden op laag toeren. Of dat laatste na het goed afstellen en inlopen nog steeds nodig is vraag ik me af, dat hebben we nog niet geprobeerd. Een voorbeeld en beschrijving van Hydemount en Hydromount vind je hier Foto's van de ophanging van de DLE 111 met hydemount icm hydrodempers zie je hier Enkele pagina's eerder staan meer foto's, kijk het eens rustig door. Een voorbeeld van een rubbers om de bouten zie je hier. Met de slag en de rubber ringen wordt de bout opgesloten in het brandschot. De alu busjes zijn afstandshouders. De blauwe slang en parkers weet ik niet meer, maar heb je voor het princiepe niet nodig. Succes mark
Inmiddels mijn 2M edge 540 arf gereed en nu weer tijd voor de CAP. Ik had nog een KS tuned pipe liggen voor mijn 30cc super tiger en ben wat aan het passen in de steunen in de romp die de vorige eigenaar van de cap heeft ingebouwd. Het zijn wel mooie steunen in de romp maar een tunnel ontbreekt. Ook loopt de hete pijp over de vleugelbuis en onder een triplex met tank en accu's. Niet echt mijn keuze. Zeker met behoorlijk wat 'hout' voor de servo's tank etc. Zoals het nu lijkt vallen de tuned pipes af. Mede omdat op het forum ook ben tegengekomen dat de KS pipes helemaal niet zo stil zijn.. Ervaringen?... Ik zit nu te denken aan 2 'cannister' uitlaten met een exit voor het motorschot. Foto's zoals de situatie nu is..
Inmiddels voor mijn Cap een 60 twin gekocht en ingebouwd met Krumscheid mufflers. Nu voor de inbouw van servo's, accu's en ontvanger even een ruwe inschatting gemaakt voor het zwaartepunt. De vleugels en stabilo al in de primer, de romp moet nog.