Ehm.. Máár als je in een lastige situatie terecht komt met je Serval krijg je hem er volgens mij wel makkelijker uit als je al ervaring met een rolroertrainer hebt. Rico, jouw charter was door het vermogen een stuk wendbaarder dan ik gewend was... Het rustige, zelf corrigerende karakter was namelijk zo goed als verdwenen, en daar heb je blijkbaar van geleerd..? Als je een Charter met 4cc vliegt, is hij zo tam als het maar kan. Ga daarna een Serval met dezelfde cilinder inhoud vliegen... Gaat een stuk harder en is zeker wendbaarder. Ben er bijna zeker van dat als je een net afgevlogen leerling bij een Serval de zender in z'n handen duwt dat hij binnen no time weer beneden is..... Veiligheid boven alles, en het lekker rustig aan doen is misschien alleen maar goed in sommige gevallen... :teacher: Haastige spoed, is zelden goed... 8)
en nu weer mijn opmerking: als een net op een serval afgestudeerde leerling ineens een charter in zen handen gedrukt krijgt (of een holiday, of een easysport of een J3cub of what ever) valt het altijd mee mvg Ric0
Het gesprek over Serval City zullen we maar voortzetten in de Serval thread oké? http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=308
Wat je er ook niet bij vertelt Rico, is dat jij ook een van onze duidelijk bovengemiddeld getalenteerden was van de afgelopen jaren... D'r hangt nog zo'n figuur rond hier op het forum, geloof ik.. :wink: Ga er vanuit, dat je alle raadgevingen zo moet brengen, dat ze ook de leerlingvlieger met een gemiddeld talent nog een redelijke kans op succes bieden, anders laat je een spoor van teleurgestelden in de hobby achter :cry:
Bijna iedereen met (ik ben reeel nu, mocht het beledingend/leeftijdsdiscriminerend klinken..) een lage leeftijd leert snel genoeg.. dat getalenteerde zou ik dus anders noemen: jonge mensen leren makkelijker.. mvg.. Rico (en jorrit denk ik )
Ja maar bepaalde jongeren wel heel verdacht snel en goed.... dat noem ik dus maar getalenteerd. 8) No offense taken... :wink: