Getunede uitlaatbocht Kyosho Fazer

Hallo,

Maakt het veel verschil in prestaties als je een getunede uitlaatbocht (de FAW007) op de auto monteert? De uitlaatbocht kost namelijk 40 euro, wat ik vrij duur vind voor een stukje metaal. Zijn er nog goedkopere bochten die op de Fazer passen en een goede prestatiewinst geven? De standaard uitlaat"bocht" lijkt me niet super ideaal namelijk.

Alvast bedankt :)

De standaard bocht is inderdaad niet ideaal, maar voldoet wel.
De FAW-07 is een betere uitlaatbocht welke overigens 34,90 kost.
Nog beter is de uitlaatset van orion die speciaal voor de fazer bedoelt is.
Door deze set loopt de motor beter. Dit hebben we op de KWC ondervonden.
Het nummer van de set is: ORI88014

M.v.g. Mark

De standaard bocht is inderdaad niet ideaal, maar voldoet wel.
De FAW-07 is een betere uitlaatbocht welke overigens 34,90 kost.
Nog beter is de uitlaatset van orion die speciaal voor de fazer bedoelt is.
Door deze set loopt de motor beter. Dit hebben we op de KWC ondervonden.
Het nummer van de set is: ORI88014

M.v.g. Mark

Als ik zo de prijzen ziet is volgens mij is bij jullie alles van GOUD
klopt dat

mvg
Frederik:D

Je kunt ook even op de site van pkracing kijken, daar heb je voor dat geld een complete uitlaat set voor de montage aan de rechter kant van de auto.

Je kunt ook even op de site van pkracing kijken, daar heb je voor dat geld een complete uitlaat set voor de montage aan de rechter kant van de auto.
Hou er dan wel rekening mee dat je auto niet meer aan de KWC reglementen voldoet.

Overigens gaan bochten van een ander merk ook passen en verschil geven, dus het ligt er net aan hoeveel je uit wilt geven. Een goede uitlaat is nu eenmaal een duur onderdeel.

Heb je toevallig enkele alternatieven voor een uitlaatbocht welke op de Kyosho Fazer passen en prijs/prestatietechnisch een goede keuze zijn?

Gewoon even naar een modelbouwwinkel, kijken wat ze hebben liggen en dan bij je auto houden kijken of het past. Ik heb op mijn FW05 een zwarte bocht van HPI zitten, die past ook op een Fazer. De maatvoering is overigens redelijk standaard.

Zit er nog veel verschil tussen de merken onderling qua prestaties of is het allemaal om het even? De standaard demper van een fazer is wel goed genoeg, of doet dit de prestatiewinst van de bocht teniet?

Als je veel prestatiewinst wilt hebben dan heb je meer aan een 2-bak, een Team Orion uitlaat of 20% nitro. De standaard bocht en uitlaat gaan hard zat, je kan er wel meer uit krijgen maar als je echt veel sneller wilt heb je meer aan een duurdere auto. Een andere bocht geeft iets winst maar het verschil tussen een slecht afgestelde en goed afgestelde motor is veel groter dan bijvoorbeeld een andere bocht erop zetten.

De 2 bak heb ik onlangs aangeschaft en moet ik nog inbouwen. Daarnaast rij ik reeds op 20% nitro, dit wordt aanbevolen in het boekje.

Back