GEZOCHT BOUWER VOOR EEN BESTAANDE TRUCK

Discussie in 'Model truckers' gestart door Rob speksnijder, 1 okt 2017.

  1. Rob speksnijder

    Rob speksnijder

    Lid geworden:
    1 okt 2017
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Woudrichem
    Hallo leden,

    Ik ben robbie speksnijder en ik heb me eigen lid gemaakt van dit forum, om goed geinfomeerd te worden door ervaren bouwers. Ik heb afgelopen jaren veel schaal 1:50 gespaard van o.a. wsi en tekno, maar ik wil me eigen meer gaan bezig houden rc trucks, omdat het zelf ermee rijden en details bijv. Verlichting, geluid enz. Te gek is.

    Mijn broertje is nu ruim een jaar zelfstandig en dit jaar 3e geworden in de categorie zeecontainers op het truckstar festival in assen. Ik wou altijd zijn truck op een schaal van 1:50, maar nu mijn interesse bij rc trucks leg lijk het me super om deze tot in detail door een ervaren bouwer na te laten maken.

    Het gaat om een scania R520 type 2 R serie 6x2 met lowroof dak (dus niet de gangbare highline model) de bouwer begin vanaf 0 en geef hem de vrije hand in wat het beste is qua model, merk bouwpakket enz. Het moet de meest gangbare schaal zijn waar de meeste mee rijden op evenementen aangezien ik las dat er 2 voorkomende schalen hier mogelijk zijn.
    Degene die geroepen voelt om deze klus met beide handen aan te pakken die krijg vedere informatie en fotos van de auto en evt een richtprijs kan geven.

    Ik kies ervoor om in de toekomst hem door iemand te laten bouwen, omdat tijd, techniek, geduld een gebrek is en me eigen niet de juiste persoon vind voor deze klus.

    20170527_143552.jpg
    Bedankt voor jullie aandacht.

    M.v.g.

    Robbie speksnijder.


    Bericht van he forumbeheer :

    Foto vergroot naar de volledige afbeelding.
     
  2. adrie van gerwen

    adrie van gerwen

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    2.067
    Locatie:
    waspik
    Om hier mede te beginnen wat is hier voor het budjet.Wat je schrijft is zeer summier.
     
  3. volvo/ben

    volvo/ben

    Lid geworden:
    12 jan 2013
    Berichten:
    862
    Locatie:
    Nieuwegein
    Schaal 1:50 wordt hier bijna tot weinig gebouwd. Probeer het eens op het Tekno forum.
     
  4. Ricardo.z

    Ricardo.z

    Lid geworden:
    20 mrt 2016
    Berichten:
    33
    Locatie:
    den haag
    Volgens mij is het zeer duidelijk wat er gevraagd wordt, ook dat hij niet vraagt om een model in 1:50 maar 1:14 (1:16 minder gangbaar en vaak duurder). Voor een model in 1:14 rijdend+verlichting, moet je al snel denken aan een prijs tussen de €2000,- en €3000,-. Dit is dan alleen materiaal kosten.
     
    Vonk vindt dit leuk.
  5. Rob speksnijder

    Rob speksnijder

    Lid geworden:
    1 okt 2017
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Woudrichem
    Kijk zeer duidelijk antwoord en goed begrepen bedankt voor je reactie
     
  6. mario vriend

    mario vriend

    Lid geworden:
    24 feb 2009
    Berichten:
    77
    Locatie:
    Eibergen
    Ik vind 2000 euro wel aan de hoge kant hoor .
    Als je alleen naar de aanschaf van de producten gaat kijken kom ik rond de 1000 euro .
     
  7. ahop

    ahop

    Lid geworden:
    17 dec 2014
    Berichten:
    26
    2000 om te laten bouwen? valt wel mee dacht ik, je werkt toch ook niet voor niks lijkt me, en gezien de vrachtwagen zal er het nodige aangepast moeten worden aan het frame en het body.
     
  8. Ricardo.z

    Ricardo.z

    Lid geworden:
    20 mrt 2016
    Berichten:
    33
    Locatie:
    den haag
    Scania zelf kost al €320,-(4x2) en 6x4 €390,-
    Verkerk voorkant €145,-
    Spiegelset €35,-
    Extra stuuras €30,-
    Zwaailichten €80,- (€40,- per stuk)
    Dekplaat chassis €35,-
    Trap achter cabine €?,-
    Dakrek €?,-
    Deense achterbumper €?,-
    Slangenrek€?,-
    Lichtbord €?,-

    Dit zijn alleen al de dingen die ik zo zie op de foto's.

    Electronica:

    Beier €135,- (verlichting+geluid)
    Rijregelaar ong €40,-
    Zender+ontvanger €40,- (meest simpele zender+ontvanger) voor €120,- dan kan je de beier goed gebruiken.
    Printplaat verlichting voor €50,-

    Zo zal ik best nog wel dingen niet genoemd worden. Breedte lichtjes ook weer zo €20,- per set.

    Dit zijn alleen de onderdelen, bepaalde dingen zullen passend gemaakt moeten worden, ook zal het model nog geverfd moeten worden. Ook de bouwer steekt er vele uren in en zal dit niet voor niks doen.

    Dus of ik er ver van af zit met een schatting van minimaal €2000,-? Denk het niet. Er gaan meer onderdelen in dan je verwacht.
     
  9. adrie van gerwen

    adrie van gerwen

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    2.067
    Locatie:
    waspik
    Er zal ook gestikkerd moeten worden,is ook prijzig.En voor extra verlichting.
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2017
  10. Catwoman

    Catwoman Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.432
    Locatie:
    Nijmegen
    ...en een likje verf komt er ook niet vanzelf op ....
     
  11. marcelroy

    marcelroy

    Lid geworden:
    22 sep 2017
    Berichten:
    41
    Locatie:
    veendam (groningen)
    Ik begrijp niet waarom jullie zoveel betalen voor die onderdelen.zoals zwaai lampen zie hier bedrag van 40 perstuk ik betaal 5 perstuk en licht en geluid module nog geen 70.
     
  12. RC Truckers Haaglanden

    RC Truckers Haaglanden

    Lid geworden:
    1 feb 2017
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Zoetermeer
    Wat denk je kwaliteit verschillen of je een zwaailamp van 5 euro hebt die er niet uit zien of een pistenking
    die gewoon heel er mooi is en mooi brand.
    En dat is met een geluidsmoduul het zelfde waar neem je zelf genoegen mee 1 die alles kan of 1 die bijna niets kan.
    Daar zit dan toch echt een prijs verschil in.

    Kwaliteit en detail kost nu eenmaal geld.

    en dat is met zoveel dingen.
     
  13. marcelroy

    marcelroy

    Lid geworden:
    22 sep 2017
    Berichten:
    41
    Locatie:
    veendam (groningen)
    Geluids module die ik nu heb heeft de zelfde fuckties als de dure.motor aan uit lichten aan uit achteruit rij veelichting remlichten dimlicht groot licht dak en bumper licht zelfs tril motor.knipper licht gevaren lichten.en zwaai lampen supper alles met smd met 5 verschilende standen.
     
  14. Ricardo.z

    Ricardo.z

    Lid geworden:
    20 mrt 2016
    Berichten:
    33
    Locatie:
    den haag
    Blijkbaar heb je nog nooit met een beier gewerkt. Een beier heeft nog veel meer functies dan alleen wat jij nu noemt.
    De discussie over beier of een andere licht- en geluidsmodule is volgens mij al vaak genoeg gevoerd, waarbij vaak toch de beier gekozen werd vanwege de mogelijkheden en het gemak.
    Het blijft een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken.
     
  15. marcelroy

    marcelroy

    Lid geworden:
    22 sep 2017
    Berichten:
    41
    Locatie:
    veendam (groningen)
    Idd.maar voor begin is het een mooie uitgang.je hebt op zich dan de meeste fuckties die je nodig hebt incl schakel geluid.
     
  16. henk64

    henk64

    Lid geworden:
    19 dec 2016
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Terneuzen
    Ik zou zelf ook voor beier gaan en een goede zender ben je vlug, als je een degelijke wil, toch vlug 250 euro kwijt, en het is een voorloper, dus moet volledig aangepast worden, om op de echte te laten lijken denk ik
     

Deel Deze Pagina