Gezocht: Modelbouwer die voor mij een model wilt maken Scania T deense uitvoering

Discussie in 'Model truckers' gestart door JessyU, 17 jul 2017.

  1. JessyU

    JessyU

    Lid geworden:
    17 jul 2017
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Ede
    Hoi allemaal,

    Ik ben nieuw op dit forum. Ik zou graag een Scania T willen bezitten naar eigen smaak. Alleen het probleem is dat ik geen kennis en vakmanschap bezit om dit voor elkaar te krijgen.

    Als iemand mij hiermee kan helpen of iemand weet die dit voor mij wil doen. Zou die gene mij heel erg blij maken.

    Groetjes Jessy
     
  2. klompenkeerl

    klompenkeerl

    Lid geworden:
    3 dec 2016
    Berichten:
    41
    Locatie:
    Doetinchem
    Hallo,

    Welke schaal moet dit gaan worden? En moet het radiografisch worden, of is het een standmodel voor in de kast?
     
  3. JessyU

    JessyU

    Lid geworden:
    17 jul 2017
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Ede
    Ik wil het graag in de schaal van 1/14 een omgebouwde Tamiya en ook helemaal verlicht
     
  4. klompenkeerl

    klompenkeerl

    Lid geworden:
    3 dec 2016
    Berichten:
    41
    Locatie:
    Doetinchem
    Dan kan ik je niet verder helpen. Bouw alleen Wedico. Succes met de bouw van je truck.

    Gr. Reinier
     
  5. Koos82

    Koos82 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 dec 2007
    Berichten:
    687
    Ik denk dat je even beter moet beschrijven wat je precies wilt, en realiseer je ook dat het een behoorlijke duit geld gaat kosten want een bouwer doet het ook niet voor niets.
    Groet koos
     
  6. adrie van gerwen

    adrie van gerwen

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    2.067
    Locatie:
    waspik
    Ik vind het een zo weinig zeggende vraag.Men heeft totaal geen exact idee wat men wil,en schijnbaar geen notie van de kosten.
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2017
  7. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.632
    Locatie:
    Betuwe
    Beste Jessy.
    Hou er rekening mee dat dit een best uitgebreide klus gaat worden, als het zoiets moet gaan worden.
    scaniat1.jpg
    Een 1:14 Scania in elkaar zetten is niet zo'n probleem: bouwpakketten van Tamiya zijn vrij simpel te bouwen, dankzij goede pasvorm en prima beschrijving. Een beetje ervaren modelbouwer kan dat in twee maanden voor elkaar krijgen, afhankelijk van de vrije tijd die hij heeft.

    Echter: als je zo'n ding wil gaan aanpassen/verbouwen komt daar heel veel bij kijken.
    Allerlei zaken moeten aangepast worden. Lees maar eens op de diverse bouwverslagen hier.
    Dan komt het neer op de ervaring van de bouwer en zijn inprovisatievermogen.
    En denk niet: het is toch een hobby van zo'n modelbouwer, dus met een doos chocola ben ik wel klaar. Ja, het is hobby, maar nee, het gaat niet voor nop.
    Je zult er serieus geld voor over moeten hebben. Bij mij tenminste wel.
     
  8. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    en tamiya heeft sowiezo geen T scania in assortiment zitten
    en doos chocolade ???? moet de bouwer er wel van houden hihii
     
  9. JessyU

    JessyU

    Lid geworden:
    17 jul 2017
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Ede
    Dank jullie voor reacties,

    Ik weet wel degelijk wat het gaat kosten en weet ook waar ik bijna alles wil halen. Alleen heb ik niet de juiste elementen om de bouw voor elkaar te krijgen, daarom vraag ik hulp.

    Ik wil een scania 6x2 met liftbare na loop as
    Bij jdrc trucks wil ik graag de neus bestellen en de lollipop onder de spiegel.

    Verkerk topline, spiegels en eventueel de grill.

    En de achterbumper daar heb ik nog geen idee over. En ik wil Deense sideskirts weet ook alleen nog niet welke.

    En alle elektra wil ik op een beier systeem. In huis heb ik al het meeste van de elektra en een tamiya scania 6x4.
     
  10. vwforum

    vwforum

    Lid geworden:
    8 jan 2009
    Berichten:
    1.334
    Locatie:
    nieuwegein
    Mijn neus en deense kisten en achterbumper heb ik via ad de bruin geregeld net als me staande uitlaten die komen van Phil berg uit Engeland. De rest komt van verkerk. Heb je hulp nodig met je neus. Wil ik je best helpen.
     
  11. JessyU

    JessyU

    Lid geworden:
    17 jul 2017
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Ede
    Bedankt voor de reacties! De scania t word toch nog uitgesteld. Had via markplaats een tamiya scania kit gekocht alleen de persoon, waarvan ik hem had gekocht laat niks meer van zich horen. Deze persoon heeft ook de advertentie verwijderd. En als student die een mooie pot voor een mooie scania t had gespaard is dit wel een domper. Het is toch weer 250 euro.

    Maar ook nog positief nieuws ik ben nog bezig met een scania bouwen en het is wachten op mijn volvo kit van Verkerk.
     
  12. adrie van gerwen

    adrie van gerwen

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    2.067
    Locatie:
    waspik
    Eerst schrijf je dat je zelf niets kunt bouwen.Nu ben je wel zelf een Scania aan het bouwen.Hebt ook de Volvo van verkerk besteld.Je hele verhaal is niet erg geloofwaardig meer.,want het hele verhaal speelt pas sinds gisteren.En nu weet je ineens dat je bent bedrogen
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2017
  13. JessyU

    JessyU

    Lid geworden:
    17 jul 2017
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Ede
    sorry adrie, ik zal het even uitleggen. Ik ben al een jaar bezig met een scania deze truck heb ik al een keer gespoten maar slecht. Nu ik het spuiten toch over moest doen ging ik hem toch een beetje upgraden. Alleen dit vind ik al lastig. Daarom vraag ik hulp voor een scania t dit weet ik zeker dat het mij niet gaat lukken. Maar omdat ik zo gek ben van een scania t wil ik deze truck wel heel graag hebben.

    En de volvo had ik gekocht toen ik bezig was met de scania. Een impulsieve koop achteraf gezien, want ik denk niet dat het mij gaat lukken.
     
  14. adrie van gerwen

    adrie van gerwen

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    2.067
    Locatie:
    waspik
    uit al je praten maak ik op dat het over 2 scanias gaat,een heb je onderhanden en de 2e'was een mislukte aankoop.Dus in totaal praten we al over 3 trucks.Je schrijft ook dat de truck waarvoor je hulp vraagt niet door gaat.
    Het is allemaal zo dubbel zinnig.
    \Als je alles eens goed leest wat je hebt geschreven,ga je zelf aan je geloofwaardigheid twijfelen.
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2017
    vwforum vindt dit leuk.
  15. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Dit lijkt mij geen serieuze vraag, ik ga hier dan ook geen aandacht aan besteden, een beetje vreemd verhaal ?? :weetnie:
     
    peter 55 en adrie van gerwen vinden dit leuk.
  16. JessyU

    JessyU

    Lid geworden:
    17 jul 2017
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Ede
    Adrie zo te zien snapt u het wel. Maar ik snap niet zo goed waar al deze commotie vandaan komt. Aan het begin zegt u ook al gelijk dat ik geen idee heb hoeveel het gaat kosten. Ik weet precies waar ik alles vandaan wil halen. Alleen kan ik de bouw niet zelf daarom vraag ik hulp. Wat is er een vaag verhaal?

    Moet ik bewijzen sturen dat gaat toch te ver?
     
  17. JessyU

    JessyU

    Lid geworden:
    17 jul 2017
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Ede
    Volvo FH dit was zeker wel een serieuze vraag. Alleen komt de scania T er niet op korte termijn, maar hij komt er wel degelijk.
     
  18. C3ntijn

    C3ntijn

    Lid geworden:
    24 dec 2016
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Zuid-Holland
    A.U.B. geen ruzie gaan maken hier op het forum.
     
  19. marcelinets

    marcelinets Guest

    Een truck bouwen is op zich niet moeilijk als je de bouwbeschrijving leest en opvolgt, en het juiste gereedschap gebruikt.
    Een moeilijksheids graad kan zijn dat je een neus,verhoogd dak wilt enz, en vragen stellen is vrijblijvend.

    Het verhaal is verwarrend 1. je heb al een Scania, 2. andere Scania koop is niet door gegaan, 3 je heb een Volvo besteld.

    Misschien moet je eens de startpagina en kennisbank eens goed lezen en door nemen op kennis op te doen.
    Iedereen is ooit als leek begonnen met rc trucks en trailers bouwen en van fouten kan je leren.

    Tip. bezoek eens een rc truck meeting of club avond om met mede bouwers kennis te maken en tips en adviezen te krijgen.

    In ieder geval succes.
     
    Koos82 vindt dit leuk.
  20. Vonk

    Vonk

    Lid geworden:
    15 jun 2009
    Berichten:
    209
    Locatie:
    Oirschot
    Als je wat hulp nodig hebt jessy dan stuur maar een pbtje..
     

Deel Deze Pagina