Gezocht Robbe FC-16 expert

Discussie in 'Model elektronica' gestart door FransP, 31 aug 2003.

  1. FransP

    FransP Guest

    Robbe FC-16 zender uitgebreid met schuifregelaar om flaperon te kunnen gebruiken. Zender m.i. juist geprogrammeerd (FLPR), één servo op kanaal 1 en één op kanaal 5 gezet. Lijkt prima te werken, ware het niet dat de rolroer-functionaliteit nu op de schuifregelaar zit en de flaps op de stick! (Wordt erg spannend vliegen)
    In de handleiding staat dat het mogelijk is om de functie van de schuifregelaar en de stick om te draaien, dit kan met de optie FUNC. Helaas blijkt het uitsluitend mogelijk te zijn om kanaal 3 en 5 om te draaien, volslagen onzinnig dus.
    Is er iemand die het wel werkend heeft en mij misschien uit kan leggen hoe het nu wel moet?

    Bij voorbaat dank!
    Frans

    p.s. De stekkertjes van kanaal 1 en 5 omdraaien is een optie, maar dan werken andere mix-functies ook niet meer juist
     
  2. Pjotr

    Pjotr Guest

    ik denk dat de enigste oplosing toch het om prikken
    van de kanalen dit kan in de ontvanger of in de zender
     
  3. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.022
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    kanaal 1 en 5 in de master/slave setting omdraaien???

    groet,

    vinze
     
  4. Hans N.

    Hans N.

    Lid geworden:
    9 feb 2003
    Berichten:
    1.032
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik denk dat je het inderdaad in de master-slave functies moet zoeken.
    Ik heb zelf ook 2 FC16's .

    Ik zelf zal nooit de bekabeling in mijn zender om gaan gooien, omdat dan allerlei standaardfuncties niet meer werken.

    Weet je zeker dat je deze juiste functie te pakken hebt? ( Wolveron??) Ik zal vanavond (voor het slapen gaan!) nog even in de manuals kijken. Zelf heb ik deze functie nog nooit nodig gehad, vlieg veel delta's en staartlozen.
     
  5. FransP

    FransP Guest

    Het omdraaien van de kanalen is geen optie. Het mixen van de flaperons met het hoogteroer is dan bijvoorbeeld niet meer mogelijk.
    Master/Slave settings zijn niet om te draaien daar het hier een standaard mixprogramma gaat, wat in de zender zit. Bij het instellen wordt alleen gekeken hoe de stick-mode is ingesteld en op basis hiervan wordt master/slave ingesteld (automatisch)
    De functie is FLPR (flaperon). De functie "Wolveron"ben ik nergens tegen gekomen, zegt me helemaal niets.
    (Als aanvulling zender staat in PCM-mode en stick-mode=1)

    vr.gr.
    Frans
     
  6. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Als ik het goed begrepen heb steek je op de ontvanger 1 servo op kanaal 1 en 1 servo op kanaal 5 wissel deze eens om, dit helpt soms bij mijn Multiplex instalatie.
     
  7. Pjotr

    Pjotr Guest

    maar dan werken somige mix funkties niet meer zoals op het scherm aan gegeven :cry: :cry: :cry:
     
  8. Hans N.

    Hans N.

    Lid geworden:
    9 feb 2003
    Berichten:
    1.032
    Locatie:
    Sassenheim
    :D Frans, ik ben eruit !!!!!!!!!!!!!!!!! :)
    Het lijkt goed te werken, maar je hebt 1 van je servo's verkeerd om staan.
    Dus bij CH1 gaat servo 5 in dezelfde richting als servo 1,
    en bij CH5 gaat servo 5 juist tegengesteld aan servo 1.

    Je moet ( al naar gelang de richting ) servo 1 of 5 omdraaien, functie REV.

    Iets soortgelijks is mij een jaar geleden ook overkomen bij een mixfunctie, ik was het al weer vergeten.

    Succes.

    p.s. met Wolveron bedoelde ik Wölbklappen, aldat Engels en Duits door elkaar heen :oops:
     
  9. FransP

    FransP Guest

    :D Hans, klasse, dat werkt!! :D

    Hartelijk dank voor het meedenken !!!!!

    groetjes,
    Frans
     

Deel Deze Pagina