De vleugels zijn identiek. De laagdekker romp is net even wat anders. Een ervaren bouwer weet dat wel met wat inzicht te fixen... daar heeft Nico volkomen gelijk in. Een beetje hulp van een tekening schept meestal wat meer vertrouwen.
De instelhoek van de vleugel blijft in ieder geval gelijk. Ailleron servo positie is natuurlijk geswitched....
Bij de weg... ik heb ook alle ribbetjes gescanned, bewerkt in Photoshop en daarmee in klare lijn omgezet.
Ik vond de stansen van Scen nogal grof... ik weet niet of dat ook voor de Robbevariant gold. Ribbetjes zijn strak getekend.
Je zou kunnen overwegen de doos intact te laten.... en nieuwe ribbetjes te snijden?
Vleugelprofiel van de Puma 1 is NACA 2415, die van de Puma II is 2315. De tips NACA 0018 vol symmetrisch met negatieve tipverdraaiing van een paar graad.
Deze tipverdraaing bouw je in op de bouwplank door vierkante balsa latjes onder de ribben te leggen, onder een bepaalde hoek. Die positie staat op de tekening gemarkeerd.
De vleugel heeft fenomenale vliegeigenschappen naar men zegt.... en wat ik ervan gezien heb op onze club
Moet een van mijn Puma's ook nog bouwen... dat wordt dan de laagdekker...
Eerst maar eens een ARF Kyosho Warhawk P-40e omkatten tot een P-40k-15 (longtail)