gezocht tekeningen wwII slagschepen

Discussie in 'Marineschepen' gestart door splinter85, 1 aug 2009.

  1. splinter85

    splinter85

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Woerden
    hai mensen.

    Weet iemand waar ik een bouwtekening van bv de USS Missouri vandaan kan halen,of iemand nog iets heeft liggen van slagschepen uit de WWII?,waar ik een kopie van kan krijgen.
    De Allies kant ben ik geintresseert in.
    Nog een voorbeeltje de HMS Hood..
    Of king George the V.
    Amerikaanse flowers corvette classe lijkt mij ook wel een leuke.
    Schaal 1:100 of iets dergelijks, maar schaal 1:72 mag ook.
    Dacht al aan 1:50 maar dan ben ik bang dat ik geen ruimte meer overhou in mijn werkkamer:hammer:

    grt Martin
     
  2. Rob Landsbergen

    Rob Landsbergen

    Lid geworden:
    28 okt 2005
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Bennekom
    Hallo Martin,

    probeer The Floating Drydock eens. Veel tekeningen van met name Amerikaanse schepen.

    Succes,

    Rob
     
  3. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    hallo martin

    ik zal het isbn nummer van het boek anatomy of the ship voor je posten als ik straks over huis ga
    enorm veel foto's en je kan het plan daar bij bestellen
    wel niet verschieten wnt ik denk dat de hood wel een 30 keer verbouwd is geworden
    je zal dus echt een bepaald jaargetijde moeten kiezen waarje hem in bouwd

    groetjes raf

    hier de nummer
    ISBN 0 85177 250 1
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2009
  4. splinter85

    splinter85

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Woerden
    Rob.

    ik heb het eens bekeken The Floating Drydock, maar ik snap er geen hout van.
    de site staat vol van de bestelnummers.
    Ik heb ook al een mailtje gestuurt en krijg een heel vaag mailtje terug.
    ik vraag me dan ook af ,zijn de tekeningen daar compleet te bestellen of zijn dat delen van een scheepsplan.
    Gemiddelde prijs is van 20 dollar ,,maar als ik bv de USS Arizona uit 45 zou willen bouwen ,kost dat mij een hoop knaken..als ze appart zijn.
    Mijn engels is in een vreselijke staat ,dus probeer wel contact te leggen ,maar blijkbaar snappen ze niets van wat ik vraag.

    Martin
     
  5. Rob Landsbergen

    Rob Landsbergen

    Lid geworden:
    28 okt 2005
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Bennekom
    Hoi Martin,

    ja, het is inderdaad geen enorm overzichtelijke site. In feite is het een verzameling van een aantal series tekeningen. Vaak de tekeningen die door een bepaalde tekenaar zijn gemaakt, soms een aantal technische scheepsaanzichten zoals door de Amerikaanse marine opgesteld enz. Als je Engels dan wat roestig is helpt dat ook niet echt...

    Ik heb even zitten neuzen in hun aanbod. Ze hebben een serie tekeningen, speciaal gemaakt voor de modelbouwer, door ene meneer Chesley. Die heeft bijvoorbeeld ook tekeningen voor de USS Missouri gemaakt, in diverse schalen. Dit is de rechtstreekse link:

    http://www.floatingdrydock.com/CHESLEY.htm

    Misschien niet goedkoop, maar de dollarkoers is gelukkig op dit moment wel tamelijk laag. Dat helpt dan wel weer.


    Ik denk dat je beter eerst voor jezelf kunt beslissen:

    - welk (type) schip je wilt bouwen. Alles is leuk om te doen, maar je moet nu eenmaal keuzes maken in het leven...
    - hoe groot (in welke schaal) je het model wilt bouwen, ook rekening houdend met je ruimte thuis en in je auto.
    - welke functies je in het model wilt inbouwen.

    Als je daarvan voor jezelf een beeld hebt, kunt je gerichter zoeken. En mocht je daar nog vragen over hebben of hulp bij nodig hebben, pb me dan even.

    Groeten en succes,

    Rob
     
  6. R. Lub

    R. Lub

    Lid geworden:
    10 mrt 2006
    Berichten:
    82
    Locatie:
    Sneek
    Martin,

    Bij het lezen van je verzoek om tekeningen van oorlogsschepen heb ik nog enkele websites voor je gevonden:

    Modern Royal Navy Warship & Merchant Ship Plans & Resources for the Scale Model Maker ¦ www.JecobinPlans.com
    www.taubmansonline.com
    www.fleetsclae.co.uk
    Sirmar Model Ship Fittings - Home

    Alleen met Jecobinplans heb ik ervaring. Zij leveren tekeningen van een goede kwaliteit.
    Echter weet ik niet of datgene wat je zoekt ook bij hun verkrijgbaar is.
    Het voordeel van alle genoemde sites is dat er een plaatje van het schip getoond wordt, zodat je een indruk hebt van hetgeen je koopt.
    Helaas zijn alle sites weer in het engels, zodat dat eventueel weer problemen op kan leveren.

    Veel succes bij het zoeken

    René
     
  7. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    hallo

    bij taubmans de hood gevoden op een schaal van 1/200 voor 22 pond
    ook een iowa op een schaal van 1/250 voor ongeveer dezelfde prijs


    groedjes raf
     
  8. splinter85

    splinter85

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Woerden


    Hai René..
    Die Jecobinplans is inderdaad een goeie,,was het niet dat het oorlogbodems zijn vanaf zeg maar mijn bouwjaar 1970 tot nu..
    Mijn Hr.Ms Vos zou daar mooi bijpassen ,maar daar ligt niet mijn interesse.
    Wat ik heb met de geschiedenis van WWII weet ik niet, maar op de lagere school vond ik het al een interesante materie.
    Resterende site,s zijn inderdaad wel leuke om naar te kijken..

    Grt Martin
     
  9. R. Lub

    R. Lub

    Lid geworden:
    10 mrt 2006
    Berichten:
    82
    Locatie:
    Sneek
    Een andere optie zzou de volgende link kunnen zijn.

    www.vth.de: Modellbau[filter]=20&tx_ptgsacategories_pi1[cat_uid]=66&tx_ptgsaarticlelist_pi1[page]=1#tx_ptgsaarticlelist_pi1_headline
     
  10. NightHawk25

    NightHawk25

    Lid geworden:
    20 sep 2009
    Berichten:
    50
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik weet niet of je dit zocht maar ik heb tekeningen van de twee nederlandse Cruisers Hr.Ms de Ruyter en de Hr.ms Zeven Provincien als het goed is schaal 1:100 (ik ben alleen nu niet thuis dus kan ik dat niet nagaan)

    groet
    johan
     
  11. NightHawk25

    NightHawk25

    Lid geworden:
    20 sep 2009
    Berichten:
    50
    Locatie:
    Rotterdam
    Hier wat info over de Cruiser de Ruyter C801. De Cruiser de Ruyter C801 heeft welis waar geen dienst gedaan in de WO2 maar de kiel werd wel gelegd op 5 December 1939 maar werd pas op 24 december 1944 te water gelaten en op 18 November 1953 in dienst genomen waarna op 13 Oktober 1972 deze weer uit dienst werd genomen en verkocht voor 22.500.000 gulden aan de Peruaanse marine en op 23 mei 1973 omgedoopt tot de "Almirante Grau" CL-81
     
  12. splinter85

    splinter85

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Woerden
    Hai nighthawk
    Zover ik kan nagaan uit mijn boek is de Ruyter in 1936 in dienst gestelt,en is op 27 februari 1942 bij de slag om de javazee getorpodeert en tot zinken gebracht door de japanse slagkruiser Haguro, 35 mijl zuidwesten van Bawean. Positie 06.00 Z.B en 112.05 O.L.Dus de ruyter heeft wel degelijk gevaren.

    Dus tekeningen daarvan schaal 1:100 zijn welkom
    Grt martin
     
  13. Rob Landsbergen

    Rob Landsbergen

    Lid geworden:
    28 okt 2005
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Bennekom
    Jongens, jullie hebben het ieder over héél verschillende schepen!

    Inderdaad, zoals Martin zegt, is de kruiser (en geen Cruiser, want dat is een Engelse term!) De Ruyter in de Slag in de Javazee ten onder gegaan; commandant van het eskader was de Schout-bij-nacht Karel Doorman.

    De Kruiser De Ruyter (C801) is inderdaad met het zusterschip De Zeven Provinciën (C802) al vóór de oorlog op stapel gezet, maar de afbouw is tijdens de bezetting door het werfpersoneel vertraagd. Na de bevrijding zijn ze afgebouwd en de C801 is daarbij hernoemd in de De Ruyter, als naamsopvolger dus van de kruiser uit de Javazee.

    En volgens mij zijn van beide klassen schepen tekeningen verkrijgbaar. Steek je licht eens op bij de NVM (Nederlandse Vereniging van Modelbouwers).

    Groeten,

    Rob
     
  14. raalst

    raalst

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    1.070
    Locatie:
    onder water
    als je in de buurt woont kan je ook met usb stick (en paspoort) naar het nationaal archief
    (den haag op loopafstand van CS).
    mogelijk (ik denk vrij zeker) zitten ze daar in het bowtekeningen archief van de marine.
     
  15. Rob Landsbergen

    Rob Landsbergen

    Lid geworden:
    28 okt 2005
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Bennekom
    Ik heb nog even gekeken op de website van de NVM. Voor beide kruisers De Ruyter, dus zowel die van 1936 (van de Javazee) als die uit 1939 (de C801) zijn modelbouwtekeningen, ik geloof in schaal 1/100, bij de NVM te koop. Prijzen: € 29,33 respectievelijk € 43,22, voor niet-leden van de NVM.

    Groeten,

    Rob
     
  16. NightHawk25

    NightHawk25

    Lid geworden:
    20 sep 2009
    Berichten:
    50
    Locatie:
    Rotterdam
    Idd ik heb de Tekeningen van de Ruyter/zeven provincien bij NVM vandaan is schaal 1/100 je krijgt zelfs een aparte tekening van de Herbewapening van de Zeven Provincien die na een tijd nieuwe wapentuig op het halfdek heeft gekregen weet niet precies meer hoe die heette maar zijn geleide raketten(spijker me er niet aan vast ik kan er ook naast zitten)

    inmiddels ben ik begonnen met het uizagen en op maat schuren vand e spanten van de Hr Ms de Ruyter

    groet
    johan
     
  17. splinter85

    splinter85

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Woerden
    oke nighthawk ,,,, ik ben zeer benieuwd hoe dat eruit gaat zien..:D
    kan ik je toe voegen aan de vrienden lijst??

    martin
     
  18. NightHawk25

    NightHawk25

    Lid geworden:
    20 sep 2009
    Berichten:
    50
    Locatie:
    Rotterdam
    martin ik heb je een PB gestuurd

    uiteraard kan je me gewoon toevoegen

    groetjes
    Johan
     
  19. NightHawk25

    NightHawk25

    Lid geworden:
    20 sep 2009
    Berichten:
    50
    Locatie:
    Rotterdam
    Even een vraagje weet iemand toevallig of je in het archief in Den Haag ook tekeningen hebt van de tanker/Fast Support Ship Hr Ms Amsterdam


    groetjes
    johan
     
  20. Krijn_d_R

    Krijn_d_R

    Lid geworden:
    28 dec 2009
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Peterborough, Ontario, Canada
    Sir Rob

    Profile Morskie (polen) heeft een boekje met zeer goede tekeningen voor ongeveer 10 euro.
    deze tekeningen zijn van de 41/42 versie van de "De Ruyter" http://profilemorskie.home.pl/Sylwetki/PM_32.jpg
    Official page of publisher of series: PROFILE MORSKIE, FLOTA XX STULECIA, YELLOW PERISCOPE SERIES
    ik heb een setje van deze tekeningen voor als ik tijd heb om mijn vloot uit te breiden.

    Krijn
     

Deel Deze Pagina