gezocht; UFO-ontwerper voor film!

Discussie in 'Tekeningen' gestart door Johannez, 29 apr 2009.

  1. Aaalie

    Aaalie Guest

    Beetje beledigend voor vele modelbouwers op dit forum ;).

    Ik (en vele anderen) zijn toch meer dan nieuwsgierig. Vertel op zijn minst iets meer. Na je oproep waar je dit forum mede voor gebruikt, hebben de forumgebruikers daar ook wel een beetje recht op?
    Vertel eens iets meer over de rol van de UFO in deze film? De rol van de bouwer? De rol van de RC hobby?
    Het aanbod om een 4 meter UFO te bouwen blijft. Zonder iets meer info ga ik niet een cv pb'en, wil je een cv van mijn projecten, dan kan je googelen op mijn naam op het net! Arrogant als ik ben vind ik het niet nodig om als een sollicitatiegesprek te moeten bedelen om zo een project te mogen doen ;) .
    De 4 meter quadcopter wordt gebouwd als vervanger voor de kort geleden gesneuvelde 90'er e-heli. Hiervoor heb ik een eigen budget, en een eigen planning. Wil je een project dat ook daadwerkelijk met succes tot een goed eind wordt gebracht dan kan je mij pb'en of mailen. Hoe meer invloed (plichten/wensen), hoe hoger de bijdrage van "jullie kant"...


    Afwachtende je reactie,
    greetz, Aldert
     
  2. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Hoi Aldert,

    Nee, niet beledigend bedoeld. In tegendeel.
    De kwaliteit is veelal zeer hoog, temeer de inzet en liefde voor de hobby. Het is een forum voor hobbyisten, niet zozeer voor professionals in uitoefening van hun beroep.

    Ik stel vraagtekens bij de gekozen weg, omdat ik via Google zeer snel tot resultaten kom. Ik als professional niet de weg van dit forum zou zoeken.
    Verder de referenties van de makers in het vage of algemene worden gehouden.

    "Het mag niks kosten" kom ik vaak tegen in mijn vak. Zo werkt het echter niet. Ik heb opdrachtgevers die fors investeren, hun producten serieus nemen. Daarbij op kwaliteit, planning en budget wordt gewerkt.

    Verder is het gebruikelijk dat bij een "Pitch" er een deugdelijke vergoeding tegenover staat. Er wordt om voorstellen (meervoud) gevraagd. Wie is straks de eigenaar van het idee of model? Copyrights?
    En verder... gezien de mogelijk hoge ontwikkelingskosten met investeringen vooraf?

    Dus. Het is een beetje een uitlokkertje.

    Er is een industrie in Nederland die zich beroepshalve bezig houdt met het vervaardigen van onderdelen en toebehoren voor de films etc. Zo een onderdeel wordt ook wel eens een 'prop' genoemd.

    Ook deze mensen werken niet gratis. Net zomin als de bakker om de hoek.
    Is dat traject reeds onderzocht en afgevallen?

    Goed. Verder hoef ik de 'modelbouwer' niet in bescherming te nemen, weet ik ook wel.

    Ik zie het als een discussiepunt dat best naar voren mag komen? Zonder boos hoeven te worden? Ik lees het min of meer al in de woorden van je stukje hier voorrafgaand...

    Moet ik dat sterke statement terug trekken? Nog even wachten.

    Groet Bas
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2009
  3. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Haperend netwerk... zucht
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2009
  4. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
  5. Aaalie

    Aaalie Guest

    Sorry Bas,

    ik had het heel anders geïnterpreteerd. In dit geval is het een compliment voor alle forumers en de modelbouwers!

    Greetz, Aldert
     
  6. Johannez

    Johannez

    Lid geworden:
    21 jul 2005
    Berichten:
    136
    Locatie:
    amsterdam
    iets meer over het filmproject:

    Het gaat om een documentaire over een stunt. Dus alles met truckageshots, digitaal danwel met modelletjes in een studio is (nogmaals) uit den boze, vandaar dan ook deze oproep alhier.

    De documentaire gaat over een stunt die we willen uithalen met een UFO. aangezien het ook de bedoeling is om het nieuws te halen, kan ik wat de inhoud en de bedoeling van deze stunt echt niets meer hierover verklappen op dit forum. Maar het is méér dan alleen maar als 'grap', het moet wel iets spraakmakends teweeg brengen in de maatschappij.

    In de documentaire wordt dan ook uit de doeken gedaan hoe dat tot stand is gekomen. het plannen van de stunt, inclusief het bouwen van de UFO, komt dus in beeld. Of we ermee teweeg zullen brengen wat we van plan zijn valt niet te voorspellen, maar dat is het mooie van een documentaire, er gebeurt altijd wel íets.. ;)

    Qua budget valt er nog niet veel te zeggen. het zal ook liggen aan het ontwerp, want we zullen natuurlijk zoveel mogelijk materialen proberen gesponsored te krijgen. En wellicht kunnen we dan dus de modelbouwer wat bijzondere apparatuur aanbieden bijvoorbeeld, na de film.. maar het is nog veel te vroeg om daar iets over te kunnen beloven.

    zegt dit voorlopig voldoende..?
     
  7. Johannez

    Johannez

    Lid geworden:
    21 jul 2005
    Berichten:
    136
    Locatie:
    amsterdam
    ben erg benieuwd naar dat project..! als die reportage nog ergens te verkrijgen is, op dvd of vhs maakt me niet uit.. heel graag!!
     
  8. Johannez

    Johannez

    Lid geworden:
    21 jul 2005
    Berichten:
    136
    Locatie:
    amsterdam
    hee Aldert, klinkt goed! ben benieuwd naar je schets..! al een idee hoe te verbergen dat het om een 'gewone aardse' quadcopter gaat..?
     
  9. sjors4x4

    sjors4x4

    Lid geworden:
    4 jan 2008
    Berichten:
    196
    Wat mag een UFO van 4 meter (+) kosten?
    dus wat is het budget van de film?
     
  10. squid275

    squid275

    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Berichten:
    470
    Locatie:
    gramsbergen
    Goeten,
    Sam
     
  11. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Hoi allemaal,

    uit de UK, van mijn kameraad, kreeg ik het volgende antwoord toen ik voor meer info vroeg :

    Als er dus echt SPECIFIEKE vragen zijn, kan hij ze misschien nog herinneren en beantwoorden...

    Groetjes,

    Davy
     
  12. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Net nog wat extra info gekregen uit de UK :

    Groetjes,

    Davy
     
  13. Johannez

    Johannez

    Lid geworden:
    21 jul 2005
    Berichten:
    136
    Locatie:
    amsterdam
    interested! interested! :)
     
  14. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
  15. RC-Razor

    RC-Razor

    Lid geworden:
    31 jan 2009
    Berichten:
    126
    je hebt ook de x ufo neem dat als voor beeld
     
  16. M@arten

    M@arten

    Lid geworden:
    24 mei 2009
    Berichten:
    493
    Locatie:
    De Meern, MVC Midden Nederland
    Ik denk dat het idee van een opblaasbaar geheel het best werkt, je kan het enorm groot maken en toch een laag gewicht houden, als je een lamp binnen in zo'n ballon hangt krijg je volgens mij een heel byzonder effect. Het word alleen wat lastiger om een goede besturing te verzinnen...
     
  17. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    gewoon een heli een aantal meters erboven die het geheel in de lucht houdt. In dat geval kun je ook wat meer massa meenemen. Van de heli zie je niks als die UFO 9 meter is, en je kunt lekker veel met verlichting doen.
     
  18. M@arten

    M@arten

    Lid geworden:
    24 mei 2009
    Berichten:
    493
    Locatie:
    De Meern, MVC Midden Nederland
  19. M@arten

    M@arten

    Lid geworden:
    24 mei 2009
    Berichten:
    493
    Locatie:
    De Meern, MVC Midden Nederland
    Zijn jullie nog steeds op zoek eigenlijk? want er word niet echt meer gereageert op dit draadje, wat ik erg jammer vind. Ik heb zelf (nog) geen ervaring met modelbouw, maar ik vind het wel een interessant idee, en een creatieve kindergeest die meedenkt kan geen kwaad toch? Als je echt een "spookachtig" effect wilt veroorzaken moet je grote speakers in de struiken verstoppen, en deze op een extreem lage frequentie laten uitzenden (ik geloof iets van 9 of 10 hertz). Het effect wat je dan krijgt is dat je een raar trillend gevoel in je buik krijgt, tewijl je niks hoort. Ik heb dat weleens in een spookhuis meegemaakt en het is echt doodeng... Maargoed is er nog interesse in dit draadje of niet? want dan zal ik mijn mond houden:p

    Maarten
     
  20. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Het belangrijkste is om het geheimzinnige effect op het witte doek te krijgen, en dan helpen je low-frequency speakers niet...
     

Deel Deze Pagina