GH 56G new version

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door Kleijntje, 4 nov 2015.

  1. Kleijntje

    Kleijntje

    Lid geworden:
    25 jun 2015
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Halderberge
    En de cilinderkop

    [​IMG]
     
  2. nunspeter

    nunspeter

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    189
    Kwestie van de heli stationair instellen met 0% gas.
    Gascurve van 0-100 maken (stationair tot vol gas op de barrel) en die aan de governer leren. (Bij de align govenor krijg je van het ledje de bevestiging of die het goed detecteert.
    Dan je gas curve gewoon zoals je normaal zet zetten en dan ziet die de 30% gas echt wel.
    Sterker nog ik heb hem op 45% gas staan bij de gy701 en dat gaat prima.

    Meten van de cdi is tussen de witte en de zwarte draad het voltage meten van de rpm uit.
    Gelijk met de vonk komt er een klein pulsje van ongeveer 5 volt uit.

    Meen me trouwens te herinneren dat er geen RPM aansluiting op de go engine cdi zit?
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.971
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Die draait wat rijk....

    Zit de aanslag vast op de zuiger of veeg je het er zo af?
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2016
  4. Kleijntje

    Kleijntje

    Lid geworden:
    25 jun 2015
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Halderberge
    Dat klopt, maar zo blijft hij wel draaien
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.971
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dan moet je er verder nog niet te veel aan doen.
    Met de governor kun je straks wel wat afmageren, gaat hij ook wat mooier lopen....
     
  6. Kleijntje

    Kleijntje

    Lid geworden:
    25 jun 2015
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Halderberge
    Na ongeveer 4 maanden wachten
    [​IMG]

    Via dealer in Nederland toch onderdelen ontvangen.

    Het duurt even, maar dan krijg je ook wat
     
  7. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.971
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Jeetje....
    Ekas hier op het forum had die uitlaat via een Italiaanse shop besteld en binnen 1 of 2 weken in huis voor 6 tientjes....
     
  8. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.971
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hier issie weer, ready for duty.... IMG_2771.JPG
    De bougie is de verkeerde, alleen maar "voor het plaatje"....
     
  9. Kleijntje

    Kleijntje

    Lid geworden:
    25 jun 2015
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Halderberge
    Gisterenavond weer eens lekker gevlogen, ik was alleen op het vliegveld dus 3x 15min achter elkaar kunnen vliegen en nu ook met temperatuur sensor

    1e vlucht ging goed, temp rond de 175grC met een uitschieter naar 185grC en daarna een dip naar 168grC

    2e vlucht ging de temp gelijk verder omhoog en bleef rond de 183grC schommelen, over die 15 min vliegen kan de temp dan wel in het bied tussen de 175grC en 185grC bewegen.

    3e vlucht ging nog steed goed echter ging de temp toch nog iets hoger, grotendeels bleef hij bij de 185grC, maar steeg aan het einde wel naar 190grC. Aan de motor hoorde ik niks vreemds
    in de 1e vlucht veranderde hij wel eens van loopgedrag, maar bij 2e was dat al minder en bij de 3e liep hij heel mooi. In vlieg tempo kon ik ook niet echt iets vinden wat de temperatuur echt beïnvloedde. langzaam achtjes draaien had niet echt een koelend effect, ik had zelfs de indruk dat wat sneller vliegen en dan ook korte bochten draaien meer verkoeling gaf dan netjes in een mooi tempo vliegen.

    Nu heb ik er weer 5 liter verstookt en ga weer een nieuwe jerrycan mixen. :)

    Temperatuur sensor aan de zijkant van de cylinder
    IMG_2032.JPG

    Extra ventilatie voor een klein beetje meer koeling
    IMG_2033.JPG

    display
    IMG_2035.JPG
     
  10. nunspeter

    nunspeter

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    189
    Wat voor headspeed draai je?
    Headspeed is temperatuur en high speed needle is temperatuur.
     
  11. Kleijntje

    Kleijntje

    Lid geworden:
    25 jun 2015
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Halderberge
    Headspeed weet ik niet, maar die zat vrij hoog. Motor ging vlgs mij elke keer iets armer lopen.
    Wat ik echt opvallend vond is dat de motor temperatuur ook gewoon met 10 graden kan dalen zonder aanwijsbare reden.
    Bij daling van temperatuur loopt hij schijnbaar weer rijker, maar hoe kan dit in één vlucht gebeuren zonder enige wijziging?
     
  12. nunspeter

    nunspeter

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    189
    Dat klopt als je met curves vliegt, governor is een temperatuur regelaar en houdt deze binnen 3 graden verschil, zet ik hem uit en vlieg ik op een curve 10-20 graden in een constante hover.
    De governor regelt je mengsel af, gaat die armer lopen draait die sneller dus drukt de governor het gas dicht dus koelt die weer af.

    Tevens kan het door de uitlaatdruk komen, krijgt die meer druk dan gaat rijker lopen.

    Een ding is zeker hoge headspeed vind de motor niet fijn, 1400 rpm lekker koel en stabiel, 1500-1600 rpm stukje warmer maar ook stabiel.
     
  13. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.971
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat is mij ook meermalen opgevallen toen ik nog zonder governor vloog.
    Heb jij de carburateur al extra geisoleerd (kunststof onder de boutkopjes en de gaten in de flens wat ruimer geboord)?

    Ik blijf een governor aanbevelen.... :D

    Overigens is het mij destijds nooit gelukt om met dergelijke hoge temperaturen te vliegen, ik kwam steevast in de problemen als de temperatuur boven de 160 graden kwam. Niet altijd onmiddelijk (heb ook wel eens 180 graden voorbij zien komen) maar wel steevast.
    Ik vind dat heel opmerkelijk dat jullie motoren bij deze temperaturen nog gewoon doorlopen.
    Eerlijkheidshalve: sinds ik de governor er op heb, heb ik wel eens voorzichtig geprobeerd wat hogere toerentallen deden (en dat was steevast een hogere temperatuur dan de 155 die ik als max aanhield), maar bewust nooit met hogere motortemperaturen gevlogen om te kijken of dat ging.

    Mischien moet ik toch eens een keer 1600 toeren gaan proberen.... (ik vind dat alleen niet zo ontspannen vliegen...)
     
  14. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.971
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat is dus waar ik mij heel lang de kop over gebroken heb, en wat ik alleen maar kan verklaren door dampvorming in de carburateur....
    Of die verklaring juist is weet ik niet, maar als je al het onlogische wegstreept blijft alleen het logische over....
     
  15. Kleijntje

    Kleijntje

    Lid geworden:
    25 jun 2015
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Halderberge
    Ik heb de boutkopjes geisoleerd door een kunststof blokje, ik heb de gaten in de flens nog niet vergroot.
    Een governor zal zeker beter zijn, maar mijn curve is relatief vlak van 52% tot 57%. Governor krijg ik niet werkend, zal wel aan mij liggen, maar zo kan ik ermee vliegen en daar gaat het om.
    Ik zal volgende keer toeren wat omlaag gaan brengen, zal gelijk goed zijn voor de motor temperatuur.
    Welke olie gebruiken jullie nu? en welke verhouding? Ik moet weer een nieuw mix gaan maken en olie bestellen dus ben ik even nieuwsgierig wat jullie gebruiken, of dat allemaal Castrol :D
     
  16. nunspeter

    nunspeter

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    189
    Ik vlieg 4,75 liter benzine met 1 liter castrol racing er door.
    Heb zelf de bouten met een laagje teflon tape geisoleerd en teflon ringen er onder.

    Probeer die governor aan de praat te krijgen anders staat er nog een gy701 te koop (gyro er gewoon niet in pluggen.
    Die gy701 werkt sowieso en ik heb er veel plezier van, instellingen kun je van mij zo krijgen.
    Je motor word ook veel makkelijker af te stellen.

    Gezien je curve staat je motor sowieso niet helemaal goed, ik heb er nu een curve tot 75% onder staan en daarmee draai ik 1580 rpm aldus de governor max speed.
     
  17. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.971
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik heb dezelfde brandstof/olie mix van 1:4,75.
    Ik heb de boutgaten nog niet uitgeboord, wel een kunststof plaatje van plm 2 mm dik tussen boutkop en flens.
    Van de 10 flessen olie die ik begin dit jaar gekocht heb, heb ik er zelf nu 2 gebruikt geloof ik, en ik heb nog 2 flessen over (dus wees niet bang dat je met die olie in je maag blijft zitten, voor die prijs wil iedereen wel een fles van je kopen....)
    Governor is echt een zegen. Was er vroeger met eerdere heli's nooit echt happy mee, en vlieg de overige heli's nog steeds zonder, maar deze motor draait VEEL beter MET....
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2016
  18. Kleijntje

    Kleijntje

    Lid geworden:
    25 jun 2015
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Halderberge
    Vanochtend eerst hs 3 tikjes rijker gezet. Temperatuur tot ca 135 grC, maar weinig power.
    Toen hs 1 tikje armer en dat gaf temperatuur van rond 165 grC en is meer Power maar genoeg om lekker mee te vliegen

    [​IMG]



    Nu met temperatuur telemetry is het toch lekkerder vliegen.
     
  19. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.971
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ja he? :D

    Die loopt netjes, en daar komt zo te zien best goed vermogen uit!
     
  20. Kleijntje

    Kleijntje

    Lid geworden:
    25 jun 2015
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Halderberge
    Ja, mooi dat ik nou weer gewoon met vertrouwen kan vliegen niet bang hoef te zijn dat hij ineens zegt: doe de rest zelf maar
    Maar vergeleken met nitro mis je toch wel iets, maar zo kan ik er goed mee leven
     

Deel Deze Pagina