Giethars amfibie wagen maken

Hallo mensjes,

Als een projectje wil ik een amfibie gaan maken. Deze wordt waarschijnlijk van giethars. En de elktronica wordt bestuurd door een arduino.
Nou vraag ik me af hoe moeilijk het is om een giethars mal te maken en dit vervolgens ook te gieten, en is dit wel de ideale materiaalsoort? En wat voor assen moet ik gebruiken om de boot waterdicht te houden.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Gr fabian

Oke, Mijn eerste idee was om een houten framepje te maken en dat te behandelen met polyester. Maar ik denk dat giethars helemaal niet te zwaar is, ik ga ook de compartiment isoleren als een soort luchtkamers dus dan blijft hij zeker drijven.

dunwandig maken in giethars ligt niet zo voor de hand en lijkt mij voor niet expert ook niet aan te raden. Dan zou ik alsnog kijken naar glasvezel/polyester.

Wat ik ook als een van de voordelen vind is dat ik de aandrijfassen direct mee kan ingieten zodat dit 100% waterdicht is omdat het een monohull is.
Maar is het echt zo lastig dat een beginner het niet zou kunnen?

ik herhaal: dunwandig gieten is niet eenvoudig. Moet onder vacuum gebeuren, de mal vereist heel wat kennis en ervaring, en vooral als je een sterk resultaat wilt, moet je bij de high end harsen gaan kijken. Als gewone sterveling ga je dit wellicht nogal duur vinden.
Van dat 100% waterdicht, akkoord, maar giet daar dan een klein stukje rond of zo. Daarvoor moet je de hele romp niet gieten.

amfibe wagen

hoi had ook een soort idee om te gaan bouwen.en wel een amfibische brandweer auto.wat je misschien zou kunnen doen om de boel licht te houden.een vorm van hout maken en deze bekleden met glas vezeldoek.ik kon
geen foto uploaden maar heb wel een foto.van een amfibische brandweer auto.

Mischien kan je iet met een lunchbox of diepvriesdoos. Niet alles zelf willen maken, maar kijken wat je kan gebruiken wat al bestaat.

Back