Hallo allemaal ,
Ik ga een poging doen om een Ginaf 12x10 te bouwen. Ik zag de truck in een topic van Piet en was meteen verkocht
Deze dus:
Ik zal beginnen om de truck 12x6 te maken waarna ik met de tijd als alles een beetje op z'n plek zit , er waarschijnlijk nog 2 aangedreven stuurassen op zal zetten waardoor de truck echt een 12x10 wordt.
Na e.e.a. goed bestudeerd te hebben moeten er dus 3 gestuurde voorassen op komen , waarvan de derde ook te 'liften' is. (denk dat ik dat met een servo ga doen)
Dan komen er 2 vaste aangedreven assen achter , gevolgt door een aangedreven gestuurde starre as... in eerste instantie was ik in de veronderstelling dat alleen de wielen draaide maar na de tekeningen goed bekeken te hebben bleek dit dus niet zo te zijn. Oftewel een nieuwe uitdaging qua constructie
De cabine wordt van polystyreen , de bak van aluminium denk ik.
Ik heb al een beetje m'n huiswerk gedaan , zo heb ik al de tekeningen van een 10x8 gekregen van Ginaf (dit is de truck die ze verbouwd hebben naar 12x10) en heb ik op www.daf.com een tekening van de CF85 cabine kunnen vinden. Al met al gaat dit stukje al een stuk makkelijker als bij de DAF turbotwin waar ik het moest doen met foto's en aantekeningen
Verders heb ik vandaag de donortruck binnen gehad , een King Hauler
Wat een grote cabine heeft dat ding zeg... de DAF is er niets bij
Ik heb het meteen maar goed aangepakt en lagers met rubber besteld , die water , stof en zand tegen zouden moeten houden...
Als laatste een foto van de 4x4 vs de 12x10
Gaat best een truckje worden dacht ik zo.
Nu nog wat onderdelen bij elkaar gaan sparen en dan kunnen we aan de slag
PS mochten jullie nog tips hebben voor de lift as of gestuurde starre as dan hoor ik het graag!
Groet,
Marcel
Ik ga een poging doen om een Ginaf 12x10 te bouwen. Ik zag de truck in een topic van Piet en was meteen verkocht

Deze dus:

Ik zal beginnen om de truck 12x6 te maken waarna ik met de tijd als alles een beetje op z'n plek zit , er waarschijnlijk nog 2 aangedreven stuurassen op zal zetten waardoor de truck echt een 12x10 wordt.
Na e.e.a. goed bestudeerd te hebben moeten er dus 3 gestuurde voorassen op komen , waarvan de derde ook te 'liften' is. (denk dat ik dat met een servo ga doen)
Dan komen er 2 vaste aangedreven assen achter , gevolgt door een aangedreven gestuurde starre as... in eerste instantie was ik in de veronderstelling dat alleen de wielen draaide maar na de tekeningen goed bekeken te hebben bleek dit dus niet zo te zijn. Oftewel een nieuwe uitdaging qua constructie

De cabine wordt van polystyreen , de bak van aluminium denk ik.
Ik heb al een beetje m'n huiswerk gedaan , zo heb ik al de tekeningen van een 10x8 gekregen van Ginaf (dit is de truck die ze verbouwd hebben naar 12x10) en heb ik op www.daf.com een tekening van de CF85 cabine kunnen vinden. Al met al gaat dit stukje al een stuk makkelijker als bij de DAF turbotwin waar ik het moest doen met foto's en aantekeningen



Verders heb ik vandaag de donortruck binnen gehad , een King Hauler

Wat een grote cabine heeft dat ding zeg... de DAF is er niets bij


Ik heb het meteen maar goed aangepakt en lagers met rubber besteld , die water , stof en zand tegen zouden moeten houden...

Als laatste een foto van de 4x4 vs de 12x10


Gaat best een truckje worden dacht ik zo.
Nu nog wat onderdelen bij elkaar gaan sparen en dan kunnen we aan de slag
PS mochten jullie nog tips hebben voor de lift as of gestuurde starre as dan hoor ik het graag!
Groet,
Marcel
Laatst bewerkt: