GINAF X2222 Dakar truck

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door ruitje, 14 sep 2012.

  1. ruitje

    ruitje

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Papendrecht
    Hallo medebouwers,

    Zoals jullie misschien al hebben gezien ben ik gestopt met het Ginaf 12x10 project en ga beginnen aan een Ginaf X2222 dakar truck.

    [​IMG]

    [​IMG]

    De cabine wordt dus gewoon afgemaakt , alleen maak ik een nieuwe bumper met grille.

    [​IMG]

    Het donorchassis is inmiddels binnen en zal ik binnenkort proberen om te toveren tot een truck chassis. De keus is op een TT01 autochassis gevallen omdat deze , net als de originele truck, onafhankelijke wielophanging heeft.

    [​IMG]

    Heb alvast gekeken of de breedte goed was , maar ik moet nog 0,5cm per kant naar buiten zien te komen.

    [​IMG]

    Misschien dat iemand me kan helpen met deze banden in buitenmaat rond de 95mm en velgmaat rond de 45mm.

    [​IMG]

    Ik heb ook al contact gehad met van den Brink voor de reclame die op de truck moet komen , maar ze mogen de logo's helaas niet doorsturen. Ik heb wel een vector bestand gekregen van een bouwplaat. Daar kom ik ook wel mee uit de voeten :D

    [​IMG]

    Dat was het even voorlopig... binnenkort de start van de bouw.

    Groet,
    Marcel
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
    peter 55 vindt dit leuk.
  2. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    iets langere wielmee nemers er op zetten,
    die banden bij rc4wd halen,
    logoos dan vragen of ze het wel door willen sturen naar een drukker
    die de echte stickers heeft gemaakt en het nu dan kleiner afdrukt/plot,
    of elke bedrijf die van elke sticker benaderen en toestemming van ze vragen of voorbeeld van ze vragen,
    mammoet zal zeker wel mee willen werken en die hebben wel decals in diverse maten,
    je 6-asser ligt al uit elkaar
     
  3. ruitje

    ruitje

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Papendrecht
    Daar zat ik al naar te kijken , maar weet niet of ik dan genoeg schroefdraad overhoud.

    De banden van RC4WD zijn 108mm , dus helaas te groot ;)

    Mooi dat die uit mekaar ligt , ik ben benieuwd naar de foto's als ze er onder zitten :D
     
    peter 55 vindt dit leuk.
  4. FransJ

    FransJ

    Lid geworden:
    8 okt 2009
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Geldrop
    Tamiya heeft voor de TT-01 langere assen gemaakt.
    Bij de porsche body worden ze gebruikt om de achterwielen iets verder naar buiten te zetten.
    Als ik het goed heb Bestelnummer 51006 C7

    http://www.pkracing.nl/pdf/manual-TT 01-E.pdf

    Groet,
    Frans
     
  5. ruitje

    ruitje

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Papendrecht
    Hoi Frans,

    Bedankt voor de tip :D Ik ga is kijken waar die te koop zijn.

    Groet,
    Marcel
     
    peter 55 vindt dit leuk.
  6. Toje

    Toje

    Lid geworden:
    21 sep 2006
    Berichten:
    303
  7. ruitje

    ruitje

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Papendrecht
    Bedankt Toje :proost:
    Na een kleine zoektocht naar banden kwam ik bij AFV Modellbau uit waar ze sinds kort deze banden te koop hebben. Diameter van 92mm :

    [​IMG][​IMG][​IMG]

    AFV-Model Shop - Michelin 16 R 20 XZL Vollreifen M1:14,5 RE16137

    Ik heb alvast 1 band besteld , samen met een velg en een naaf. Nu even kijken of ik dat pas kan maken op de zeskant :D

    Groet,
    Marcel
     
    peter 55 vindt dit leuk.
  8. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    tip :

    Voor bredere assen kijk even op ebay , er zijn namelijk nog bredere assen verkrijgbaar dan de genoemde porsche assen .

    Ook zijn er olie gevulde schokbrekers verkrijgbaar , de orginele zijn in combi met de opbouw die je gaat maken te slap .

    blijf je projekt met grote intresse volgen .

    grt Ivar
     
  9. ruitje

    ruitje

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Papendrecht
    Dank je :D

    Ik kan alleen een set van tamiya vinden waarbij de breedte 191mm wordt. Die setjes kosten alleen bijna 30 euro per set 8O

    Maar misschien dat ik met de breedte wel uitkom met de naaf en velg die ik besteld heb.

    De schokdempers zal ik even bekijken als de truck bijna af is (ivm het totaalgewicht) , maar bedankt voor de tip.

    Groet,
    Marcel
     
    peter 55 vindt dit leuk.
  10. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    waarom niet een tb chassis dat kan ook wat beter tegen een stootje/kuiltje
    en is een badkuip dus elec beschermt tegen van alles
    en betere mogelijkheden tot monteren cabine en opbouw en spatborden
     
  11. FransJ

    FransJ

    Lid geworden:
    8 okt 2009
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Geldrop
    Bij PKracing(de eerste via google) TAM51006 Antriebsachse € 11,55
    Denk dat er meerdere winkels wel in die prijsklasse de parts kunnen leveren.

    Gr,
    Frans
     
  12. ruitje

    ruitje

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Papendrecht
    @ Markioo : had gekunt , maar ik denk dat ik met de TT01 ook een chassis kan bouwen voor off-road.

    @ Frans : Dat zijn toch de standaard assen ? De lange assen hebben tamiya nummer 84209 ;)

    Maar misschien heb ik ze helemaal niet nodig en kan ik met de wieladapters een beetje spelen qua breedte.

    Groet,
    Marcel
     
    peter 55 vindt dit leuk.
  13. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    de assen , 30 euro dat is wel erg veel 8O

    aangezien ik naast de truck bouw ook met de tt01 hobby bezig ben ivm rc drift sport weet ik zeker dat er voor minder al een setje te krijgen is .

    Net even gecontroleerd op de welbekende site , als je bij land hongkong aan geeft en bij zoek optie tamiya tt01 kom je heel veel onderdelen tegen
    schokbrekers, assen , differientieel enz enz

    prijs assen setje rond de 11,- en dan komt er 3,50 verzend kosten bij

    en sorry voor de aanbieders in nederland maar daar is het prijs technisch nog steeds erg intressant om te kopen maar ja da's mijn mening.

    wat betreft het chassis zelfs daar zijn nog ander kits voor te krijgen , dan heb je inplaats van het badkuip idee een vlakke grondplaat en zo is er nog meer op tamiya tt01 gebied ;)

    deze info is zuiver goed bedoelde info !

    en bredere meenemers op de bestaande assen gaat opzich wel alleen moet je andere moeren gebruiken voor het vast zetten van je wielen en uiterraard borg middel anders lopen ze los ook dit weet ik uit ervaring :rolleyes:

    succes met de bouw van een mooi projekt
     
  14. ruitje

    ruitje

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Papendrecht
    Bedankt voor de tip! Ik kan alleen niet de verlengde versie vinden voor 11 euro :confused: . Het chassis ga ik van U-profielen maken , dus ongeveer als het origineel.

    Ik heb van de week eindelijk m'n 1:50 voorbeeld binnen gekregen. Wel erg makkelijk voor bepaalde maten op te meten. Alleen jammer dat het model geen zeiltje heeft zoals het 2012 model origineel heeft... ze hebben de oude opbouw met de nieuwe kleuren genomen :(
    [​IMG]

    Daarnaast ook 1 velg en wiel binnen gekregen en het ziet er goed uit. Alleen past de meebestelde adapter niet. Maar ik heb inmiddels bij Fechtner andere besteld die met een kleine aanpassing waarschijnlijk gaan passen... even afwachten dus.

    [​IMG]

    Via Edwin van Ginkel ben ik in contact gebracht met het bedrijf die de opbouw voor de trucks maakt en kreeg o.a. deze foto. Erg leuk om te zien wat er onder het zeiltje zit.
    [​IMG]

    Nu zit ik alleen nog te verzinnen of ik de aluminium opbouw zal namaken (van kunstof natuurlijk) of de opbouw met het zeiltje... wat denken jullie er van ?

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ben benieuwd wat jullie mooier vinden :confused:

    Groet,
    Marcel
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
    peter 55 vindt dit leuk.
  15. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    de alu is mooier. im model zal het ook veel strakker zijn.

    groete Peter
     
  16. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    zeil
    en mooie wielen trouwens
     
  17. ruitje

    ruitje

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Papendrecht
    Het is 50 / 50 en blijft verders stil :rolleyes:

    Ik ga wel voor de aluminium opbouw... loopt toch wat mooier in lijn met de cabine.

    Is kijken of ik vanavond wat kan maken als de kids naar bed zijn... foto's volgen...

    Groet,
    Marcel
     
    peter 55 vindt dit leuk.
  18. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    je kan ook alu opbouiw maken en er zeil voor plakken wat je weer kan verwijderen dmv klitteband ofzo zodat je kan afwisselen
     
  19. denman

    denman

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Op de Veluwe
    Leuk project, ga deze volgen.
    Preproloog Valkenswaard komt er ook weer aan. Misschien dat je daar
    nog wat ideeën op kan doen.
    De dakar vrachtwagens komen hier zo af en toe over de weg geraast
    aangezien Van Ginkel om de hoek zit :)
    Klinkt als muziek zo'n beest.
     
  20. ruitje

    ruitje

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Papendrecht
    @ Markioo : dat zou kunnen , maar de opbouwen zijn anders .... en ik wil het realistisch nabouwen ;)

    @ denman : ja daar ga ik naar toe , even een paar foto's maken van bepaalde details :D Wel gaaf als dat voorbij komt zetten !

    Heb eindelijk de lange assen gevonden, nu even kijken hoe de wielen uitkomen met de bestelde adapters.
     
    peter 55 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina