Gloeiplugdraad saito 120 kapot

Helaas is het draad voor de gloeiplug in mijn cilinderkop kapot (helemaal weg). Heeft iemand hier een methode voor om dit weer goed te maken zodat het motortje weer kan draaien, of een vervangende kop? Hieronder nog een paar foto´s.
img0183medium.jpg

img0184medium.jpg
 
Ik weet niet of het houdt op een bougie of gloeiplug in verband met compressie, maar ik heb vroeger op een uitlaatpoort nog wel eens een HELICOIL gebruikt.

Een voorbeeldje :


Nu nog iemand vinden die het kan fixen voor je, en bovendien in de maat die jij nodig hebt ;)

Succes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is mogelijk om er een z.g.n. draadbusje in te zetten een Helicoil is niet zo geschikt voor de kleine afmetingen en hoge drukken. Elke werktuigbouwer kan je daar mee verder helpen. Afhankelijk van de schroefdraad van de gloeiplug (waarschijnlijk metrisch fijn) kun je er een insert (zelf snijdende schroefdraadbus) in plaatsen. Deze zijn te koop bij de betere winkels in bevestigingsmateriaal of een automateriaalzaak. Bijv. Fabory
Mocht het niet lukken dan kent er altijd wel iemand, missschien bij je club, een machinebankwerker die zo'n ding voor je kan maken. Is ongeveer 10 minuten werk. Je moet dan wel het gat in de cilinderkop opboren er er zelf nieuwe draad in snijden. Wat hittebestendig borgmiddel eraan of een paar centers op de overgang slaan en klaar is Kees.
Succes!
 
draad gloeiplug

helicoil werk prima heb ik ook gedaan bij een diesel
weet je wat voor draad het is
als je die mail en ik heb ze is het zo gefikst.

Gr. Rob
 
Ruben,

de goedkoopste oplossing, en met 90% zekerheid sttur de cilinder naar saito in osaka,
ze bekijken het niet eens, ze sturen je gratis een nieuwe cylinder toe, geloof me, dat werkt super, even eenbriefje erbij, op de post dat ding en je hebt binnen 3 week een splinternieuwe cylinder thuis, en met een beetje geluk ook nog een nieuwe zuiger erbij.

ik heb van verschillende saito's al onderdelen heen en weer gestuurd, en tot nog toe altijd met goede resultaten.

(werkt ook bij OS)

als het goed is heb ik het adres hier wel ergens, en anders staat het wel op je doos.

rick
 
Saito Seisakusho Co., Ltd.
22-7 Tokagi 3-chome,ichikawa-shi, Chiba,272-0024,
 
Bedankt iedereen voor de reacties, ik ga voor de oplossing van razor, een draadbusje of helicoil wordt me toch iets te lastig als ik het ook zo kan oplossen. :)
 
vergeet niet om er een begeleidend briefje bij tedoen, en je huis adres,

ik heb dat een keer vergeten, en toen maar eens gebeld waar m'n motor bleef, die lag al 3 week te wachten tot er iemand zou bellen,... niet handig

en een beetje ophemelen van de saito is ook nooit weg...
 
Als je het sneller wilt, Hobbyin is importeur van Saito en het zou mij niets verbazen als een nieuwe kop goedkoper is dan het versturen naar verreweggistan. En als je morgenvroeg belt heb je de cilinderkop overmorgen in huis.
 
met een factuur van heb ikjou daar vrees ik.
heb eens os delen gekocht bij dennis, werd ik niet vrolijk van.
 
Os weet ik niet, maar Saito onderdelen zijn goed betaalbaar.. ik heb een keer een nieuwe kop gekocht voor m'n FA-82a wegens dat de uitlaatschroefdraad eruit gesleten was en dat was niet duur, ik meen rond de 15 euro.
 
dat klopt saito is belachlijk goedkoop met onderdelen.
bij saito gaan ze er vanuit dat het gewoon niet stuk gaat, althans daar lijkt het op.
 
Op Ebay.de staan ook reparatiesetjes, mocht je zelf willen gaan repareren.
 
versturen kost je nog geen tientje. en zoals ik gewend ben , is het retourneren gratis, en brengt saito niks in rekening.

de zelfde ervaring heb ik met OS en irvine,

ik heb ooit een os 120 supercharger naar hun gestuurd, omdat deze niet goed liep. (charger was beschadigd en daar vind je geen onderdelen voor)
ik kreeg hem binnen 3 week terug, voorzien van nieuwe charger, zuiger en cylinder.

geheel gratis en vrij van verzendkosten.

de fabriekkanten hebben liever dat je een tevreden klant bent, dan dat je problemen met hun motoren hebt.
 
Back
Top