Gloeipluggen: welke te gebruiken

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Putmonk, 7 jul 2010.

  1. Putmonk

    Putmonk

    Lid geworden:
    19 apr 2010
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Kudelstaart (Aalsmeer)
    Hey,

    Welke gloeiplug kun je het beste gebruiken voor een Kyosho fazer? Ik heb even rondgekeken op het internet, maar er zijn zo veel mogelijkheden?

    koude/medium/hete gloeipluggen. Welke merk is het beste te gebruiken, etc. ik heb er echt niet zo veel verstand van. Wie kan mij helpen?
     
  2. swsa13

    swsa13

    Lid geworden:
    24 feb 2010
    Berichten:
    78
    Ik gebruikt altijd medium, ik heb een HPI auto dus ik heb HPI Pluggen, maar de meesten zijn universeel, de maat staat wel in je handleiding
     
  3. Jizmac

    Jizmac

    Lid geworden:
    14 dec 2009
    Berichten:
    363
    Locatie:
    Rechts van Zwijndrecht & onder Papendrecht
    Koudere met warm weer, warmere met koud weer.

    Dit heeft te maken met het onstekingstijdstip. Dit is onder invloed van de temperatuur. Een goede plug bij een bepaalde temperatuur geeft minder stress op de zuigerstang en je krukas. Dat komt omdat de onsteking te vroeg kan zijn waardoor de boel ontploft als het bovenste dode punt net niet is bereikt. Een andere gloeiplug kan het onstekingstijdstip wat later zetten zodat het net wel goed gaat en er dan minder stres op de netgenoemde onderdelen komt te staan.

    Per merk verschillen ook de nummers en de warmte graden. Blijf voor je eigen gemak bij een merk. Er zijn geen afspraken tussen de fabrikanten over het nummer en de bijbehorende hittegraad.

    Als je klaar bent met rijden, zet de zuiger in het onderste dode punt. Dit in verband met afkoelen en de conische passing. Deze blijft dan beter.
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2010
  4. Jasper Tielen

    Jasper Tielen

    Lid geworden:
    3 jul 2010
    Berichten:
    615
    Locatie:
    Kedichem
    ben een nieuweling maar mijn idee zou zijn.
    Kijk eens in de handleiding wat daar staat.
    En als jou winkel die niet heeft vraag hen dan wat het juiste alternatief is.

    Zo zou ik het doen in ieder geval.
     
  5. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Rossi of HPI R3 gebruiken
     
  6. Putmonk

    Putmonk

    Lid geworden:
    19 apr 2010
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Kudelstaart (Aalsmeer)
    Thanx allemaal voor de informatie! Dit is erg handig..
     

Deel Deze Pagina