De grens voor 12S bij Goblin is bij de Goblin 570. De 570 kan namelijk zowel op 6S uitgevoerd worden als op 12S. De 630 moet je zowiezo naar 12S. Uiteraard moet je bij je keuze voor de voltage ook de bijbehorende motor en esc configuratie nemen. De Kv waarde van de 12s motoren is circa de helft dan die van de 6S, wat op zich ook logisch is. Het voordeel van 12S is dat de stroom (amperes) de helft minder is bij hetzelfde vermogen. Hierdoor gaan je accus wat langer mee. Nadeel is natuurlijk dat je 2 accus per vlucht gebruikt.
@Ralphie voor wat meer stabiliteit om wat veiliger te landen http://www.goblin-helicopter.com/shop/manual/urukay/Manual_H0454-S.pdf
Ik heb mezelf maar een cadeautje gedaan een kale goblin 630. Nu moet ik me verdiepen is een goede setup voor de heli. tips en of adviezen hoor ik graag. de motor en regelaar heb ik al uitgekozen: # Scorpion MKIII 4035-560KV # Scorpion Commander 50V 130A esc opto lijkt me een goede start. de voeding voor de servo, fbl en ontvanger wil ik op een separate lipo hebben bv # Gens ace 2S1P Lipo : 2200mAh 7.4V 25C (als zender heb ik de Spektrum DX9, ook handig om te weten)
ga je ook voor High voltage? kost wat meer aan servo's.. maar scheelt een voorziening om de stroom van 8,4 volt naar 6 te brengen. in gewicht en geld is zo'n dingetje het niet waard.. maar alles kan kapot, dus het is weer een foutkans minder ;-) wel even opletten dat je stabilisatie ook op 8,4 volt kan..
dacht dat de KST bls815 op de swash, en de KST bls805x voor op de tail maar daar ben ik nog niet over uit vandaar hoor ik graag tips and tricks
wat vinden de gebruikers met FBL systeem van de Spektrum AR7200BX of AR7300BX? Als leek lijkt me dit een super oplossing om een flybarless systeem en een losse ontvanger te combineren in 1. AR7200BX (met extra sat) is een 7 kanaals ontvanger met BeastX minder componenten, minder draden, minder problemen!
Ik heb gevlogen met de BeastX'en (en AR7200BX). Scheelt inderdaad omdat je geen extra ontvanger nodig hebt. Daarna gevlogen met een VBAR. Bij de Vbar zitten ook kleine poorten om je DSMX Satteliet(en) in te prikken. Hierdoor ook geen extra bekabeling nodig. En ik vind de VBAR echt veel lekkerder vliegen.
die servo's zouden het volgens de gegevens gewoon goed moeten doen. en High voltage.. dus nog minder dradenzooi ;-) moet je alleen nog even kijken hoe je het ontvanger circuit aan en uit zet. kan natuurlijk door de kap eraf te halen en de stekker los te trekken. kan met een electronische schakelaar (let op, mechanische schakelaars gaan bij meer dan 5 ampere op termijn problemen geven) Kan ook door domweg je + draad van de accu (niet accudraad zelf, de draad op de heli)te verlengen, door te knippen, en een stekker op te zetten. ontvanger uit = stekker los. Ik heb dit al meerdere jaren op mijn 600, werkt goed. lekker simpel en zo. wel een goede stekker zoeken natuurlijk, eentje die goed strak zit en dit ook bij veelvuldig gebruik blijft doen.
zo het demonteren van de heli is ook begonnen. Alles maar loshalen en gelijk schoon en vetten waar nodig wel rustig beginnen.
Mooie heli kerel! Gaat wel rap zo met die heli's van jou hehe. (de 550 al verkocht?) Ga je draadje volgen misschien dat ik mijzelf voor deze winter ook maar een cadeautje ga geven hehe. Ben er alleen nog niet uit wat mijn nieuwe aanwinst gaat worden...goblin of logo of gaui.....hmmm keuzes. Voorlopig maar even meelezen met jou draadje
reconstruction blijf me verbazen hoe het zat: geen loctite gebruikt, was wel lekker makkelijk demonteren van de heli de main linkage zaten niet vergenoeg aangedraaid, de totale lengte is nu precies 66mm de 3 rods met de ball links elk een andere lengte, nu weer gelijk 47mm
dat is een type strategie. alles zit in elkaar, dus je hebt eigenlijk de handleiding niet nodig. maar doordat niets vast zit, MOET je alles uit elkaar halen, dus controleer je automatisch ook alles. zo zit de verantwoording voor de bouw gelijk bij de bouwer, en niet bij de leverancier (wat wel het geval is als alles goed vast had gezeten, met locktite) en jij hebt mooi meteen alles in handen gehad. en je weet meteen of alles ook echt klopt, en vast zit (en blijft zitten) En nogmaals.. zo hoort het.. zou jammer zijn dat jouw prachtige heli crasht omdat je volledig van de bouwkunsten van een ander af gaat. zijn heli crasht niet. de jouwe wel.. heb al genoeg voorbeelden gezien van een gebrek aan controle, omdat die ander zo'n goed bouwer is.. maar tegelijk zitten er toch wel wat dingetjes in, die na een paar vluchten einde toestel kunnen betekenen. en zoveel moeite is het ook weer niet. Let wel op trouwens dat je ook de bouten en schroeven even door de ontvetter haalt. soms is het spul zo vet, dat de locktite niet pakt.