Goede beginners helicopter

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door stefanpt, 7 mei 2014.

  1. stefanpt

    stefanpt

    Lid geworden:
    7 mei 2014
    Berichten:
    2
    Wie kan mij helpen met het maken van een goede keuze?

    Vorige week was ik bij een vriend die net een helicoptertje had gekocht. Erg cool en ik zit er nu ook zelf aan te denken om een helicopter te kopen. Nu zat ik net op een RC Helicopter website maar er is zoveel keus.

    Er staan modellen vanaf 25 euro tot ruim honderd euro. Wat raden jullie als beginner aan? Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen de Syma S107G, beginners helicopter | RChelicoptershop.nl en de Syma S107N online bestellen ? Vind 'm op RChelicoptershop.nl
     
  2. kameske

    kameske

    Lid geworden:
    23 apr 2014
    Berichten:
    22
    Ik ben begonnen met een blade mcx.
    Dus een coax heli.
    Deze lach echter snel in de kast omdat er niet veel aan is.

    Je moet jezelf de vraag stellen wat je wil.
    Zoek je ooit buiten de vliegen met een CP heli.
    Of is het gewoon maar wat voor de lol binnen.
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    welkom!

    Voor we verder gaan...
    het kan makkelijk zijn je alvast een beetje te verdiepen in de materie..
    voor een beginner hebben we speciaal deze post gemaakt:
    http://www.modelbouwforum.nl/threads/beginners-guide;een-heli-kopen-hoe-en-wat-en-wel-niet.39647

    voor de technische achtergrond en afstel basis hebben we deze:
    http://www.modelbouwforum.nl/threads/algemene-technische-kennis-faq.160372


    Het begint bij de eisen.
    Wat wil je er mee?
    beetje rondhossen door de woonkamer? of ook naar buiten?
    moeten er ook reservedelen beschikbaar zijn, of interesseert dat je niet? Houd wel in je achterhoofd, een heli gaat crashen, en gaat onderdelen nodig hebben.
    En wat is je uiterste budget?

    Vergeet niet, dat een gemiddelde heli waar velen mee rondvliegen, vrij vlot richting de 500 tot 800 euro komt..

    En houdt in de gaten, de helicopter is 1 van de moeilijkste dingen om te leren vliegen in de rc wereld..
    de kleintjes zijn vaak zelfcentrerend, simpel te vliegen. Niet centrerende modellen zijn heel anders, en zitten in een halve tel 10 meter verder..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Wat nuttig leesvoer, hoef je niet op antwoorden te wachten
    Zoekterm(en), in titel: beginners OR beginner OR beginnen OR "beginners-heli" OR beginnersheli; Forum: Electro specifiek en onderliggende forums


    Twee forumtipjes in het cader van contacten, cruiwagens, connecties en corruptie:

    • Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel - MBF op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
    • Indien je ook leeftijdsweergave activeert in jouw profiel - MBF, zal die altijd zichtbaar zijn, links naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt. En leeftijd kan een zeeeeer ruwe indicatie geven van de kwaliteit/kunde/ervaring/kennis van jouw antwoorden.[​IMG]
    • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.
     
  5. Richardcj

    Richardcj

    Lid geworden:
    18 jul 2004
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    onder de ruik van amsterdam
    Dat staat bij de S107N op de site:
    letterlijk

    Het verschil met de Syma S107G

    De S107N is een nieuwer model dan de S107G. De N versie is net een paar centimeter groter en weegt ook meer. Onderstaand nog enkele upgrades:

    Grotere motoren;
    Een grotere tail motor;
    Een vernieuwde remote controller;
    Een verbeterde oplaad plug (rond en past beter);
    Langere vliegduur.

    Volgende keer toch beter kijken en lezen.

    Mvg. Richard
     
  6. youri

    youri

    Lid geworden:
    19 jan 2014
    Berichten:
    251
    Ik kan je alleen maar de wltoys v911 adviseren als je net begint. Een stuk leuker dan een coaxiaal. Onverwoestbaar en spotgoedkoop in aanschaf en onderdelen. Al mijn vrienden hebben er ondertussen een en niemand die er spijt van heeft.
     
  7. Lyrix

    Lyrix

    Lid geworden:
    14 apr 2013
    Berichten:
    127
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. youri

    youri

    Lid geworden:
    19 jan 2014
    Berichten:
    251
    Zeker weten. Is al een draadje over in het fp gedeelte.
     
  9. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    Mijn persoonlijke mening,als je weinig tot geen ervaring hebt, een mini quadcoptertje is ook super leuk, zeer crashbestendig, vliegsturingen komen heel erg overeen met n heli en je kan er met wind buiten mee vliegen :) ik heb de mini q bot van hobby king, ongelofelijk crashbestendig, zelfs al onder water gegaan en nog vliegen (wie doet dat na met een heli ;)

    Nu vlieg ik met de 130X van Blade,fantastisch ding ook,heeft zen gebreken maar als je een full 3d heli wilt die crashbestendig is (en waar je ook het mee kan leren,stel hem lekker tam af in het begin gewoon) is dit zeker een zeer interessant ding voor een schappelijke prijs en ineens FBL.

    Veel plezier alvast,let op het is verslavend :)
     
  10. beaverhead

    beaverhead

    Lid geworden:
    19 mei 2014
    Berichten:
    8
    Locatie:
    belgie(kortrijk)
    Een jaar geleden begonnen met een kds 450 qs.Nu trotse eigenaar van een logo 550sx en een logo 480 extreme (sederd gisteren gebouwd)
     
  11. Appie Kuipers

    Appie Kuipers

    Lid geworden:
    9 feb 2012
    Berichten:
    227
    Altijd doen, ben zelf een beginner, dan deze en dan weer die, kost je alleen maar geld. Kost wel wat meer, maar geeft je voor langere tijd meer lol, en kost je op termijn evenveel!!;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. servor1986

    servor1986

    Lid geworden:
    5 dec 2012
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Zeeland, Walcheren
    als die 200sr is wat je zoekt... kan het wel.. ik zou een cp kiezen... Een 200sr is een vrij grote fp en in mijn ogen in Nederland vrij nutteloos omdat je veel minder hebt in te brengen dan een cp in de wind. daarbij is het een tussenstap die mijns inziens sinds de blade micros en walkera micros een beetje overbodig geworden is. in jou geval koos ik een walkera v120 of een blade 130.. maar dat is mijn mening hè...
     

Deel Deze Pagina