Goede lipo lader en 2s Lipo's(hardcase)

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Cedric, 8 aug 2016.

  1. Cedric

    Cedric

    Lid geworden:
    28 aug 2011
    Berichten:
    21
    Locatie:
    België, limburg,Heks
    Hallo allemaal

    Na enkele jaren een beetje stil gelegen te hebben, ben ik terug van plan om terug te beginnen rijden.
    De rede voor het stil liggen lag hem toen in het feit dat mijn NiMH versleten waren en de lader die ik had geen lipo's kon laden, dus het zou een grote kost worden die ik toen niet kon maken door verschillende omstandigheden.

    Nu ben ik dus opzoek naar een goede lader, ik zat te denken aan een van deze drie:
    - http://www.modellhobby.de/DYNAMITE-...cle&ProdNr=094DYNC3010EU&t=10&c=37251&p=37251
    - http://www.modellhobby.de/ULTRAMAT-...a=article&ProdNr=0106468&t=10&c=37251&p=37251
    - http://www.modellhobby.de/ULTRAMAT-...a=article&ProdNr=0106470&t=10&c=37251&p=37251
    Welke raden jullie aan?

    Alsook ben ik opzoek naar enkele goede merken van 2S lipo's, liefst hardcase.
    Edit: ondertussen al uitgekomen bij Gens Ace als betaalbaar en goed merk

    Alle info is welkom.

    Cedric
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2016
  2. Cedric

    Cedric

    Lid geworden:
    28 aug 2011
    Berichten:
    21
    Locatie:
    België, limburg,Heks
    eerste post aangepast, batterij situatie al opgelost, heb enkel nog vragen over de lader.
     
  3. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Ik heb zelf de Ultramat 16S en werk daar al jaren probleemloos mee met lipos kleiner dan 1500mAh.
    Bij de in autos gebruikelijke 5000mAh of grotere lipos is het het overwegen waard de Ultramat 18 te kiezen omdat die nog wat krachtiger is met een externe voeding.
    Bij gebruik interne voeding zijn beiden bruikbaar tot 90W.;)
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2016
  4. Cedric

    Cedric

    Lid geworden:
    28 aug 2011
    Berichten:
    21
    Locatie:
    België, limburg,Heks
    Het plan is om te beginnen met de interne voeding, een degelijke voeding kost toch ook al dadelijk een hoop geld. Maar dan is het misschien nog altijd beter om voor de Ultramat 18 te gaan. Bedankt voor de info.
    Niemand ervaring met Dynamite als merk?
     
  5. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Ik heb een Dynamite Passport Ultra Duo gehad, en dat is een zeer fijne lader, ik heb soms wel eens spijt dat ik hem weg hem gedaan!
    Sterke interne voeding ( 500 watt ) en 2 keer 200 watt output, en een zeer makkelijke interface.
     
  6. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Vele mensen hikken aan tegen een goede lader voor forse lipos.
    Bezuinig echter niet op een goede lader als je al weet dat je regelmatig forse lipo moet laden.
    Het grote voordeel van lipos is vlot en laden maar voordeel gaat grotendeels verloren met een onder bemeten lader.;)
     
  7. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Dat klopt, een goede lader is een investering waar je jaren mee vooruit kan.
     
  8. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.367
    Locatie:
    Woerden
    Behalve dat is het ook in investering in veiligheid. Met een slechte of verkeerde lader is de kans op ongelukken tijdens het laden duidelijk groter. Het grote probleem is dat er in het geval van LiPo's dan heel vaak brand ontstaat. Juist dat kan hele vervelende gevolgen hebben. En wat zijn dan de kosten?!?!
     

Deel Deze Pagina