Goedkope OSD met GPS ?

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door gertbartelink, 28 jun 2010.

  1. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    Ik heb gisteren heb bericht gehad dat deze eindelijk verstuurd is. Ze hadden last met de turkse douane die de spullen vasthielden. Ik heb hem wel voor de "oude" prijs gekregen.
     
  2. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    [mod]verwijderd, graag alleen bijdrages waar iemand iets aan heeft aub.[/mod]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jul 2010
  3. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    [mod]verwijderd als bovenstaand[/mod]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jul 2010
  4. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    Net 4 uurtjes thuis en ik zie dat mijn pakketje binnen is. Nu even goed uitslapen na een rit van 14 uur en dan maar eens kijken.
     
  5. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Wat is dit nou weer voor een grap.

    Wat was mijn laatste bericht dan? kan me het niet meer voor de geest halen...
     
  6. Klaassie

    Klaassie

    Lid geworden:
    24 jan 2010
    Berichten:
    1.002
    Locatie:
    Barneveld
    Volgens mij iets in de trend van "wat een gezeik", waarschijnlijk doelend op het vasthouden door de douane. Hugy vroeg daarop wat je daarmee bedoelde.
    Niks schokkends of bijzonders eigenlijk... :rolleyes:
     
  7. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    Nou vandaag maar even gaan prutsen met het systeem. Ik wilde weer alles netjes doen en toen ik alles netjes had weggewerkt kreeg ik netjes het osd menu in beeld, maar geen beeld van de camera. Om even (te) snel de video data door te lussen, maakte ik sluiting in een condensator, die spontaan in de fik vloog. Vraag aan knikvleugeltje: weet jij mij de waarde van C12 te noemen? Dit is de grootste gele smd eenheid op het printje.

    Ik vraag mij af of dit osd wel overweg kan met 550 beeldlijnen.
     
  8. knikvleugeltje

    knikvleugeltje In Memoriam

    Lid geworden:
    13 feb 2006
    Berichten:
    1.699
    Locatie:
    Tweede Exloërmond
    Ik zal voor je kijken.


    Taco.
     
  9. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    Dank je. Ik ben er in iedergeval al achter dat het een condensator is van 10volt, maar de waarde wil ik graag gelijk hebben. Ik heb er nu een condensator van 25 volt op gezet en het systeem werkt gewoon, alleen krijg ik nog geen beeld ddor van de camera. De camera werkt op zich prima als ik deze doorlus.
    Het systeem ziet erop zich redelijk eenvoudig uit, maar waordt wel erg warm. Ik heb ook een aantal chips erop zitten, die zijn ingesmeerd met warmte geleidende pasta, maar niet zijn voorzien van koellichamen. Wat dan de functie van de pasta is, mag joost weten.
    Systeem start snel op en sateliet en rssi waarde worden getoond (voor mijn futuba r137f is dit slechts 0,2volt). Rssi moet ik dus nog wat op vinden.
     
  10. knikvleugeltje

    knikvleugeltje In Memoriam

    Lid geworden:
    13 feb 2006
    Berichten:
    1.699
    Locatie:
    Tweede Exloërmond
    Op dat rechthoekige ding staat: A 477A en daaronder: 812K6

    ik hoop dat je er wat aan hebt.

    Ik had ook een poos dat ik wel de data zag, maar geen beeld. En dat kwam omdat ik wel een AV-toevoer naar de OSD had, maar geen min-kabel.


    Taco.
     
  11. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    Ga eens kijken. Dank je wel.
     
  12. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    Inmiddels ook antwoord gehad en het is inderdaad een condenstor.

    Zit alleen nog met geen beeld en wel data. Ben nu wel zover dat er ieta aan beeld doorkomt, maar het is heel vervormd en zwart/wit. Ben al aan het spelen geweest of ik iet met ntsc/pal kan rommelen in het osd menu van de camera, maar dat zit er nou net niet in.
     
  13. LeoFPV

    LeoFPV

    Lid geworden:
    14 sep 2006
    Berichten:
    284
    Locatie:
    Rotterdam
    --- verkeerde post LOL :)
     
  14. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Tsja, en dan ga je dat inbouwen in een model en dan wordt 't nog veel warmer en dan spreekt de temperatuurbeveiliging van de spanningsregelaar aan en die schakelt vervolgens de voedingsspanning naar de OSD af en dan heb je geen beeld meer. Op dat moment ben je dus je FPV model kwijt.

    Ik begrijp best dat je voor weinig geld wat wilt knutselen, maar dit soort geknutselde oplossingen van fabrikanten die willen meeliften op 't FPV gebeuren zijn *absoluut* niet ontworpen met de achterliggende gedachte dat iets betrouwbaar moet werken, onder alle omstandigheden.

    Maar goed, je krijgt je voor betaald zullen we maar zeggen.

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality
     
  15. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    Tja en daar gaan we dan weer met het zelf promoten van de handel. Qua duurzaamheid is er totaal nog niets over het geheel te zeggen, warm worden is een constatering van mij, die eigenlijk ook al bij de instructie wordt verteld. Fabrikant antwoord netjes, geeft support en biedt aan om het geheel te onderzoeken.

    Om nu gelijk maar een conclusie te trekken dat goedkoop duurkoop is, durf ik nog niet te zeggen, maar ik kan mij voorstellen dat iemand die duurdere handel verkoopt hier graag op inspeelt.

    We wachten gewoon rustig af.

    met vriendelijke groet,

    Marco
    No business to promote.
     
  16. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Sorry? Heeft niks met promoten te maken, zoals je misschien gemerkt heb zal je mij niet horen zeggen dat je een bepaald produkt moet kopen.

    Ik ben echter als geen ander in staat in te schatten of een produkt goed in elkaar steekt of niet, omdat ik zelf produkten voor FPV ontwikkel.

    Dus doe met mijn reactie wat je wilt, maar ga mij niet beschuldigen van verkapte reclame en promotie van mijn eigen produkten, da's wel heel gemakkelijk en kort door de bocht.

    Het heeft overigens niets met goedkoop duurkoop te maken, maar meer met hoe de ontwerper e.e.a. ontwerpt c.q. dimensioneert vanuit 't perspectief dat 't produkt in een model wordt ingebouwd en dat een betrouwbare werking absoluut essentieël is.

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality
     
  17. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    Sander ik denk dat hij je onderschrift bedoelt .
    Zeker als je zijn onderschrift leest.

    Groeten Wiebe.
     
  18. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Hier wil ik toch wel Sander ondersteunen. Sander heeft in de begindagen van het FPV subforum hard moeten "vechten" om alles voor elkaar te krijgen. Zijn insteek was om vooral voor veiligheid te gaan omdat er voor FPV toch wel bepaalde risico's gelden. Sander heeft veiligheid hoger in het vaandel dan wat dan ook. Hij zal zeker ook ondersteuning bieden bij "andermans spul". De kick is FPV als hobby. Dat zijn setjes tot in den treure getest zijn en daarom als veilig(er) kunnen worden beschouwd, dat mag wel duidelijk zijn.

    /dat wilde ik even kwijt ;)
     
  19. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    Sander,

    Ten eerste heb ik ontzetten veel opgestoken van jouw fpv verhalen en ervaringen, maar verkapte reclame staat in elke boodschap die je schrijft bij je onderschrift.
    Je begint zelf in mijn topic over goedkoop, knutselen en alle waar naar zijn geld.
    Je komt met een conclusie cq suggestie dat het wellicht niet betrouwbaar werkt, door een opmerking die ik zelf en de fabrikant maakt.
    Waarschijnlijk zul je best gelijk hebben en krijgen gezien jou uitstekende ervaring en reputatie, maar je hebt geen onderbouwing naar dit product toe.

    Kortom, no hard feelings. Maar laat het standaard onderschrift en de groeten achterwege. Dit hoort niet op een forum.
     
  20. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Tsja, moeten we ook maar alle merken van onze vliegtuigen en apparatuur weglaten. :?
     

Deel Deze Pagina