Gratis vliegsim gezocht, naam kwijt

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door SkyHero, 6 apr 2004.

  1. SkyHero

    SkyHero Guest

    Hallo,

    ik ben op zoek naar een gratis vliegsim (ik vlieg allang zelfstandig, maar gewoon voor de lol op de pc) die ik een tijd geleden heb gehad. Helaas na een format alles kwijt geraakt. Het was een demo zover ik me kon herinneren met 1 of 2 levers, met een tijdslimiet van 5 minuten en een van de vliegtuigen was een grijs duits legervliegtuig uit de 2e wereldoorlog, als je een landing te hard maakte vloog het landingsgestel eronderuit.

    Ook had je een trainer, was het realistisch (motor uitval enz), de wind was ook makkelijk instelbaar.
     
  2. Igwe Aneke

    Igwe Aneke Guest

    Ik denk niet dat dit de sim is die je bedoelt, maar FMS is gratis. ;)
     
  3. KOEZE

    KOEZE Guest

    Met x-plane www.xplane.com kun je ook met modelbouw vlegtuigen vliegen. Dit is veruit de meest realistische simulator die ik heb gezien (Inclusief MS Flight Simulator) (Ik heb gehoord dat de US Navy en deel van de training doet aan de hand van een afgeleide van dit programma). Reden hiervoor is dat het vlieggedrag berekend wordt aan de hand van aerodynamsche berekeningen. Bij de (meeste) andere wordt het vlieggedrag bepaald door tabellen (hoogte x, snelheid y gedrag ....).

    Probeer hem eens (173mb download) en ik denk dat je onder de indruk bent.

    Ondanks alles presteert deze sim beter dan ms flight sim. Op internet zijn zat downloads te vinden en ook vliegtuigen zelf maken schijnt niet heel moeilijk te zijn.

    Success.

    EJK
     
  4. wilco1985

    wilco1985

    Lid geworden:
    11 feb 2004
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Elspeet
    een demo? reflex mischien, daar is een demo versie van
     
  5. Igwe Aneke

    Igwe Aneke Guest

  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.348
    Locatie:
    Groningen
    en die demo download van reflex doet het niet ;)
     
  7. Guest

    Guest Guest

    nope, doet het niet
     
  8. LED-Maniak

    LED-Maniak

    Lid geworden:
    7 apr 2004
    Berichten:
    272
    Als ik op die link klik krijg ik denk ik neit te zien wat de bedoeling is.
     
  9. KOEZE

    KOEZE Guest

    :oops: www.x-plane.com

    Probeer deze eens. Heeft ietsjes meer met vliegen te maken. Moet die Favoritenmap in mijn hoofd toch eens nakijken.

    EJK
     

Deel Deze Pagina