Graupner IFS/XPS systeem HOPT niet

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Arnout Janssen, 6 feb 2008.

  1. Arnout Janssen

    Arnout Janssen PH-SAM

    Lid geworden:
    30 dec 2003
    Berichten:
    536
    Locatie:
    Venlo
  2. Teus

    Teus Guest

    ACT?

    Maar dat moet nog blijken. :confused:

    Futaba met al zijn problemen met de verschillende set's wekt bij mij ook niet meer de indruk dat het altijd goed is/gaat.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  3. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Is er al een respons van XPS of Graupner geweest op deze claim?
     
  4. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Ach jah, die kerel begon vlak nadat hij zijn bedrijfje opgericht had 2 jaar terug al te roepen dat hij "het beste product" van iedereen ging maken en verkopen. Allerlei claims, maar later blijkt de helft niet waar. Als basis gebruikt hij een standaard Xbeepro 2.4ghz module, niet eens zijn eigen ontwerp.

    Ook hadden de eerste modules die uitkwamen een uitstulpinkje, dit was de antenne... nog geen maand later werden ze allen teruggeroepen en moest er een grote antenne op geschroefd worden. Wel dat hij al die tijd geroepen had dat zijn kleine antennetje net zo goed was als de grote van de concurrent!

    Anyway, ik vertrouw die kerel niet, zijn bedrijf niet... en nu blijkt zijn spul ook al niet te vertrouwen. Wel jammer dat graupner er weer zo snel ingesprongen is... Ze hadden beter Spektrum kunnen blijven verkopen, maargoed het zal wel een reden hebben waarom dat niet kon.

    Mjah:
    XPS hopt dus niet... storing op jou frequentie = crash

    Spektrum op T-rex 500 (alle ontvangers onder AR7000) hebben last van brownouts en linken langzaam, wat nu stilletje gefikst is. Storing op 2 frequenties = crash

    Futaba = vooralsnog de beste optie, hebben alleen problemen met hun GUID gehad, word wel netjes opgelost. Hoppert de hele tijd de band af en alleen storing op een groot gedeelte van de band = crash


    Ook interessant om te lezen:

    Cheers,

    Richard
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2008
  5. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Wat ook erg leuk is is zoeken naar de kerel die XPS gestart is op google.

    zoek naar: Jim Drew

    En dan de termen er bij: Amiga, Commodore, paintball.

    Hij heeft overal vrienden gemaakt zo te zien, hele volksstammen hebben een hekel aan hem. Oplichter pur sang.

    Cheers,

    Richard
     
  6. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
  7. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Tjah, voor de mensen die al IFS hebben gekocht..............das balen;):)
     
  8. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Graupner schrijft op:
    Graupner IFS: Intelligent-Frequency-Select

    Alle verfügbaren Frequenzen im 2,4 GHz-Bereich werden durch ein zum Patent angemeldetes Frequenzsprungverfahren genutzt. Der Empfänger (!) initiiert bei einer Störung einen Kanalwechsel und schaltet beide, Sende- sowie Empfangsmodul, für den Benutzer völlig unbemerkt während des laufenden Betriebes um.

    Ben benieuwd of dit blijft staan.
     
  9. Arnout Janssen

    Arnout Janssen PH-SAM

    Lid geworden:
    30 dec 2003
    Berichten:
    536
    Locatie:
    Venlo
    Dankbaar overgenomen uit het grote sprookjesboek van Jim Drew.
    Na het echeck met Spectrum een echt groot probleem voor onze "Marktfuehrer Graupner".
    Voor de tweede keer op het verkeerde paard gewed. :rolleyes:
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2008
  10. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
    Dat ging maar net goed.



     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Damn... dan schrik je wel even.

    Als je gaat lezen op de forums vind je overigens tientallen zulke verhalen, van iemand die 2x Raptor 90's verliest door deze zender tot een big scale meermotorig turbinemodel die zo de grond in ploeft...
    Wat eigenlijk echt schokkend is is dat niemand vraagtekens zette bij alle vreemde dingen die Jim Drew stelde... nee natuurlijk, zijn systeem heeft genoeg aan 1 klein antennetje op de ontvanger, wel dat ALLE concurrenten aangeven minimaal 2 antenne's te moeten hebben om geen "dode hoeken" te krijgen.

    Ik heb er nooit een prettig gevoel bij gehad en ik volg het hele XPS verhaal vanaf dag 1.

    Cheers,

    Richard
     
  12. Arnout Janssen

    Arnout Janssen PH-SAM

    Lid geworden:
    30 dec 2003
    Berichten:
    536
    Locatie:
    Venlo
    Precies Richard, ook ik volg alles wat er op 2,4 Ghz gebied in alle Duits en Engelstalige forums geschreven wordt. Hieruit blijkt eens temeer dat JD het ene na het andere flutverhaal met waar, maar vooral onwaarheden de wereld in geholpen heeft. In het Duits heet dat; ein Schaumschlaeger.
    Vreemd is ook dat er tot heden bij RC Groups Vendors XPS geen enkele reactie van hem of van Graupner zelf is gekomen. :eek:

    Wordt vervolgd.
     
  13. Manuel

    Manuel Guest

    Kijk en daarom wacht ik nog even met dat hele 2.4 ghz gebeuren ;)
    Het heeft wat mij betreft nog (veel) te veel kinderziektes:-|
     
  14. ferro

    ferro

    Lid geworden:
    4 nov 2005
    Berichten:
    1.013
    Locatie:
    emst
    nou lekker dan .
    ik heb 1 module en 3 ontvangers. 1 in mn 3d nt en 1 klaarliggen voor mn nog te krijgen mp xl v91.
    niet doen dus lijkt me ? gaat graupner zich nu volwassen gedragen en ons een refund doen , of word t weer stoelendans ?
    mvg ferry
     
  15. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Het betreft hier geen "kinderziektes" maar eerder oplichterij... het systeem van Spektrum en Futaba werkt gewoon goed, MITS goed geinstalleerd... (behalve dan 6 zenders wereldwijd die geen GUID hadden :wink: )

    Cheers,

    Richard
     
  16. Arnout Janssen

    Arnout Janssen PH-SAM

    Lid geworden:
    30 dec 2003
    Berichten:
    536
    Locatie:
    Venlo
    Jim Drew heeft alle threads rondom dit thema commentaarloos gewist.

    Wat een afgang voor XPS en dus ook voor IFS Graupner.
     
  17. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
  18. br@m

    br@m

    Lid geworden:
    19 apr 2006
    Berichten:
    1.088
    Het is idd wel een beetje een afgang bij Graupner, eerst de zeperd met Spektrum en nu dit weer.

    Toch vind ik dit geen reden voor 'Graupner bashing' of leedvermaak, wat ik in sommige postings hier meen te proeven (kan aan mij liggen). Ik had liever gezien dat het gewoon 'works as advertised'.

    Verder is Graupner een gerespecteerd bedrijf die een hoop goede spullen op de modelbouwmarkt bracht en brengt. Het zou jammer zijn als ze er mee stopten.

    Verder heeft iedereen in de 2.4 markt boter op het hoofd: Futaba met de terugroepactie, dit betreft wel iets meer dan wereldwijd 6 zenders, 't is een serieuze ontwerpfout in de firmware, het is wel duidelijk dat FASST haastwerk is.

    Meneer ACT heeft in 2007 ook een bedenkelijke manier van reclame maken laten zien, zijn stijl van negatief hypen ('Fear, Uncertainty, Doubt') lijkt veel op Jim Drew's tactiek en we moeten nog zien wat 't wordt.

    Spektrum heeft ook al de nodige firmware updates achter de rug.

    Ik vind 't vooral zuur voor diegenen die er in geinvesteerd hebben.
     
  19. Arnout Janssen

    Arnout Janssen PH-SAM

    Lid geworden:
    30 dec 2003
    Berichten:
    536
    Locatie:
    Venlo
  20. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht

Deel Deze Pagina