Graupner Navy V30R probleem

• Topicstarter Topicstarter Maartje_karsten
  • Startdatum Startdatum
M

Maartje_karsten

Guest
Hallo,

Ik heb gister mijn regelaars binnen gehad..

2 stuks

ik heb ze allebei aangesloten en bij 1 regelaar de rode draad weg gehaald.

Maar wat is nu het probleem ik zet de accu op de regelaar ik zet me zender aan in de middenstand.
en de regelaar knop zet ik om
en wat gebeurt er me motoren gaan gewoon vol aan draaien ik kan ze niet stoppen of langzaamer laten draaien heeft iemand deze regelaars ook?

Moet je deze regelaaras instellen??
zo ja HOE???

Mvg,
Karsten

Karsten, volgens mij moet je eerst de zender aanzetten gashendel in 0 stand! dan spanning op je regelaars zetten,regelaars aanzetten.
Dan je stickje op voorruit/achteruit en stop proberen.

gr.

ik heb alles nu geprobeerd

ik snap niet wat ze bedoelen in de handleiding maar ik ga muco wel even bellen
misschien kunnen die me wat wijzer maken

want aan RTFM heb ik niks

Maar toch bedankt he:evil::sniper:potterwelt

Als je nu verteld wat voor zender je hebt kan ik het wel even voor je overzetten in Nederlands.
Graupner gaat er van uit dat je een " merk " zender hebt.

Mvg Johan

De handleiding is er zowel in het Duits, Engels als Frans. Deze begint er ook mee, dat je 'm eerst zorgvuldig moet doorlezen. Niet, dat iemand dat doet, maar het staat er echt in. Het advies om 'm eens te raadplegen is dus zo gek nog niet. Zo heel erg uitgebreid en onduidelijk is 't ie niet, dus het volgende is redelijk gemakkelijk terug te vinden:

-fixed programmed transmitter-travel

De regelaar gaat uit van een nulstand van 1,5 ms, zoals alle huidige zenders hebben. Bij oudere zenders met een andere nulstand werkt e.e.a. dus niet correct. Bijv. oude Robbe zenders hebben een nulstand van 1,3 ms.

Bij het inschakelen van de zender moet de gasknuppel in de nulstand staan en bij programmeerbare zenders moeten de uitslagen op + en - 100% staan (bij Multiplex + en - 80%). Verder moet je bij Futaba zenders servo reverse toepassen. Pas als dat allemaal voor elkaar is en ook de andere aanwijzingen hebt opgevolgd (o.a. correcte accustekers, degelijke accu's) schakel je de regelaar(s) in.

TerraTop FFMS

oke voor de duidelijk heid.

Ik heb een Decaperm motor 12 V 3,5 Amp.
Graupner Navu V30R regelaar
en een Robbe TerraTop FFMS zender

ik heb de gashendel in het midden staan.
ik zet me ontvanger aan.

de zender aan gezet
en dan pas de regelaar....

accu aangesloten en dan gaat hij volgas draaien.

?????????????????????????

Mvg,
Karsten

Een Terra Top FMS heeft een nulstand van 1,3 ms. In combinatie met deze regelaar gaat dat dus niet.
Een Terra Top FMSS/PCMS heeft binnenin, aan de bovenzijde van de print, een keuzeschakelaar 1,3/1,5. Deze moet op 1,5 staan.

Back