Graupner Race Copter ALPHA 250Q bestellen

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door XienixPS, 7 okt 2016.

  1. XienixPS

    XienixPS

    Lid geworden:
    7 okt 2016
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Leeuwarden
    Goedemiddag dames en heren van modelbouwforum.nl

    Ik heb mijn een drone (Graupner Race Copter ALPHA 250Q ) ontvangen samen met een 12-mz zender en een lipo batterij.
    Het komt er op neer dat de zender interface in het duits is, als ik deze in het nederlands/engels wil hebben moet ik er een kabeltje bij kopen. Ook heb ik een verkeerde batterij ontvangen, deze ruil ik in voor de juiste.

    Ik heb verder nog geen FPV camera/goggles gekocht omdat ik eerst alles een beetje wil leren qua vliegen voordat ik FPV ga.

    Voordat ik nog een bestelling ga plaatsen lijkt het mij misschien wel handig om hier te vragen wat ik nog meer zou moeten aanschaffen voordat ik klaar ben om te vliegen.
    Ik heb mijn research gedaan maar je weet maar nooit (zoals dat kabeltje van de zender)
     
  2. Martin7182

    Martin7182

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    1.238
    Locatie:
    Bussum
    Welkom op het forum XienixPS!

    Bedoel je dat je helemaal nog moet beginnen met vliegen of beginnen met racequads? Net als met autorijden zou je best kunnen leren rijden in een raceauto, maar vaak is het handiger om pas in een raceauto te stappen als je de basis voldoende beheerst.

    Wat betreft je vraag, ik zou wat reserve-propellers aanschaffen en extra accu's. Misschien zelfs de reserve-props eerst monteren. Je hebt van die 'onbreekbare' props (Dal-props) die minder efficiënt zijn, maar wel heel robuust. Aan de andere kant, sterke props zullen eerder je motor beschadigen bij een crash. Je kunt ook goedkope minder sterke props nemen die bij een crash gelijk breken, maar het zou jammer zijn als je binnen de eerste 10 min al door je originele props heen bent.

    Ik weet niet of deze quad 2s lipo's ondersteunt. Als dat werkt, dan heb je een heel timide quadcopter om mee te leren vliegen. Met de originele 3s lipo is je quad een klein stipje in de verte na 3 seconden volgas. Misschien is het een goed idee om een ervaren piloot de quad te laten invliegen en je te ondersteunen bij het vliegen (m.b.v. leerling-kabel indien mogelijk).

    Martin
     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  3. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    Hey Xienix :) Leuke quad lijkt me dat, doet me wat denken aan een aantal Amerkaanse frames. Dat zijn ook van die brede bakken.

    Niet te lang LOS mee vliegen, dat ding is gemaakt voor FPV en ook veel makkelijker te besturen met een FPV bril dan zo uit het losse polsje. Zoals Martin al zei: even het gas erop en hij is weg, letterlijk. Beetje duur ;)

    De props die erbij zitten zou ik zo snel mogelijk vervangen voor 3-blads 5040's. Persoonlijk zou ik voor de Gemfans gaan want die zijn redelijk robuust en geven ook goede thrust. HQ props zijn super in thrust maar breken snel en DAL props breken niet snel maar geven ook niet zoveel thrust. Koop ook gelijk een setje of 10 van die dingen want geloof me, die ga je echt nodig hebben en bij de meeste shops krijg je quantum korting vanaf 10 ;)

    Ik zie dat je uit Leeuwarden komt en daar zijn zeker wel wat meer mensen aan het vliegen met quads, misschien leuk om met hen in contact te komen? Er is een speciaal forum voor racers waar je ze kunt vinden. Hier op modelbouwforum kom je ze niet snel tegen in ieder geval, het racen is nogal een niche hoekje van het "drone" gebeuren. Dit is de link naar FPV-Racing, meld je daar aan en vraag daar eens rond :) Daar zit gigantisch veel know-how.

    Succes met je racer!
     
  4. XienixPS

    XienixPS

    Lid geworden:
    7 okt 2016
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Leeuwarden
    een beetje laat maar oké, ik geef niet gelijk vol gas en oefen gewoon in mijn kamer. Gewoon een paar cm van de grond en niet hoger puur om de quad te trimmen en om de controls een beetje te leren

    Dat moet ik even opzoeken maar de s3 werkt prima....tot nu toe...
    Nu kom ik bij een ander probleem:
    Ik heb een S3 lipo en een balancer charger van graupner, nu staat het lampje van cell 1 en cell 3 op groen maar S2 blijft rood...ook krijg ik maar 8.4V met de multimeter. Is dat een teken dat de 2e cell van de lipo dood is of dat de lader niet goed is?

    ik heb net de output van de lader gemeten
    4,2V - 8,5V en 13,6V, ziet er wel oké uit zal ik zeggen?


    laat dat nou net de props zijn die ik heb (de dalprops)

    ahh hé kijk eens aan, ik zou zeker even rond kijken :D
     

Deel Deze Pagina