GRAUPNER TAXI CUP HERSTELLEN

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door ISOLA2, 25 jul 2018.

Tags:
  1. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    2.377
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Gisteren een taxi cup gekregen vleugel licht beschadigd , romp zwaar beschadigd.
    De plannen zijn er bij, dus gelijk de zijflanken op populier triplex overgebracht en uitgezaagd.
    Span 160 cm L 120 cm vliegklaar gewicht 2.4 kg.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    H.B.Busking en jef vinden dit leuk.
  2. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    2.377
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Nieuwe en oude spanten passen.

    [​IMG]
     
    H.B.Busking vindt dit leuk.
  3. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    2.377
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Vleugel hersteld , nieuw bevestiging centraal
    Alles uitgelijnd en stabilo op romp gelijmd
    Voorzijde demonteerbaar toegang tot de batterij

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    H.B.Busking vindt dit leuk.
  4. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.432
    Locatie:
    Oordegem
  5. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.470
    Locatie:
    IJsselstein
    Dit zijn de betere bouwverslagen:thumbsup: Iedereen vliegt weleens iets stuk, er zijn er alleen veel minder die het ook weer gaan repareren. Is vaak jammer want met wat handigheid is veel weer goed te repareren.
     
  6. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    2.377
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    THX mannen :)
    Alle servo's gemonteerd en getest, klaar voor cover
    Totaal gewicht 2200 gr met batt 3S 3000 mA

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    2.377
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Maiden was geen succes, na het bespannen lag het cg veel te ver naar achter, na bijvoegen van 2 batt. van 150 gr lag het cg goed maar totaal gewicht was nu 2700 gr.
    Starten ging met een beetje aanloop vrij goed met de 450 w stationair vermogen maar na een paar min was de fut er uit , resultaat landing in de mais, gelukkig zonder schade.
    Dus staart moet lichter en motor en accu vooruit.

    Motor 22 mm naar voor, accu 45 mm naar voor.
    Andere schroef met spinner + 37 gr
    Achter 15 gaten in vin en stabilo - 60 gr
    Gewicht 2340 gr
    CG op 90 mm dat is volgens het plan
    Met deze schroef heb ik 550 W met volle batt. dat is 100 W meer dan met de schroef van de test, met een totaal gewicht van 2700 gr.

    Met 360 gr minder gewicht en 100 W extra zal hij nu wel vliegen :).

    Morgen cover over de gaten en we kunnen terug vliegen

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    2.377
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Klaar voor nieuwe test CG op 90 mm totaal gewicht met batt 225 gr 2343 gr
    Schroef nog aangepast 11 X 8.5 geeft met vers geladen batt op 3 S motor propdrive 36/48 1100 KV een max van 53 A 600 W.
    Zal wel genoeg zijn .

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Ariel en H.B.Busking vinden dit leuk.
  9. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    2.377
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    2 de Maiden was een succes, taxi vliegt zeer stabiel ook het landen ging met weinig wind van de eerste keer goed. :yes:
    Ik heb dus een nieuwe trainer waarmee ik hoop mijn A brevet te halen.
    Met de nieuwe schroef 6 min gevlogen 1980 mA uit de 3 S 3000 mA batt
     
  10. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.470
    Locatie:
    IJsselstein
    Gefeliciteerd, weer een toestel gered van de ondergang :beer:.
     

Deel Deze Pagina