Hoi iedereen zal mezelf snel even voorstellen, ik ben dus Jan 15j uit België. Ik koester al een hele poos grote bewondering op dit forum voor de prachtige modellen die hier gemaakt worden en het was dan ook een droom van mij ook een boot te hebben. 1 groot nadeel is dat ik absoluut niet handig ben :???: Daarom heb ik enkele weken geleden een topic gepost in het draadje "algemeen scheepsbouw" waarin ik op zoek ben gegaan met behulp van een aantal zeer behulpzame mensen naar een RTR-boot. Het was geen gemakkelijke zoektocht want voor een leek zien de meeste boten er allemaal even mooi uit maar in de kwaliteit en afwerking zit toch vaak een heel groot verschil.
Gisteren is uiteindelijk een einde aan mijn zoektocht gekomen doordat ik onverwachts een heel mooi en leuk verjaardagscadeau voor de deur kreeg
Hier een foto van mijn nieuwe boot
Zelf vind ik haar prachtig
Ben niet van plan om overhaaste aankopen te doen ivm de elektronica en me alvorens goed te informeren.
Nu heb ik al een eerste vraagje voor jullie,
als ik kijk op de verschillende site's waar de Ti Amo verkocht wordt, wordt altijd vermeld dat er een Graupner Speed 600 motor ingebouwd is. Zelfs op de site van Graupner zelf is dit het geval en wordt een 8,4V accupack voorgesteld om deze motor te voeden.
Graupner TI AMO
Echter op de verpakking zelf staat vermeld dat het om een 700 klasse motor gaat
Na wat rondzoeken op het net ben ik er van overtuigd dat dit een 700 klasse motor is, hij is een stuk groter dan een 600 motor en de as is 5mm wat je ook niet ziet bij een 600 motor.
Er staat echter verder niets vermeld over deze motor, en op de motor zelf is ook niets af te lezen.
Vandaar mijn vraag aan jullie, ik zou graag weten om welk type 700 motor het hier gaat. Ik denk persoonlijk dat het de speed 700 turbo C is maar had het graag 100% zeker geweten...
een foto van de speed 700 turbo C
En enkele foto's van mijn motor
Hopelijk kunnen jullie me helpen met het juiste type te vinden,
alvast bedankt
Groeten Jan.
Gisteren is uiteindelijk een einde aan mijn zoektocht gekomen doordat ik onverwachts een heel mooi en leuk verjaardagscadeau voor de deur kreeg

Hier een foto van mijn nieuwe boot

Zelf vind ik haar prachtig

Ben niet van plan om overhaaste aankopen te doen ivm de elektronica en me alvorens goed te informeren.
Nu heb ik al een eerste vraagje voor jullie,
als ik kijk op de verschillende site's waar de Ti Amo verkocht wordt, wordt altijd vermeld dat er een Graupner Speed 600 motor ingebouwd is. Zelfs op de site van Graupner zelf is dit het geval en wordt een 8,4V accupack voorgesteld om deze motor te voeden.
Graupner TI AMO
Echter op de verpakking zelf staat vermeld dat het om een 700 klasse motor gaat
Na wat rondzoeken op het net ben ik er van overtuigd dat dit een 700 klasse motor is, hij is een stuk groter dan een 600 motor en de as is 5mm wat je ook niet ziet bij een 600 motor.
Er staat echter verder niets vermeld over deze motor, en op de motor zelf is ook niets af te lezen.
Vandaar mijn vraag aan jullie, ik zou graag weten om welk type 700 motor het hier gaat. Ik denk persoonlijk dat het de speed 700 turbo C is maar had het graag 100% zeker geweten...
een foto van de speed 700 turbo C
En enkele foto's van mijn motor
Hopelijk kunnen jullie me helpen met het juiste type te vinden,
alvast bedankt
Groeten Jan.
Laatst bewerkt door een moderator: