Graupner's 2,4Ghz HOTT systeem

Discussie in 'Model elektronica' gestart door prop-er, 12 okt 2010.

  1. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    ??? Wat houd mij tegen om een 2.4 speelgoedzendertje (zon gameboy achtig iets)
    eenmalig voor een 30kg kist te gebruiken?? :D
     
  2. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.715
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
    De kosten van de kist:rolling::rolling:
     
  3. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Inmiddels is er van het HoTT systeem in Duitsland een beperkte voorraad uitgeleverd. De komende weken komt er meer en de planning is, dat in februari alles leverbaar is m.u.v. de MC-32HoTT. Deze wordt in juli verwacht.

    Zelf heb ik gisteren in Kirchheim-Teck alleen nog maar even mogen spelen met een MC-16HoTT, want ze waren op. Zodra ze weer leverbaar zijn wordt er eentje t.b.v. de servicedienst toegestuurd.

    Met het iFS systeem blijft Graupner doorgaan, dus daarvan zijn alle servicebenodigdheden nu ook hier voorradig. Gezien de geringe reparatieaantallen leek mij dit (nog) niet noodzakelijk, maar men dacht daar anders over.
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2010
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.818
    Locatie:
    Zeewolde
    :roll: dus naast het nieuwe HOTT systeem blijft Graupner ook het IFS nog ontwikkelen?

    Keuzes zijn er dus wel:
    Graupner IFS
    Graupner Weatronic
    Graupner Hott

    Wat zal het volgende zijn?
     
  5. Aaalie

    Aaalie Guest

    Ze praten over een reikwijdte van 4000 meter. Nergens op de site kan je dit weer vinden. Op zich is 4000 meter niet nodig, maar het geeft wel een prettig gevoel.
    Wat denken jullie? Zal dit systeem goed zijn? Kan je dit proberen?
    Zelf heb ik al tot in lengte der jaren (na korte tijd Futaba te hebben gebruikt) met veel plezier de Graupner spullen gebruikt (en nog steeds een MX16 en MC20). Deze is echter met Assan uitgevoerd, omdat ze nogal aan het rommelen waren met hun eigen systemen.
    Het lijkt me dat ze door ervaring nu toch een goed systeem hebben gemaakt, zonder weer "de fout in te gaan".

    Het is langzaam aan tijd voor een definitieve "nieuwe" zender voor de komende vele jaren, en de MC32 lokt.
    Het Assan systeem heeft nog nooit opgegeven, altijd zonder hik gedaan. Moet je dan nu overstappen? Krijg je hier wel/niet spijt van?
    Graag wat meningen (liefst onderbouwd ;) )?

    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
  6. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Dat is gewoon domme praat Niek.

    Ik zie jou nooit een 10 kg kist vliegen laat staan een van 30 kg.

    Vlieg je wel eens iets anders dan een schuimpje ? :D

    Mvg Johan
     
  7. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    @ Aaalie, die MC 32 komt pas in Juli uit, dus heb je mooi de kans om even de kat uit de boom te kijken ;) De Assan ontvangertjes hebben dan al lang en breed hun geld opgebracht.
     
  8. Aaalie

    Aaalie Guest

    Juli, dan heb ik nog tijd ;) . En ook nog tijd genoeg voor anderen om Hott te ervaren. Als je zoekt naar pultzenders, blijft er niet zo heel veel leuks over. Dan is de MC32 m.i. een goede keuze.

    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
  9. thermiekbel

    thermiekbel

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    93
  10. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    ik zit een beetje te twijfelen over de nieuwe zender voor mij
    ik zit met de keuze tussen de spektrum dx7 en de nieuwe graupner mx16
    ik wil de mx16 kopen bij staufenbiel dus daar haal ik de prijzen van welke raden jullie aan om te kopen?
     
  11. Aaalie

    Aaalie Guest

    Hey Robert,

    Het nieuwe typ MX 16 is helaas nog niet leverbaar:
    [​IMG]
    Maar als je voor het huidige model MX16 HoTT gaat, dan zou ik naar Hangar in Kampen gaan (trouwens ook voor het nieuwe model ;)).

    Mocht je wel een DX7 willen aankopen, hier een leuke aanbieding voor € 199,- MET AR7000 ontvanger, en nog een kosteloos verzenden: Warengruppen - Modellsport Schweighofer .

    Ik zelf zou (weer) voor een DX8 gaan. Vooral omdat deze zelf te vernieuwen is via i-net update's.


    Vriendelijke groeten,
    Aldert
     
  12. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    het gaat me niet om nu direct maar het gaat me om over een jaar tijd wat het beste is
    er aan komen lijkt me niet heel lastig maar hij is we bij staufenbiel duidelijk goedkoper;)
    en die aanbieding is leuk maar ik heb nu niet zo 200 euro in mijn zak zitten :(
    de spektrum 7ch zender kost: 300 euro de graupner 8ch zender kost 340 euro
    de spektrum 7ch ontvanger kost 90 euro de graupner 8ch ontvanger kost 62 euro
    bij het kopen van 2 ontvangers van graupner heb ik dus het aankoop bedrag terug van de dx7 bij 4 ontvangers heb ik dus 40 euro bespaart en een 8ch zender en ontvangers : D
    dus dan heb ik een extra kanaal;)
     
  13. Aaalie

    Aaalie Guest

    Mee eens Robert.
    Maar je "moet" altijd een originele ontvanger aankopen, een goed werkend goedkoop ontvangertje vind je niet voor de Graupner systemen. Voor een Spektrum systeem koop je een goed werkende 6 kanalen DSM2 ontvanger voor $6,95, en $2,99 verzendkosten ;) .

    Ik ben ervan overtuigd dat de Graupner een goede zender is, daar hoef je het beslist niet om te laten. Ook voor al je toekomstige toestellen!
     
  14. Funcup

    Funcup Guest

    Heb de lovende woorden gelezen over de Mx16 2,4Ghz hott. Wil een andere zender kopen de keus een Graupner mx16 2,4Ghz hott of een Futaba T8fg 2,4Ghz met lipo heb geen idee hoe groot de verschillen zijn tussen de beide zenders Wil de zender gebruiken voor zwevers met rolroeren en landingskleppen/ Wölbklappen kan ik Wölbklappen met een potmeter instellen heel graag jullie mening.

    frits
     
  15. fpvflyer

    fpvflyer Guest

    [mod]oftopic en een 2 maand geleden geplaatst topic quoten om op de persoon te spelen nee.[/mod]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2011
  16. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Iets beter lezen, denk ik dan...
    Het ligt wel namelijk "iets" genuanceerder, dan dat jij nu doet overkomen...

    Daarnaast, zou een kleine onderbouwing, ook niet mistaan, als je toch vreselijk offtopic wil gaan. Daar doet de smily niets van af ;)
     
  17. Aaalie

    Aaalie Guest

    Okay? Waar? Laat eens zien?


    ps. moet ik nu ook zielig klikken bij de mods? Of zal ik het maar weer verstandig negeren ;) .
     
  18. Gary27

    Gary27

    Lid geworden:
    1 jul 2006
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Amsterdam
    Heeft iemand de NIEUWSTE MX16 HoTT al uitgeprobeerd?
     
  19. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Ik heb hem net besteld :) (het nieuwe type, die met het blauwe display)

    Binnenkort meer dus....
     
  20. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Nou....mijn MX-16 Hott is klaar voor gebruik. Eerste indrukken: wauw!
    Ziet er fraai uit, heeft veel mogelijkheden en is eenvoudig te gebruiken. als je een gewone MX-16 gewend bent: de menustructuur is exact hetzelfde, er zijn enkel wat meer mogelijkheden.

    Wel even wennen zijn de tiptoetsen. Dat is niet echt handig als je waardes van 0 naar 125 wilt verzetten. Je moet dan 125x tikken, in plaats van de toets ingedrukt houden. Maar dat is een kleinigheidje.

    De zender heeft de sticks standaard allebei centrerend staan. Je moet even de achterkant eraf schroeven en dan kun je simpel door het aandraaien van een schroefje het centreer-effect opheffen. De weerstand en ratelfunctie van je gas kun je ook los van elkaar met schroefjes regelen, dus geen losse onderdeeltjes meer.

    De telemetrie is leuk; een variomodule kost 40 euro, 100 met GPS erin. En zo zijn er heel wat modeules te verkrijgen.

    Wel jammer dat er nog geen ontvangers worden uitgeleverd. Ik heb er nu dus één; even afwachten wanneer de rest komt.

    Zo meteen ga ik er mee vliegen.
     

Deel Deze Pagina