Grenzer wildflug

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door jotie, 23 feb 2017.

  1. jotie

    jotie

    Lid geworden:
    5 jun 2005
    Berichten:
    45
    Locatie:
    turnhout
    Hallo iedereen
    Heeft er iemand ervaring met grenzer van wildflug? Is hij te vergelijken met een hawkje of is hij kwalitatief beter. De twee toestellen lijken erg op elkaar maar hebben wel een ander vleugelprofiel .
    Gr
    Peter
     
  2. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Bij Wildflug koop je een onvoorbereid airframe. Je mag zelf uitzoeken waar en hoe je je servo's plaatst. Het vraagt enig inzicht. Bij bijvoorbeeld een Hawk of onder andere naam het zelfde model, is dit alles wel keurig voorbereid. Zitter een nette dekseltjes bij. Verder vaak een bouwbeschrijving hoe en wat.

    Bij de Wildflug kisten gaat de staartservo er in via een open kielvlak in de achterlijst. Daarna lijm je de envellope dicht, of teep je het dicht. De vleugels moet je de servo's plannen en open snijden/fresen, om de servo's te kunnen verlijmen in de vleugel. Weet niet hoe goed de bouwbeschrijving is en of er sjabloonjes bij zitten in verband met de plaatsing van de ligger (die je niet wilt doorboren...).

    De Wildfugjes gaan al een flinke tijd mee. Vliegen zeker zo goed als een Hawk (bijkans beter?), de bouw zal ook niet slecht zijn. In de lucht zullen ze niet snel stuk gaan. Op RC-Network zal nog het een en ander te vinden zijn, ander YouTube of ander video kanaal.

    Voordat ik m'n Hawk in 2009 aanschafte, heb ik ook naar de modellen gekeken. De Staufenbiel Hawk koste toen iets van meen ik 219 euro. De Wilco 260. De Wildflugjes destijds stukken duurder. De Hawkjes werden genoemd bij het hernieuwd opstarten van F5B dank zij de lipo-accu. NiCad werd verboden, de NiHM accu's konden niet meekomen.

    Gr Bas
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
  4. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Wist niet dat die Wildflugjes minder waren?? Ohw??
    Dacht dat die uit bullit proof carbon en kevlar waren opgetrokken?

    De Optima ziet er mooi uit zeg!
    Dulleme... Net een snelle vrachtwagen gekocht om 2 meter vleugels in te kunnen stouwen... is het gewoon deelbaar... Loop ook altijd achter de feiten aan...
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik ken die Optima zelf niet, was een tip van Jos.
    Wildflugjes staan bekend om brekende onderdelen maar tja, alles kan stuk natuurlijk.
    Je snelle vrachtauto kan je ook gebruiken als je naar het geboorteland van je bolide gaat, zwevertje mee, lekker van de dolomieten afgooien (het zwevertje, niet de auto).
    Er zijn 2 meetings die de moeite waard zijn.


    Monte Baldo
    [​IMG]


    Of iets doorrijden naar beneden
    Monte Cucco:
    [​IMG]





    GJ
     
  6. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Ik kan overigens Revolut zeer aanraden voor een ieder die in andere voluta wil kopen.

    Heb geen ervaring met die Optima Extreme Composite maar gezien de dikke plank koolstof als vleugel verbinder en de fit en finish op foto's lijkt het een goede optie om uit te proberen. De ramp is wel van glas met koolstof versterking wat weer een beetje jammer is. Wellicht voor wat extra kan je hem met Kevlar krijgen?

    Gr, Jos
     
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ach, glas met carbon is om te beginnen goed genoeg.
    Voor 120 euro koop je een kevlar Surprise 16 of 17 romp incl servo, mocht je echt kevlar willen.

    Ik gebruik tegenwoordig Transferwise om geld voordelig over te boeken tegen de echte wisselkoers.
     
  8. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    GJ,

    Waarom 120 euro voor een romp die niet past als je gewoon de fabrikant (geen chinees) kunt vragen voor kevlar en het kost max 20 euro denk ik.

    TransferWise is oud nieuws. Revolut werkt makkelijker en tegen dezelfde of betere wisselkoers. Je krijgt ook een MasterCard waar je geld op kunt zetten en dan in het buitenland gebruiken. Zo betaal ik mijn huurauto's tegenwoordig.

    Gr, Jos
     

Deel Deze Pagina