Hallo iedereen Heeft er iemand ervaring met grenzer van wildflug? Is hij te vergelijken met een hawkje of is hij kwalitatief beter. De twee toestellen lijken erg op elkaar maar hebben wel een ander vleugelprofiel . Gr Peter
Bij Wildflug koop je een onvoorbereid airframe. Je mag zelf uitzoeken waar en hoe je je servo's plaatst. Het vraagt enig inzicht. Bij bijvoorbeeld een Hawk of onder andere naam het zelfde model, is dit alles wel keurig voorbereid. Zitter een nette dekseltjes bij. Verder vaak een bouwbeschrijving hoe en wat. Bij de Wildflug kisten gaat de staartservo er in via een open kielvlak in de achterlijst. Daarna lijm je de envellope dicht, of teep je het dicht. De vleugels moet je de servo's plannen en open snijden/fresen, om de servo's te kunnen verlijmen in de vleugel. Weet niet hoe goed de bouwbeschrijving is en of er sjabloonjes bij zitten in verband met de plaatsing van de ligger (die je niet wilt doorboren...). De Wildfugjes gaan al een flinke tijd mee. Vliegen zeker zo goed als een Hawk (bijkans beter?), de bouw zal ook niet slecht zijn. In de lucht zullen ze niet snel stuk gaan. Op RC-Network zal nog het een en ander te vinden zijn, ander YouTube of ander video kanaal. Voordat ik m'n Hawk in 2009 aanschafte, heb ik ook naar de modellen gekeken. De Staufenbiel Hawk koste toen iets van meen ik 219 euro. De Wilco 260. De Wildflugjes destijds stukken duurder. De Hawkjes werden genoemd bij het hernieuwd opstarten van F5B dank zij de lipo-accu. NiCad werd verboden, de NiHM accu's konden niet meekomen. Gr Bas
De Wildflugmodellen zijn kwalitatief slechter dan een Hawk, vleugel is zeker minder sterk. Dus niet doen... Dit is een beter alternatief http://wild-technik.de/shop/product_info.php?products_id=102272 En deze tip kreeg in vanavond nog van Jos http://f3x.mypage.cz/menu/optima-extreme-composit GJ
Wist niet dat die Wildflugjes minder waren?? Ohw?? Dacht dat die uit bullit proof carbon en kevlar waren opgetrokken? De Optima ziet er mooi uit zeg! Dulleme... Net een snelle vrachtwagen gekocht om 2 meter vleugels in te kunnen stouwen... is het gewoon deelbaar... Loop ook altijd achter de feiten aan...
Ik ken die Optima zelf niet, was een tip van Jos. Wildflugjes staan bekend om brekende onderdelen maar tja, alles kan stuk natuurlijk. Je snelle vrachtauto kan je ook gebruiken als je naar het geboorteland van je bolide gaat, zwevertje mee, lekker van de dolomieten afgooien (het zwevertje, niet de auto). Er zijn 2 meetings die de moeite waard zijn. Monte Baldo Of iets doorrijden naar beneden Monte Cucco: GJ
Ik kan overigens Revolut zeer aanraden voor een ieder die in andere voluta wil kopen. Heb geen ervaring met die Optima Extreme Composite maar gezien de dikke plank koolstof als vleugel verbinder en de fit en finish op foto's lijkt het een goede optie om uit te proberen. De ramp is wel van glas met koolstof versterking wat weer een beetje jammer is. Wellicht voor wat extra kan je hem met Kevlar krijgen? Gr, Jos
Ach, glas met carbon is om te beginnen goed genoeg. Voor 120 euro koop je een kevlar Surprise 16 of 17 romp incl servo, mocht je echt kevlar willen. Ik gebruik tegenwoordig Transferwise om geld voordelig over te boeken tegen de echte wisselkoers.
GJ, Waarom 120 euro voor een romp die niet past als je gewoon de fabrikant (geen chinees) kunt vragen voor kevlar en het kost max 20 euro denk ik. TransferWise is oud nieuws. Revolut werkt makkelijker en tegen dezelfde of betere wisselkoers. Je krijgt ook een MasterCard waar je geld op kunt zetten en dan in het buitenland gebruiken. Zo betaal ik mijn huurauto's tegenwoordig. Gr, Jos