groot formaat plannen scannen ?

Hoi

Ik heb nog wat plannen liggen van een focke wulf en nog wat andere vliegtuigen.
Weet iemand waar je deze A0-A1 kan laten digitaliseren ?

op zich doe ik er niets mee, maar digitaal kan ik ze delen met mensen die er wel wat mee zijn. de originele hou ik liefst voor als ik me ooit eens verveel en toch ga bouwen.

grtz

Meeste drukkerijen hebben tegenwoordig dusdanige scanners dat ze het wel kunnen inscannen. Eventueel in 2 delen. Hou er rekening mee dat je, als je het op goede kwaliteit wilt hebben, meestal niet genoeg hebt aan 1 cd om het bestand op te zetten... ;-) DVD dus..

Ik heb het ook eens gevraagd, was iets van 25 euro per A0 als ik met het goed herinner. Probleem was dat het niet 100% nauwkeurig was, dat er een "verreking" tussen de x en Y kon zitten....

Ik heb rijnja repro al meerdere keren naar grote tevredenheid gebruikt om A0 tekeningen in te scannen.
Ik controleer altijd naarderhand de nauwkeurigheid in X- en Y-richting en de afwijkingen (die niet te voorkomen zijn) zijn altijd binnen 1% geweest.
Als ik alleen laat scannen, is het meenemen van een USB-stick van 1Gb meer dan genoeg.
De scans worden in .tiff formaat opgeslagen en zijn zo'n 25-50Mb per stuk.
Als ik bij directe kopieen afwijken constateerde werden gratis aangepaste extra kopieen gemaat, een A0 inscannen koste geloof ik 6 euro.

Danny

Océ TDS600 Productive Scanner specificaties
oce_tds600.jpg

dit is een opstelling die je veel bij bedrijven ziet die onder andere autocad tekeningen doen. Die apparaten gooien er tot 9meter per minuut doorheen.

dacht dat rijnja een soort gelijke opstelling had is een tijd geleden dat ik daar ben geweest voor mijn werk.

maar probeer het is door gewoon naar bedrijven te bellen die in de autocad branch zitten *strukton onder andere*. maar ook veel grotere copyshop hebben deze apparaten tot hun beschikking.

en tekeningen hoeven toch echt niet groter dan 500kb in pdf te zijn voor een goede kwaliteit.

een van de documenten die ik op mijn werk heb laten digitaliseren:

Laatst bewerkt:
Ik kan op mijn werk scannen.
De files zijn meestal kleiner dan 1 mb.
Dit is afhankelijk van de kwaliteit van het origineel.
Als er veel vlekken etc op zitten kan het oplopen tot 6 mb.
Je heb dus zeker geen CD of DVD nodig.
Ze worden lossless in TIFF ingescand in iets van 300 dpi.
De kopie zit er vaak beter uit dan het origineel.

Ik wil wel scannen er is echter een voorwaarde.
Mijn hobby is lijn vliegen dus je raad het al.
Als je een tekening ingescand wilt hebben moet er ook een LB tekening bij zitten.

Groet Robert-Jan

Back