grote schoonmaak van het forum

Grote schoonmaak van het forum

• voor

Votes: 15 23,4%
  • tegen

Votes: 49 76,6%

• Total voters
    64
Status
Niet open voor verdere reacties.
nope, ben tegen ... ben er meer voor om de foto's terug te plaatsen. Ik denk dat de meeste mensen (zoals ik) de foto's nog op hun computer hebben . Kwestie van de juiste directorie aanmaken en ze opnieuw te uploaden ..... kan nooit veel werk zijn .

Cor

nope, ben tegen ... ben er meer voor om de foto's terug te plaatsen. Ik denk dat de meeste mensen (zoals ik) de foto's nog op hun computer hebben . Kwestie van de juiste directorie aanmaken en ze opnieuw te uploaden ..... kan nooit veel werk zijn .

Cor

H'm een paar duizend foto's een maand werk?
Het gaat er mij dus om wat mensen zelf willen.
Mijn draadjes die ik belangrijk vond zijn al verpest en de rest mag ook weg.
Als jij jou draadjes opgeeft die je wil houden blijven die staan.

Ik hou van opruimen dan hebben we weer wat aan het forum.
Van mij mogen er 185 draadjes gewist worden.

Laatst bewerkt:
Tja, vollédig opruimen kan zeker niet de bedoeling zijn lijkt mij. Er lopen hier nu al types rond die het vertikken om de zoekfunctie te gebruiken, maar er is ook een minderheid die de zoekfunctie wel degelijk gebruikt en nuttig vindt.
Dus bepaalde topics zijn zeker nog wel nodig om bepaalde info terug te vinden in de toekomst.
De topics die echter voor de zoveelste keer geopend worden met de zoveelste gelijkaardige vraag, kunnen wat mij betreft natuurlijk wel weg. Maar gebeurt dat niet sowieso al?

H'm een paar duizend foto's een maand werk?

hmm, weet niet hoe andere mensen alles op hun eigen computer zetten , maar bij mij is alles geordend in aparte directories. Bijvoorbeeld waar ik dat 'andere" topic voor opende; mn 'zaunkoenig" waar o.a. de foto's missen,die staan in een aparte directorie met nog dezelfde naam op mijn computer. Kwestie van dezelfde directorie "foto.modelbouwforum.nl/albums/userpics/xxxxx" aanmaken, met ftp uploaden , klaar. 1 minuut werk per draadje. En dat heb ik ervoor over om ze weer compleet te maken.

Cor

ik weet van mezelf dat ik ook heel wat draadjes gestart heb met vragen die dan beantwoord werden en opgelost en die feitelijk ook gesloten mogen worden....

zoekfunctie wordt zeker veel gebruikt, alleen jammer dat de rechtstreekse zoekfunctie pas vanaf 3 letters begint te zoeken wat soms erg vervelend is:p

ik ben er wel voor van mijzelf mogen er heel wat weg:p

De newbee postjes eruit wieden zou al een boel helpen.
Alle "welk vliegtuig moet ik nemen" topics om te beginnen.

Maar zomaar alles wat 5 jaar of ouder is "prunen" lijkt me wat ver gaan.
Toen hadden ze ook nog modellen waar we nu nogsteeds mee vliegen bijvoorbeeld.
En Borstel/NiCD is nog lang niet uitgestorven, ik heb deze maand al verschillende borstelmotor spulletjes door verkocht.

(als user: )

Tja ik vraag me dan weer af, leuk dat je meedent, dat word altijd gewaardeerd,laat ik dat vooropstellen!

Maar het heeft imo geen enkele zin om iets voor te stellen, als je niet eens weet wat de gevolgen zijn,(voor het forum, en dus de lezers, als het draait om info voorziening) of welke acties bij het geplande komen kijken!

Laat staan als je niet eens de eigenaar bent of de beheerder, van het gedoelde onderwerp....
Dan zou een beejte meer voorwerk, toch wel noodzakelijk zijn, en dat mis ik nu een beetje...

Dus mijn idee: NEE, geen goed idee

Laatst bewerkt:
De newbee postjes eruit wieden zou al een boel helpen.
Alle "welk vliegtuig moet ik nemen" topics om te beginnen.

Maar zomaar alles wat 5 jaar of ouder is "prunen" lijkt me wat ver gaan.
Toen hadden ze ook nog modellen waar we nu nogsteeds mee vliegen bijvoorbeeld.
En Borstel/NiCD is nog lang niet uitgestorven, ik heb deze maand al verschillende borstelmotor spulletjes door verkocht.

Natuurlijk ik zeg niet dat het goed is dat alles weggaat.
Ik denk dat de goede draadjes wel overblijven omdat mensen die kunnen opgeven om die te laten staan.
Ik opper alleen maar een idee omdat ik het een steeds groter chaos op het forum vind worden.

Ik haal tegenwoordig zelf mijn foto's al uit mijn draadjes dat scheelt mij enorm veel stress.
Als je je eigen draadjes anders na een paar jaar terug kijkt en je ziet er allemaal kruisjes staan werkt dat niet opbeurend zeg maar:(

Het gaat mij dus niet alleen om de foto's maar ook om achterhaalde zaken.

(als user:)

Tja ik vraag me dan weer af, leuk dat je meedent, dat word altijd gewaardeerd,laat ik dat vooropstellen!

Maar het heeft imo geen enkele zin om iets voor te stellen, als je niet eens weet wat de gevolgen zijn, of welke acties bij het geplande komen kijken!

Laat staan als je niet eens de eigenaar bent of de beheerder, van het gedelde onderwerp....
Dan zou een beejte meer voorwerk, toch wel noodzakelijk zijn, en dat mis ik nu een beetje...

Dus mijn idee: NEE, geen goed idee

Ik heb dit al meer geopperd maar kreeg geen reactie vandaar dat ik deze manier probeer.
Daarnaast ook al ben ik geen eigenaar, Robert moet het ook van de bezoekers hebben, en daar ik ook een bezoeker ben mag ik toch deze vraag stellen?

Ik ben schijnbaar toch niet de enige die zo denkt.

feitelijk zou een gebruiker zijn eigen draadjes moeten kunnen verwijderen als ze dit wensen...??
ik heb er vele van max 5reacties bv, dit mag gerussst weg:p

feitelijk zou een gebruiker zijn eigen draadjes moeten kunnen verwijderen als ze dit wensen...??
ik heb er vele van max 5reacties bv, dit mag gerussst weg:p

Dat zou ook een mogelijkheid zijn.
Maar dat gaat niet lukken denk ik, ik denk dat ik wel weet wat de achtergrond is van de gedachten om ze niet weg te mogen gooien of door onszelf of door de eigenaar.

Ik denk als het eens lekker schoongemaakt is dat Robert ook heel wat minder hoofdzorgen heeft.

Bouwdraadjes waarvan de foto's verdwenen zijn... ja die zou je kunnen opschonen.
In lang niet in alle draadjes zijn foto's essentiëel. Maar als er foto's weg zijn betekent dat vrijwel altijd dat zo'n draadje dan aanzienlijk aan belang heeft ingeboet.
Ik vul de poll bovenaan dus niet in, omdat ik het er maar gedeeltelijk mee eens ben.

Dat zou ook een mogelijkheid zijn.
Maar dat gaat niet lukken denk ik, ik denk dat ik wel weet wat de achtergrond is van de gedachten om ze niet weg te mogen gooien of door onszelf of door de eigenaar.

Ik denk als het eens lekker schoongemaakt is dat Robert ook heel wat minder hoofdzorgen heeft.

Op zich geen slecht idee denk ik om een knopje te maken met de optie "draadje" verwijderen, waarna het door bijvoorbeeld een moderator bekeken kan worden en besloten kan worden verwijderen of niet.

Cor

Bouwdraadjes waarvan de foto's verdwenen zijn... ja die zou je kunnen opschonen.
In lang niet in alle draadjes zijn foto's essentiëel. Maar als er foto's weg zijn betekent dat vrijwel altijd dat zo'n draadje dan aanzienlijk aan belang heeft ingeboet.
Ik vul de poll bovenaan dus niet in, omdat ik het er maar gedeeltelijk mee eens ben.

Wat zou er volgens jou dan moeten gebeuren?
Ik heb dit draadje gestart om de discussie op gang te brengen over hoe nu verder.

Ik weet niet of er gekeken kan worden, hoeveel er nog naar draadje van 5 jaar en ouder wordt gekeken?

Ik denk dat we eerlijk tegen elkaar moeten zijn en zeggen dat we maar erg weinig naar oude draadjes kijken en zeker als er geen foto's meer instaan of de linkjes niet meer werken.

Ik heb tegen gestemd. Ja, het is vervelend dat er soms foto's missen maar dan nog heb ik vaak veel aan oude draadjes. Liever informatie waar wat aan ontbreekt dan helemaal geen informatie.
Daarnaast is het forum niet zoiets als een kast die uitpuilt waardoor je keuzes moet maken. In mijn bouwhok moet ik soms noodgedwongen (met pijn in mijn hart) dingen weggooien omdat ik er anders niet meer in kan lopen, het forum werkt uitstekend ook al zitten er incomplete draadjes bij.

Ik persoonlijk ben ook tegen.

Vooral in oude draadjes kun je nog veel info terug vinden.
Kan wel begrijpen dat de ARF generatie daar niks mee heeft.

Enige info die zij willen is met welke motor kan ik prop hangen.

Daarnaast word er geroepen er word vertikt om de zoekfunctie te gebruiken!

Laat ons eerlijk zijn als er ergens aan gewerkt mag worden is het wel de zoekfunctie.
Maar dat is gewoon mijn vrije mening.

Dus draadjes nooit wissen.

Moet ik mijn draadje van nog geen 3 jaar oud wat nog steeds loopt dan maar verwijderen 8O

En zo heb ik nog wel meer draadjes die nog steeds aktueel zijn/worden. Het fotoprobleem is pas afgelopen mei/juni opeens begonnen, daarvoor stonden alle foto's er nog keurig. Robert werkt hier aan en ik heb goede hoop dat het goed komt.

Ik ben tegen het verwijderen van draadjes omdat ook in oude draadjes nog steeds een schat aan informatie is terug te vinden. Daar draait dit hele forum toch op? Informatie winnen en delen ;)

Als er draadjes verwijderd gaan worden heeft het voor mij geen zin meer om bouwverslagen te gaan maken en stap ik uit. Hoe triest ik dat ook vindt :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back