Groupbuy lcg chassis slash 4x4

Aangezien er intresse is in een groupbuy voor een lcg chassis voor de slash 4x4 wil ik deze maar opstarten. Dit topic is dus bedoeld om wat neuzen dezelfde kant uit te krijgen voor 1 van de twee chassis.

Maar goed ik heb in het slash topic al laten zien dat de keuze bestaat uit twee fabrikanten:

Team RCE 169 dollar

+ lichter dan ssclcg
+ veeeeel mooier en ziet er erg professioneel uit
+ alle motoren van 36 en 42 mm kunnen er in
+ zwaartepunt ligt nog iets lager dan de ssclcg

- wat doet die mooie carbon bodemplaat zodra er een keer een steen onderdoor vliegt
- breekbaar carbon
- de hoogte tussen de onderste en bovenste carbon bodemplaat is 43,67 mm en dus kan een turnigy 4s er net tussen ( 44 mm)
- de battery tray is knudde want er is niemand die elke keer twee zelfborgende moeren wil losdraaien om een lipo te wisselen. Dit is wel vrij simpel te verhelpen door er velcro straps aan te bevestigen.
- alles is minder toegankelijk door het brede bovenste chassisdeel.

SSCLCG 150 dollar

+ lekker robuust en simpel
+ alles goed toegankelijk
+ goede oplossing voor de lipotray en ook plenty ruimte

- ziet er wat homemade uit
- is zwaarder dan TRCE versie
- er is momenteel alleen nog maar een versie met 36mm motormount de 42mm motormount is binnen de maand leverbaar.

als iemand nog meer min of plus punten weet graag aanvulling dan pas ik de start tekst aan.

ik heb met beide fabrikanten contact gehad en sowieso trce is bereid bij afname van meerdere chassis wat korting te geven. Hoeveel hangt volledig af van de aantallen. SSC heb ik wel contact gehad maar nog niet over eventuele korting.

ter informatie: beide chassis zijn volledig compleet en alle standaard ondelen passen erop. De (magnesium) TRCE draagarmen en schokbrekertorens zijn los te bestellen.

Hier nog wat fotos

14215726.jpg

14215728.jpg

14215727.jpg

110420SSCSlash

110420SSCLCGKit

Voorlopig gegadigden:

TRCE

SSCLCG

wishiej
Janschip
pipi

Laatst bewerkt:
@ pieterVds volgens mij is die alleen voor de slash 2wd Want zover ik kan zien zie ik geen motormount en steun voor servo en dergelijke

Laatst bewerkt:
die onderste is een 4x4 chassis... de rest is ook heel duidelijk de 4x4...

Goed om te zien dat de backslash is aan geslagen met een beetje hulp van yours truely;)

Die van xtreme racing kan ik niet plaatsen, wat een rare vorm.
Hoe krijg je daar nu alles van de Slash op, ik zie het even niet.

Die van xtreme racing kan ik niet plaatsen, wat een rare vorm.
Hoe krijg je daar nu alles van de Slash op, ik zie het even niet.

in mijn ogen is dat geen chassis van de 4x4 want ik zie geen motormount en als het de bedoeling is dat je de originele motormount gebruikt dan is het helemaal nutteloos want dan blijft de motor nog steeds veel te hoog liggen. Ook is het bij dat chassis de bedoeling om de accu in de midden te monteren als ik goed zie en dat is zowieso niet mogelijk bij een 4x4.

@firefrenzy Ja ik ben er erg over te spreken zo in vergelijking met de hpi trophy nitro buggys van mijn vrienden blijft alles veel beter heel bij het bashen terwijl bij mijn backslash alles de helft minder zwaar is uitgevoerd.

Rekening mee houden dat een flink deel van de stuff onder de top plate van de chassis zit...

Bij Xtreme racing raad ik een zekere mate van eeehm "goed opletten" aan... Ik heb hun 2wd chassis in g10 gehad en dat ding leek wel gemaakt van foamboard... misschien is echte CF beter maar...

maar goed dit raakt aardig off topic het gaat iig alleen om de ssclcg of de TRCE variant.

Geintresseerden laat van u horen :)

Ik vindt de RCE versie mooier maar twijfel over de onderkant die van carbon is, sluit dat niet sneller dan alluminium?

En de mindere toegankelijkheid door de brede bovenplaat.

Op dit moment heeft het SSC chassis mijn voorkeur.

Voor mij heeft ook het SSC chassis een voorkeur. Volgens mij past er ook geen fan of iets van koeling meer op de motor bij het Team RCE chassis.

Het Team RCE chassis vind ik wel de mooiste van de 2 :D

Ik vindt de RCE versie mooier maar twijfel over de onderkant die van carbon is, sluit dat niet sneller dan alluminium?

Als je ermee gaat bashen moet je geen carbon hebben iig. Het breekt als er te veel krachten op komen. Het chassis zal niet zo snel doormidden breken maar bij de schroefgaatjes zitten wel zwakke plekken natuurlijk. Dus als je een keer hard land dan zou daar een breuk kunnen onststaan. Ik zou het zelf dan wel doen omdat ik geen jumps maak maar zelfs bij gewoon hard rijden kan je natuurlijk een keer een harde crash maken. Dan is 160 dollar wel duur om stuk te rijden. Je zou eigenlijk moeten vragen wat de leverancier kan doen in zo'n geval. of je b.v. alleen het carbon deel kan nabestellen en vervangen.

Overigens moet je je natuurlijk goed blijven realiseren wat je aan het doen bent. Je bent 169 dollar aan het uitgeven om een onderdeel van een bestaande auto te verbeteren terwijl je voor 100 dollar meer een auto koopt die in z'n geheel veel beter is. Voor 269 heb je een SC10 4x4 dat al een low COG chassis heeft met dogbones en de hele rataplan. Voor 299 heb je een Losi SCTE met alu chassis etc. Je moet wel bedenken dat het altijd een Slash blijft he.

Overigens moet je je natuurlijk goed blijven realiseren wat je aan het doen bent. Je bent 169 dollar aan het uitgeven om een onderdeel van een bestaande auto te verbeteren terwijl je voor 100 dollar meer een auto koopt die in z'n geheel veel beter is. Voor 269 heb je een SC10 4x4 dat al een low COG chassis heeft met dogbones en de hele rataplan. Voor 299 heb je een Losi SCTE met alu chassis etc. Je moet wel bedenken dat het altijd een Slash blijft he.

Daar heb je wel gelijk in maar dan moet je ook nog een zender, ontvanger, regelaar en motor aanschaffen en dan loopt het weer aardig in de euro's.

Als je het lcg chassis koopt ben je meteen klaar voor "maar" 150 euro.

Nou Ik bedoelde juist, als je de Slash wil "upgraden" dan hoef je alleen maar een andere roller te kopen, haal de motor, regelaar en je zender/ontvanger uit je Slash en je bent klaar :p
Nah ja, je snapt 'm.

Zooo, lekker prijzig, ik zou mijn geld in een betere auto stoppen ,ipv hoog krak gehalte zoals de carbon, ( al geopperd),en beetje alu is krom bij een botsing ...;)

Naja niet aan mij besteed...ziet er wel geinig uit.:p

net een email van SSC gehad en de 42mm motormount is "soon" leverbaar. Ook wist hij te vertellen dat hij binnenkort als optie leverbaar had:

Also, soon kits will be offered with a gold blocking and black plates (with silver machine-outs) as an option (with added $$).

ik heb dus gevraagd hoeveel dat dat zou zijn.

@ wishiej en janschip welke motormount zouden jullie nodig hebben? de 36mm of 42mm?

net een email van SSC gehad en de 42mm motormount is "soon" leverbaar. Ook wist hij te vertellen dat hij binnenkort als optie leverbaar had:

Also, soon kits will be offered with a gold blocking and black plates (with silver machine-outs) as an option (with added $$).

ik heb dus gevraagd hoeveel dat dat zou zijn.

@ wishiej en janschip welke motormount zouden jullie nodig hebben? de 36mm of 42mm?

Ik heb de standaard Velineon en die is 36mm.

Hij ziet die dollartekens in z'n ogen zeker? :p
Wat is daar het nut van? Ik vind titanium al ver gaan voor een RC auto maar goud en zilver?????? :confused:

Back