Gyro head lock Honey bee king 3 6 ch 2,4G

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Unclejohn, 6 feb 2018.

  1. Unclejohn

    Unclejohn

    Lid geworden:
    6 feb 2018
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Groningen/Wildervank
    Hallo ik heb een probleem met de Gyro honney bee king 3 is er iemand in Groningen in de buurt van Wildervank die mij kan vertellen of die Gyro kapot is moet hem elke keer handmatig terug zetten stapgewijs met afstanbediening ik heb veel geprobeert en gezien op internet maar krijg het niet goed misschien zie ik wel wat over het hoofd of hij stuk.
    Misschien heb ik ook wel te weinig kennis.

    Gr. Johan
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2018
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Eigenlijk is het redelijk simpel.
    Als de heli (na het rechtzetten) de staart wel recht kan houden... dan werkt de gyro gewoon.
    met de motor stil, kun je dit zien door met de hand de staart heen en weer te bewegen.
    in principe moet de servo dan gaan bewegen om jouw beweging recht te krijgen.

    voornaamste vraag is, of de servo in de hoek blijft staan als je de staart weer stilhoudt..
    of dat de servo alleen kleine wijzigingen maakt, en daarna weer in het midden gaat staan.
    dit kun je mooi zien als je de heli gewoon 180 draait op de tafel.

    Soms komen dit soort problemen uit de zender
    oude of goedkope zenders "vergeten" de trims als hij wordt uitgezet.
    zet je hem aan, staan de trims in het midden, volgens de zender.
    Dus, even tellen hoeveel klikjes je hem geeft, en iedere keer weer trim verzetten.

    soms komt het doordat de servo uit het midden staat. of de stang naar de staart te kort of te lang is.
    Handigste is in dit soort gevallen ook even de handleiding van de gyro erbij te pakken.
    de gyro moet namelijk weten waa hij moet stoppen, en tot hoever hij kan gaan.
    staat dit niet goed, kan het zijn dat je niet kunt sturen, gewoon omdat de gyro denkt dat hij niet verder kan.
    Of andersom, gyro stuurt de servo te ver, loopt tegen het eind aan, en sloopt de servo.
     
  3. Unclejohn

    Unclejohn

    Lid geworden:
    6 feb 2018
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Groningen/Wildervank
    Oke dank je het help mij een stuk verder nu dus op zoek naar een hadleiding in het boek wat er bij zit staat niet zoveel in over de head lock gyro ik zak verder gaan hij is dus niet stuk dank je voor de duidelijke uitleg
    Johan
     
  4. E.hof

    E.hof

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Nunspeet
    Hallo Johan, dit is de handleiding van de gyro die op je heli zit(?)
    Groeten, Eddy
    EK2-0704B.jpg
     
  5. Unclejohn

    Unclejohn

    Lid geworden:
    6 feb 2018
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Groningen/Wildervank
    Mijn woorden schieten tekort dank je
     
    E.hof vindt dit leuk.
  6. Unclejohn

    Unclejohn

    Lid geworden:
    6 feb 2018
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Groningen/Wildervank
    Ik moet helaas wel toegeven ik heb mij honey bee king 3 3 a 4 jaar geleden gekocht op marktplaats veel sleutel werk maar dat vind ik niet erg maar ik jan er dus niet mee vliegen daarom ben ik hier lid geworden ik wil er een zelf bouwen maar eerst met zoiets als dit te leren eigenlijk schaam ik wel een beetje 5a 6 jr bezig met helis en kan alleen vliegen met dubbele vleugels ik wil meer soiry voir dit verhaal maar moest het even kwijt gr Johan
     
  7. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    niets om je voor te schamen...
    eerder andersom: je zoekt hulp!
    Dat kan alleen maar gewaardeerd worden. vind ik.

    Heli's zijn gewoon best complex, en alles moet goed zijn.
    bij een vliegtuig kun je vaak met veel halve maatregelen toch redelijk goed de lucht in komen. Alleen een heli komt erg vlot terug als het niet goed is.
    om het goed te krijgen, moet je weten wat je doet, maar dat is gewoon heel veel (leer)werk

    Volgende punt is een beetje, dat wanneer je het jezelf aan wilt leren, je wel zeker moet weten dat je heli goed reageert.
    wie weet vlieg je al die tijd al met een heli die gewoon niet goed werkt.
    Handigste is om op een simulator te oefenen.
    krijg je gevoel in de vingers, dat gevoel knoopt zich vlot aan een echte heli.

    Nog handiger is om een club te zoeken, waar een heli piloot je even verder kan helpen.
    even de handleidingen meenemen.. heli, zender.. kunnen ze best ver komen meestal.
    als je lid wordt, kunnen ze je zelfs les geven.

    Ik ben zelf instructeur voor de heli, het is eigenlijk de snelste manier om goed te leren vliegen..
    ik heb mezelf leren vliegen, met alleen internet als hulp. en een afstelsessie van mijn hofleverancier toendertijd.
    maar ik ben echt wel een jaar, 2 jaar bezig geweest voor echt een beetje lekker rond aan het vliegen was.
    met lessen bij een club was dit misschien de helft of meer korter geweest..
     
  8. Unclejohn

    Unclejohn

    Lid geworden:
    6 feb 2018
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Groningen/Wildervank
    De heli heb ik gekocht van iemand had er twee keer mee gevlogen ik moest door een eigen crash een vleugel vervangen waardoor ik erachter kwam dat de as die in de pich zit tussen beide vleugels hartstikke krom was maar goed alles aan reserve zat er bij ook dat asje dus nu probeer ik met veel geduld alles op nieuw af te stellen en ik begin bij de staart als dat goed ga ik verder dus jullie zullen nog wel meer vragen krijgen en een stimulator heb ik op pc met een aparte usb kabel naar mijn afstand bediening
     
  9. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Verklaard erg veel.

    Een paar dingen...
    - je mag nooit 1 rotorblad vervangen. Altijd per set. Je krijgt de balans meestal niet goed, zwaartepunten anders..
    sets worden bij elkaar gezocht en gebalanceerd.
    Wij modelbouwers hoeven dan alleen maar te controleren en een klein beetje corrigeren

    - als de feathering ( zo heet die as tussen de twee bladhouders) krom is, kun je er van uit gaan dat de hoofdas ook krom is

    - controleer de stangetjes naar de kop. Zit alles nog vast, zijn er geen linkjes gescheurd?

    - zorg dat alles soepel loopt. Alles.
     
  10. Unclejohn

    Unclejohn

    Lid geworden:
    6 feb 2018
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Groningen/Wildervank
    Sorry maar ik heb de rotorbladen wel alle twee vervangen het zit hem nu puur in de staart die rond draait naar rechts en en als ik hem dan trim met ch 5 dan doet hij dat netjes maar alsik dan meer vermogen geef wijkt hij weer af
     
  11. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Oke.. het wordt wat meer bijzonder..
    Pak dit linkje er even bij.
    http://www.modelbouwforum.nl/threads/algemene-technische-kennis-faq.160372/

    Heel verhaal.
    Staat ook een heel lang verhaal over de staart tussen.

    Normaal is kanaal 4 de werkelijke staart, kanaal 5 is normaal de gevoeligheid van de gyro.
    Als je inderdaad op kanaal 5 trimt (wat me ergens knap lijkt..) zou je trimmen op de gevoeligheid.
    Dus meer gevoeligheid, staart staat vast, kan gaan hunten (heen en weer slaan)
    Minder, staart wordt ongevoelig voor reactie, gaat ook bij een korte snelle staartinput ver doorslaan.

    Waarschijnlijk trim je op kanaal 4, maar moet je op kanaal 5 de gevoeligheid verhogen.
    Of je revo mixer klopt niet, dat kan oo sommige gyro’s op de gyro zelf zitten
     
  12. Unclejohn

    Unclejohn

    Lid geworden:
    6 feb 2018
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Groningen/Wildervank
    Oke dan heb ik de beschrijving verkeerd begrepen dank je ik ga lezen ik denk dat ik nu wel een beetje vooruit kom trouwens kwam na de opmerking van jou toch nog een kromme rod tegen in de swasplate die dus ook niet goed staat maar ik ge eerst de staart bestuderen dank je wel ik heb veel geduld het het is voor mij puur hobby
     

Deel Deze Pagina