Thijs,
Als je de giro op een schuif regelaar zet, (ik heb het over een ACT gyro) dan kun je de gevoeligheid regelen van 0-100.
Ofwel bij 0 staat hij nog steeds aan, maar doet niks.
Het is een leuke manier om de benodigde instelling te vinden terwijl je vliegt. Zet je de gevoeligheid te groot dan gaat de kist overcorrigeren.
Ik heb ooit eens een hele kleine delta gevlogen die zonder gyro bijna niet te vliegen was. Mét gyro ging het prima, maar dan moest je wel uitkijken dat je die niet te hoog zette, want als het ding op snelheid kwam dan ging hij overcorrigeren en het model kwam in een heftige wiebel beweging die bijna niet te volgen was!
Het zelfde zie je bij heli's, bij te hoge gevoeligheid begint de staart ploseling te slaan als een gek!
Zwevers zijn daar minder gevoelig voor, maar kunnen ook door een gyro in een opzwiepende cyclus komen.
Wat ik wel door de gyros geleerd heb is dat omdat ze de servo DIRECT aansturen, dus niet op een stuurcommando reageren, vele malen sneller ziet bewegen als jij ooit met een zender zou kunnen halen! Je herkent je servo gewoon niet meer terug!
Ofwel snelle servos komen beter tot hun recht bij gebruik met een gyro, niet voor niets dat sommige heli staart rotor gyros slechts samenwerken met één type (snelle) servo.
Ofwel: het dus ooit helemaal geen zin heeft om een "snelle" servo in een normale besturing te zetten, het stuursignaal is gewoon te langzaam! Bij de 2.4 zenders is dat al een stuk beter geworden!