Hallo, Nieuw hier en meteen wat vragen of de KNRM.

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Ronnie 1, 18 aug 2017.

  1. Ronnie 1

    Ronnie 1

    Lid geworden:
    8 aug 2017
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Flevoland
    Hallo allemaal,

    Mijn naam is Ron 52 jaar en van af mijn 8e jaar al aan het modelbouwen, eigenlijk alleen maar boten.
    Na veel speedboten te hebben gebouwd, van de mini speed e-1000 tot grote Brushless monsters, ben ik nu bezig met iets wat hier op het forum mijn interesse trok, een reddings- boot van de KNRM.
    Na lang...heel lang zoeken eindelijk een romp met opbouw en tekeningen gevonden van de Arie Visser, ik meen schaal 1 op 14.
    Phoe....iets heel anders als de standaard bouwdozen waar alles al in zit, moet nu zelf alles uitvogelen en zelf maken.
    Gelukkig staat er een mooi bouwverslag van een soort gelijk schip hier op het forum, zeer gedetailleerd, dat gaat mij niet lukken, dat heb ik al gezien..
    Maar goed, de details komen later wel eerst de boot maar eens laten varen.
    Jammer is wel bij het bouwverslag dat ik bepaalde foto's niet kan zien, net de foto's van de rand om het schip heen.
    Ik probeer dat nu van buis isolatie te maken, heeft iemand tips, graag!!!
    Ik zal proberen een foto te posten.

    Gr Ron
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Heb je iets aan deze discussies: KNRM? Vergeet niet de zoekopdracht te activeren.

    edit: je had die discussie al gevonden.
     
  3. Ronnie 1

    Ronnie 1

    Lid geworden:
    8 aug 2017
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Flevoland
    Hallo Ron,
    Bedankt voor je reactie, inderdaad door deze topics ben ik geïnteresseerd geraakt in de KNRM schepen.
    Ik heb diverse bouw verslagen gevolgt.
    Het punt is dat bij mij de foto's niet altijd zichtbaar zijn en zodoende heb ik het stuk van de rubber rand, niet kunnen volgen.
    Ben nu wat aan het rommelen met isolatie kokers maar dat is ook niet alles.
    Vandaar....tips zijn welkom!

    Gr Ron
     
  4. Bert V

    Bert V verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    1.199
    Locatie:
    Steenbergen
    Hoi Ronnie,
    Als je van een bepaald verslag de foto's niet kan zien, heeft dat in veel gevallen nog te maken met de hackcrisis van een paar jaar geleden hier op het forum.
    Bij een aantal verslagen zijn toen de foto's verloren gegaan.
    Sommige verslagen zijn daarna weer hersteld en andere jammer genoeg niet meer.
    Wat je kan proberen bij zo'n verslag waarvan je de foto's graag zou willen zien of hebben is een pb naar schrijver van het topic te sturen met de vraag of hij je misschien nog de betreffende foto's kan / wil helpen.
    Wat ook handig of leuk kan zijn, is een keer een echte Arie Visser te bezoeken.
    Op de website van de KNRM kan je zien waar en welke stations dit type boot in gebruik hebben.
    Vervolgens op de site van het gekozen station kijken wanneer ze aanwezig zijn en er een mailtje of telefoontje aan wagen met de boodschap dat je hem graag als model wilt gaan nabouwen en of je een keer mag komen kijken.
    Uit ervaring weet ik vrijwel zeker dat ze je met open armen zullen ontvangen, je graag alle tekst en uitleg geven en niet te vergeten dat je je eigen foto's mag maken.
     
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    @Andere Ron

    PB = privé bericht, op dit forum heet het conversatie. Je start een conversatie met een gebruiker door te klikken op foto'tje of naam van de betreffende gebruiker, er opent een klein venstertje en daarin klik je op start een conversatie.

    Je kunt ook via profielposts communiceren, maar die zijn openbaar op jouw @Ron pagina , iedereen kan ze lezen, en meedoen.

    Voor privébericht/conversaties kent het forum een paar handige opties zodat je o.a. mail niet meer over het hoofd ziet. Je kunt een e-mail notificatie en/of een scherm-melding krijgen bij ontvangst van een privébericht/conversatie/post. Dit kan ook bij aantal andere forum-gebeurtenissen, zoals reacties in een discussie waarop je geabonneerd bent. Erg handig, je ziet niets meer over het hoofd :)

    E.e.a. is in te stellen door rechtsboven op je gebruikersnaam te klikken, daar zijn de diverse instellingen, ietwat onhandig, verdeeld over
     
  6. Ronnie 1

    Ronnie 1

    Lid geworden:
    8 aug 2017
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Flevoland
    Bedankt voor de informatie, ik ga eens even op me gemak alles door kijken hier en inderdaad is een bezoekje bij de KNRM een interessant uitstapje.
    Even terug lagen er diverse schepen (oude) van de KNRM in Lelystad, te gelijk met de jaarlijkse oldtimer meeting.
    Was hier al even aan boord geweest.

    Gr Ron
     
  7. DirkPattje

    DirkPattje

    Lid geworden:
    6 okt 2004
    Berichten:
    26
    Locatie:
    Zuidbroek
    Hallo Ron er zijn tekeningen van de ARIE VISSER klasse te koop bij de NVM heb zelf een model van de VALENTIJN,23 september gaan wij van de KNRM modelboten Nederland naar Lemmer ivm ORG jaarvergadering dan zijn er zon 40 KNRM modellen te bewonderen,dan kan je zien en overleggen met div. modelbouwers uit heel Nederland,je bent van harte welkom deze dag 10 uur begint het, vr gr Dirk van der Ploeg Zuidbroek.
     
  8. Ronnie 1

    Ronnie 1

    Lid geworden:
    8 aug 2017
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Flevoland
    Hallo Dirk,
    Super! Ik zet hem in de agenda!
    Bedankt!

    Gr Ron
     
  9. Ronnie 1

    Ronnie 1

    Lid geworden:
    8 aug 2017
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Flevoland
    20170905_195756.jpg 20170829_195102.jpg Zo, even een up-date.
    Wat kan wachten op onderdelen lang duren!
    Ik wil eerst de romp varend hebben voordat ik serieus met het bouwen van de boven bouw zou beginnen.
    Maar ben toch alvast een beetje aan de knutsel gegaan.
    Ramen zijn nu nog ff stickers en de rest uit het hoofd, zonder echt gedetailleerd te werk gaan, toch maar een beetje op gesmokt.
    Als ie goed vaart ga ik daar serieus mee aan de slag. Ook de rand om de boot is niet echt naar mijn zin....23 september zal een bron van info worden.
    Toch heb ik alvast een fototje.

    Word vervolgt.

    Gr Ron
     
    Bert V vindt dit leuk.
  10. Ronnie 1

    Ronnie 1

    Lid geworden:
    8 aug 2017
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Flevoland
    Dirk, heb je het adres ook?
     
  11. DirkPattje

    DirkPattje

    Lid geworden:
    6 okt 2004
    Berichten:
    26
    Locatie:
    Zuidbroek
    Hallo Ron de tekeningen zijn te koop bij de N.V.M tekeningen archief,ik heb ook nog 2 tekeningen van de 15.20 klasse die zou je ook mogen lenen gaat over lijnen,romp opbouw,tube,en dekplan,zijn schaal 1.25 en 1.10 zou ze ook mee kunnen nemen naar Lemmer.ik hoor graag.
     

Deel Deze Pagina