Hangar 9 j3- l4 met E- flight power 46 scale 1/5 !

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door VINTAGE FLYER, 13 feb 2009.

  1. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    Hay guys ik was eerst bezig met de sig piper 1/5 maar ivbm gezondheids problemen moet ik helaas uitwijken nr arf maar ook daar kan je veel aandoen op schaal gebied we gaan gewoon door. en ik heb de kist DE HANGER 9 j3 met n spanweite van 203 vorige week besteld en ik hoop hen eind volgende week in huis te hebben ps wie er nog n mooi SIG PIPER 1/5 zoekt ik heb hem nog voor n schapelijke prijs.! ook had ik daar al n robart j3 gaer voor besteld maar als het goed is dan past die met n kleine modificatie ook onder de hangar 9 cub. hier alvast n foto om jully lekker te maken

    [​IMG]

    mvgr johan snijders
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  2. MarcVR

    MarcVR Guest

    Euh "gays"?? ;o)
     
  3. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    Ook hebben we n hopelijk GROTE opkomst op onze NATIONAAL en INTERNATIONALE pipermeeting je kan je inschrijven op onze site MVC THE WINGS NISTELRODE het is de bedoeling om ze alle twee dan te vliegen de j3 en de burda maar er moet eerst nog wat werk verzet worden dus gas dr op
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2009
  4. Awol

    Awol

    Lid geworden:
    22 feb 2006
    Berichten:
    1.421
    Locatie:
    Nistelrode
    hey Johan,

    Mooie Piper! Ik denk dat je in je eerste post Guys bedoelde ipv gays:D...Maar goed.
    Ik denk dat het sowieso wat makkelijker leest als je er ff wat hoofdletters en punten tegenaan gooit:D.
    Ben benieuwd naar de kwaliteit van deze ARF! Heb je deze bij hangar vandaan?
     
  5. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    ja daar kom ik voor bij jou en ja foutje mn engels is niet zo verschrikelijk goed maar toch n leuk draatje ook met de aankomende PIPER MEETING heb je mn andere draatje afwerkverslag burda piper ook al gezien ik wil ze met de meeting allebij vliegend hebben
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2009
  6. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    ik hoop dat hij net zo vliegt als dat hij eruit ziet dan komt het wel goed :lol:

    mvgr johan snijders
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2010
  7. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    Zo ik heb zaterdag weer ns lekker op het veld vertoeft. volgende week komt mn nieuw pipertje binnen ns kijken wat voor lipos ik ga gebruiken, ik wil eigenlijk de j3 en de burda op dezelfde pakketen laten vliegen ,ik dacht zelf aan n {4 cel 4000 4500 20c } de motor van de burda is n bm 3520 en n prop 13/8 master airscrew .daar wil ik graag n e prop opzetten van apc . de j3 heeft n power46 van e flight, daar komt ook n apc 13/14 prop op .
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2009
  8. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    zo hier zijn we weer, ik heb gisteren dus vrijdag mn hangar 9 j3 cub thuis gekregen,het is n behoorlijk grote doos het leek wel kerstmis mooi en goed verpakt, na de doos eenmaal geopend te hebben en dat vint ik n pluim waard voor hangar 9, was het toestel zeer beschermt verpakt en eenmaal uit de doos is het echt n juweeltje !, het doet eigenlijk wel zeer om de foli van de romp te moeten verwijderen, maar dat gaat eenmaal niet anders met de ingreep die ik ga doen wand ik maak van deze hangar 9 j3, n j3 l4 uitvoering en dat is n nogal grote ingreep :yes: fotos volgen nog .
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2010
  9. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Dat ga je toch niet kapot maken voor een paar details die de doorsnee modelvlieger toch niet ziet . :confused:

    Als je een echte scale kist wil hat je hem zelf moeten maken van de SIG kist .

    Mvg Johan
     
  10. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    klopt johan, maar het is voormij alleen funschaal ik hoef er niet mee naar schaalmeetings en ik vind het leuk om te doen en dat telt ik heb op dokters advies gehandeld, en ik zit er verder ook niet mee ,je moet zo af en toe ook ns water bij de wijn kunnen doen en de arf kwalietijd is tegenwoordig best goed en voormij n mooi alternatief nou weer on topic
    hier de fotos die jully nog te goed hadden :yes:

    [​IMG]

    [​IMG]

    mvgr johan snijders:bye:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  11. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    ik heb ook n robart j3 landing gear besteld voor deze cub. nu verder met de cokpit die ik zoveel als mogelijk wil detaileren de schaaldeuren maak ik er met plotterfoli op, dat laat ik over aan n colega vlieger, verder ga ik de details eerst van karton maken ,en daarna van balsa namaken ,ik twijfel nog over de kleur van het interieur het ,cub geel ,of grijs en het kan ooknog met groen maar dat is voor latere zorg eerst de cokpit en de beglazing maar ns netjes verbouwen.fotos volgen
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2010
  12. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    bij deze de fotos van de j3 cockpit modifikatie:yes: [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    mvgr johan snijders
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  13. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    zo even n update ik heb mn schaal landingstel ook binnen, het is n robart j3 scale 1/5 landingaer hier de foto en dan weer verder met de cockpit

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  14. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Oei Johan,

    dat is wel een mooi onderstelletje hoor :)

    Ik zie het al, jij hebt oog voor detail.

    Grtz,
    Menno
     
  15. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    het is wel de bedoeling dat hij redelijk schaal (FUNSCHAAL) word ik hoef er geen prijzen mee te winnen en er redelijk dichtbij kom ben ik tevreden .
     
  16. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    ik heb vandaag weer verder aan de j3 l4 gewerkt en het gaat al aardig opschieten, het robart landig gaer heb ik intusen gemonteert onder de romp, ik moest wat kleine veranderingen aan brengen aan de romp maar het werk was zeker de moeite waard.! hij past uitijndelijk perfekt. ook de cockpit heeft n behorlijke verbouwing gehad en intussen ben ik toe aan de piloten montage en dan kunnen we weer gaan folien. schilderen van het interieur , het bespanen met solartex en spuiten van het landingstel.
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2010
  17. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    ik heb ook nog n nieuwtje, ik heb n kyosho spitfire 50 ep elektro met raetraks besteld maar dat kan nog even duren voor hij er is want hij was niet op vooraad,. maak ik tezijnertijd ook n bouwverslag van.als het goed is gaat hij op dezelfde lipos als de j3 vliegen.
     
  18. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    nou even n kleine update ik heb vandaag even nog wat punten afgelijmd ,en heb het landinstel en het interieur weer uitgehaald om te gaan folien. en heb ondertussen 1 zijkand en de onderkand weer in de foli zitten, morgen nog n uur of wat folien en dan kunnen we het cocpit interieur echt mooi !gaan afwerken fotos volgen nog.
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2010
  19. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    bij deze de beloofde fotos van n bijna gefoliede j3- l4 uivoering, en ik mag zeker zeggen dat hij heel mooi gelukt is, nog even de rug en het neusje folien en dan kan ik verder met het afwerken van de cockpit:yes:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    mvgr johan snijders:bye:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  20. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hee Johan,

    dat begint er heel behoorlijk op te lijken hoor :)

    Wel leuk dat je doorgezet hebt en er een L4 van hebt gemaakt, want die zie je bijna nooit als model ! In deze uitvoering heeft ie ook nog bij de KNIL gevlogen :) Maar toen was ie uiteraard niet geel ...

    Grtz,
    Menno
     

Deel Deze Pagina