Hard body spuiten

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door prof.bd, 4 jul 2018.

  1. prof.bd

    prof.bd

    Lid geworden:
    29 apr 2012
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Hasselt, Belgie
    Goede middag allen,

    Wegens veel te warm kan ik niet met mijn treinen hobby bezig zijn, de rails zijn nl uitgezet en alle onderbrekingen zijn toe,met het gevolg van kortsluitingen.
    Nu heb ik besloten om de modelbouw maar uit het stof te halen en heb een ik RC4WD Gelande II D110 gekocht, Deze true scale heeft een hard body met vele details. Ik heb reeds enkele trucks van Tamiya en tanks van Tamiya gemaakt, maar nog geen true scale. Mijn vraag is nu welke lak ik kan gebruiken voor deze hard body? Voor mijn truck heb ik auto lak uit spuitbussen gebruikt, kan ik dat ook voor deze RC4WD.? Gaat dat niet ten koste gaan van de details? Ik moet toegeven dat ik er een beetje uit ben, ik heb al een 5-tal jaren niet meer gespoten. En die Hard body, staat die al in grondering of moet die er nog op? En als die al grondlaag heeft, moet die dan opgeschuurd of alleen afgewassen/ontvet?
    typische beginners vragen, maar ik wil het toch goed doen. En uit welk materiaal kan ik proefstukjes maken om mijn spuittechniek eerst wat los te krijgen, dus welk materiaal is vergelijkbaar met een hard case body?

    mvg

    Dirk
     

Deel Deze Pagina