harrier

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door awlaserdesign, 12 okt 2017.

  1. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Waarom niet gewoon laten zoals het nu is? Gewoon genieten van hun enthousiasme en inzit en kwijlend kijken naar hun vorderingen.
    Er zal voldoende van de bouw voorbij komen neem ik zo aan.

    Commercieel vind ik het worden als er echt zaken worden aangeboden in diverse postings, zolang dat niet het geval is kan het gewoon blijven zoals het is.

    Neem als voorbeeld het sponsor draadje van de Fokker G1, hij was echt bezig met een project om aan de man te brengen hier op het forum.
    Wat uiteindelijk niet gelukt is door, mijn inziens, zijn eigen toedoen. Dat draadje is nu ook een stille dood gestorven.

    My 2 cents.
     
    johnnyb en mig 3 vinden dit leuk.
  2. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.049
    Locatie:
    BLUB
    Altijd leuk om in de”keuken” van een bedrijf te kijken.

    Voor de Fokker G1 werd er vooral in de ‘keuken’ van China gekeken waarbij de slaven(werknemers) voor drie gesubsidieerde rijstkorrels
    hun handwerk aan het verrichten waren.

    Ook ik ben benieuwd hoe Wim en anderen heel veel tijd en energie steken in hun bouwproject.

    Misschien wil Wim contact opnemen met een forumbeheerder?
    Komt vast wel iets moois uit.

    Ik wil namelijk niet op Facebook:mad:

    Groet:Robin
     
  3. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Sorry maar dit zou je uit kunnen leggen als:
    Ik wil niet op facebook dus de topic starter wordt maar sponsor van het MBF zodat ik het toch kan volgen.

    Wim heeft al aangegeven dat hij hier niet meer post dus als je het toch wilt volgen kun je lid worden van FaceBook.
     
  4. Dickie

    Dickie Guest

    Berto is dit niet een beetje kort door de bocht, Robin geeft gewoon zijn persoonlijke mening.
    Prettig weekend.
    Dick.
     
    verfbrander vindt dit leuk.
  5. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Iedereen geeft toch altijd zijn persoonlijke mening?!?

    Mijn persoonlijke mening is dat Wim hier gewoon kan blijven posten en vrij geeft wat hij wil.
    Als Wim 'interne zaken' (nog) niet wereldkundig wil maken is dat zijn keus (net als de keus om niet lid te worden van FB).

    Fijn weekend (en tot zondag? we hebben weer een Deelen dag gepland :koud: ).

    Grt,
    Berto.
     
    serge pot, johnnyb en mig 3 vinden dit leuk.
  6. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.049
    Locatie:
    BLUB
    Ik weet zeker dat als Wim die interne zaken niet wereldkundig maakt hij juist nog steeds ongevraagd advies krijgt.

    Openbaar,op het forum,of via interne mail.

    Gratis en voor niets.......Mooi toch.

    Dat Wim op Facebook zijn project wereldkundig maakt ook mooi......(alleen die Chinezen hé:))

    Wim kan wel luisteren,dat moet gewoon als je een eigen bedrijf runt.
    Als ondernemer sta je open voor nieuwe stromingen,je geeft niet op, je past je aan.......

    Dat heeft de ondernemer van de G1 waarschijnlijk niet gedaan(luisteren naar die adviezen)

    Wim:nogmaals,neem contact op, en verspreidt je kennis en reclame voor jullie bedrijf via dit medium.

    Zodat jullie in de toekomst geld kunnen genereren voor een metalen 3D geprinte fan.

    Groet:Robin
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2017
    verfbrander vindt dit leuk.
  7. awlaserdesign

    awlaserdesign

    Lid geworden:
    12 okt 2017
    Berichten:
    46
    Locatie:
    belgie, antwerpen, balen
    op algemeen verzoek zetten we verder :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    johnnyb, Berto, mig 3 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.049
    Locatie:
    BLUB
    Wim

    Die foto’s had jij al geplaatst.:)

    Mag ik raden?....Een nieuw begin of de aloude marketingtruc van herhaling?

    Veel plezier en succes toegewenst.
     
  9. awlaserdesign

    awlaserdesign

    Lid geworden:
    12 okt 2017
    Berichten:
    46
    Locatie:
    belgie, antwerpen, balen
    ik post hier omdat ik met verschillende Nederlanders in dit project zit, marketing? mss ooit , ik wil vooral onze vooruitgang delen omdat ik enorm gemotiveerd ben door dit verhaal , marketing is bij deze op dit moment vooral uitgesloten , zal zeker nog jaar duren eer we spreken over marketing , we moeten eerst dit verhaal waar maken en vliegend zien te krijgen , hooveren zal zeker niet het probleem zijn , moeten wel zien voor vertical to horizontal flight dit zal het moeilijkste deel zijn , als dan blijkt dat alles goed functioneert en dat zal de toekomst uitwijzen kunnen we spreken over marketing maar das nog ver af en zal ook hier NIET gevoerd worden
    tenslotte worden alle modellen die hier gebouwd worden en die afkomstig zijn van firmas ook gezegd van welke firma ze afkomstig zijn , dan is dit alsook reclame dus waar eindigt deze discusie dan?
    enfin ik ben helemaal gene moeilijk mens dat weet iedereen die me persoonlijk kent laten we het vooral fijn houden , het is nog steeds hobby ook voor mij !!!

    ps:ik dacht deze nog niet gepost te hebben daarom mijn excuses

    gtjs
    wim
     
    johnnyb en Berto vinden dit leuk.
  10. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    979
    phoe, wat een reacties op een post waar ik vraag of men rekening houd met de kracht van de luchtstroom.

    Mijn idee; post lekker wat je graag kwijt wilt, we moeten niet alles willen weten. dan hebben we niets meer om 's nachts over te dromen.

    maar miste alleen het antwoord nog, of je al een test gedaan hebt?
    was deze wat jullie ervan verwachte?
     
  11. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    Neem s contact met Joel, die heeft dat horizontaal naar verti helemaal onder de knie voor zn f35
     
  12. Dickie

    Dickie Guest

    De F35 maakt net als het grote voorbeeld gebruik van 2 impellors.
    heel knap zoals deze jongen bezig is.

     
    mac vindt dit leuk.
  13. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    Ja die is van Joel.
    Hij werkt ook samen met een programmeur
    Echt hightech
     
  14. Joel Vlashof

    Joel Vlashof

    Lid geworden:
    14 mrt 2010
    Berichten:
    119
    Locatie:
    Eindhoven
    Hey Guys, inderdaad druk van luchtstroom gaf in het verleden zeker problemen met 3d geprinte parts. Kracht is enorm,zeker uit een Highvoltage 120mm EDF. Voor de Harrier maken we gebruik van een grotere 130mm ducted fan. Truc is om de luchtstroom zo mooi mogelijk intern naar de nozzles te begeleiden, hoe mooier de luchtstroom hoe minder druk op die wandjes;) Voordeel van deze harrier is dat we maar 1 zeer krachtige hoofdmotor gebruiken ipv 2 zoals bij de F-35B. Gewicht is lager, vol gas is niet nodig bij vertical takeoff betekend minder consumptie= langer vliegtijd=meer fun:) voor nu ben ik bezig met het eerste prototype zoals Wim eerder beschreef. Stap 1 is het ontwerpen van een modelbouw toepasbaar schaal mogelijk Pegasus gebouwd in een testframe. Dit test ik uit. Stap 2 is een vliegend model maken( eerste model houtbouw tweede uit carbon). stap 3 het combineren van de voorgaande stappen. Niet alles hoeft super geheim te zijn en vragen zijn welkom en ik ben het er mee eens dat we op dit forum elkaar verder proberen te helpen.

    Groetjes en een fijne avond,

    Joel
     
    johnnyb, mig 3, Dickie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    A! Hier zit je ook al in!
     
  16. awlaserdesign

    awlaserdesign

    Lid geworden:
    12 okt 2017
    Berichten:
    46
    Locatie:
    belgie, antwerpen, balen
    alles wat vtol is en word gemaakt in rc zit joel bij :)
     
    Joel Vlashof en johnnyb vinden dit leuk.
  17. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.441
    Locatie:
    groningen
    Yes! :yes:

    :thumbsup:


    jan.
     
  18. awlaserdesign

    awlaserdesign

    Lid geworden:
    12 okt 2017
    Berichten:
    46
    Locatie:
    belgie, antwerpen, balen


    testing time :)
     
    serge pot, johnnyb en mac vinden dit leuk.
  19. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    979
    Dat is een mooi begin, nice

    Maar er zou toch 1 krachtiger EDF in komen?
    Op deze foto is er een standaard EDF te zien die op de constructie gemonteerd is. Maar in het filmpje mist deze, of kijk ik verkeerd?
    [​IMG]
     
  20. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Op het filmpje zijn ze volgens mij alleen maar de stabilisatie nozzles aan het testen welke in de staart, neus en wingtips zitten als ik het goed zie.
    Of niet Wim/Joel?
     

Deel Deze Pagina