Hawk als Pylonracer welke setup het beste

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Adop, 24 sep 2018.

  1. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Mijn Hawk wil ik als pylon racer gaan inzetten ,
    ik heb de volgende setup er al in zitten
    maar geeft nog niet het gewenste resultaat.
    1100kv motor de Neu 1415/2y (2200watt)
    200A esc
    6S 2600mah 40C
    prop heb ik een 7x9 geprobeerd maar is niet echt snel
    heb nu andere sport APC props besteld waaronder:
    8x8
    8,8x8,75
    9x9
    9x8

    Iemand een idee welke ik het beste kan nemen of gewoon alles proberen .

    mvg André
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2018
  2. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    Er zijn mensen hier op het forum die beter zijn ingevoed in de huidige Pylon praktijk, maar ik den dat je of naar 10S moet gaan bij een 1000kv motor of bij 6S naar minimaal 1600 kv.
    Welke motor is het die je hebt?
     
  3. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Sorry het is een 1100KV wist het niet meer precies de Neu 1415/2Y hij kan 2200Watt leveren

    mvg Andre
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Je zou met de 7x9 toch wel de 250 km/u moeten kunnen halen.
    Nou is de Hawk wel vrij groot dus lijkt het misschien langzamer.
    Probleem als je naar 8-10 S gaat is dat ie vreselijk veel herrie gaat maken.

    De beste oplossing is een vertraging op die motor zetten en een grotere prop draaien met meer pitch.
    We hebben ooit een aandrijving getest, een kontronik Kira 480 met 5.2 gear en een speciale prop (maat weet ik niet meer, volgens mij was het een 7x13) en dat zat in een Enigma F5B.
    Het duurde even voor ie op gang was maar het ding liep hard, zo hard dat ie ging flutteren, wat ie met een F5B aandrijving niet deed.
    Gerben heeft die aandrijving nu in een Viper F5D zitten, muisstil en bloedsnel.
    Dus voor meer info moet je hem even mailen.

    GJ
     
  5. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Het zou kunnen dat hij door de grote niet zo hard lijkt te gaan ,heb er geen meter op gehad
    maar om de snelheid spannend te noemen , nee absoluut nog niet
    ik wil juist geen klapprop erop hebben omdat ik die al heb met een andere romp namelijk met de hackermotor erin met vertraging
    ik kan natuurlijk naar een grotere prop gaan en eventueel op 4S ,misschien geeft dat een beter gevoel
    omdat het nu iets te lang duurt voordat hij lekker op snelheid is , hij hoeft geen 350 te gaan maar 300km zou toch moeten lukken
    of is dat niet realiseerbaar met deze setup ?

    mvg Andre
     
  6. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Zoals Rick al zegt, motor eigenlijk niet geschikt voor jouw toepassing.
    Meer cellen op deze motor, of een motor met een hoger kv op 6S...

    Die grotere props brengen alleen je poitchspeed verder omlaag. Zal wat beter accelereren, maar eindsnelheid wordt lager.
    Met een 7x13 of 8x13zal je nog een kans hebben, maar die zijn er alleen als klapprop als ik me niet vergis.
     
  7. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Op 8S dan of nog meer ? en met dezelfde prop ? of een ander type
    heb nog wel een 12x13 RFM klapprop liggen is daar wat mee te doen ,
    of spat zoiets dan uit elkaar ,
    kan over deze setups maar weinig vinden ook , of is het een te vreemd idee?

    mvg Andre
     
  8. tjarko

    tjarko

    Lid geworden:
    2 nov 2008
    Berichten:
    1.019
    1100 kv is zeer geschikt. Ik vlieg 1180kv op 5s met een 7x10 of 7x11, F5D
    . En dat gaat 300+, echt wel spannend. Is maar 900W vliegend 1300w static. Dus ergens klopt er iets niet..
     
  9. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Wat voor toestel is dit is hij een beetje vergelijkbaar met de Hawk , 900watt is erg weinig zat met de 7x9 op 1500watt
    anders wel erg vreemd of toch de verkeerde prop heb je ook een Apc of..

    Ik zal morgen de snelheid eens meten , heb vanavond een sportprop APC 8x8 erop gezet voelt goed teveel power om nog even binnen te testen ,

    mvg André
     
  10. tjarko

    tjarko

    Lid geworden:
    2 nov 2008
    Berichten:
    1.019
    Ik haal mini hawk en hawk door elkaar zeker. Een F5D is 135cm spanwijdte 1 kg .. als minihawk...
     
  11. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Precies Tjarko, voor een Hawk zal iets meer 'oomph' nodig zijn om een vergelijkbare speed te halen.
     
  12. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Oke Tjarko vandaar , ja is niet te vergelijken , vanmiddag getest maar door het slechte zicht niet echt voluit kunnen gaan ,vermogen ligt nu op ruim 2kw en hij vloog een stuk beter of het voldoende is moet ik nog even bekijken motor temp zal ik dan ook even meten ,met de hand was hij amper nog aan te raken merkte ik wel.

    mvg André
     
  13. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    20180929_155842.jpg

    Vandaag toch maar even gemeten 321km met de 8x8 erop dus toch wel voldoende zo , het is wel wennen zo'n grote Pylon , maar het vliegt wel erg goed , totaal anders als de klapprop versie en de MiniHawk
    motor was ongeveer 80gr dus valt nog mee .

    Mvg Andre
     
  14. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    80 graden is best heet.
    Misschien iets uit de speedscene kopieren, een buitenloper voor het model schroeven en daar een leuke 7x10 of zo op.
    De rare maten zijn er alleen maar als klapprop, is ook logisch want je wil niet elke landing een nieuwe prop kopen.
     
  15. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Gertjan 80graden valt wel mee is heet natuurlijk maar met 22graden buitentemperatuur niet iets om me druk om te maken
    de buitenlopers voorop is ook erg mooi, maar met deze snelheid is het prima voorlopig heeft deze motor ook weer een bestemming,
    de sport prop is vrij sterk en ik kijk altijd wel even of hij dwars staat dus dat scheelt wel weer , ben dat wel gewend inmiddels.
    misschien later nog eens een buitenloper , de andere romp met vertraging is vliegt tenslotte ook erg goed.

    mvg Andre
     
  16. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Als mijn Plettenberg 85 graden werd, wat 1 keer gebeurd is, dan gingen er minimaal wat ijsklontjes op de neus.
    De motor warmt vaak op de grond nog wat door.
    Ik weet niet wat Neu opgeeft als maximale temperatuur voor hun magneten.
     
  17. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    80 graden mag de motor worden volgens de specs, dus geen probleem ,
    zal de volgende keer na een aantal rondjes raggen nog wel eens goed nameten.

    mvg Andre
     

Deel Deze Pagina