Mijn Hawk wil ik als pylon racer gaan inzetten , ik heb de volgende setup er al in zitten maar geeft nog niet het gewenste resultaat. 1100kv motor de Neu 1415/2y (2200watt) 200A esc 6S 2600mah 40C prop heb ik een 7x9 geprobeerd maar is niet echt snel heb nu andere sport APC props besteld waaronder: 8x8 8,8x8,75 9x9 9x8 Iemand een idee welke ik het beste kan nemen of gewoon alles proberen . mvg André
Er zijn mensen hier op het forum die beter zijn ingevoed in de huidige Pylon praktijk, maar ik den dat je of naar 10S moet gaan bij een 1000kv motor of bij 6S naar minimaal 1600 kv. Welke motor is het die je hebt?
Je zou met de 7x9 toch wel de 250 km/u moeten kunnen halen. Nou is de Hawk wel vrij groot dus lijkt het misschien langzamer. Probleem als je naar 8-10 S gaat is dat ie vreselijk veel herrie gaat maken. De beste oplossing is een vertraging op die motor zetten en een grotere prop draaien met meer pitch. We hebben ooit een aandrijving getest, een kontronik Kira 480 met 5.2 gear en een speciale prop (maat weet ik niet meer, volgens mij was het een 7x13) en dat zat in een Enigma F5B. Het duurde even voor ie op gang was maar het ding liep hard, zo hard dat ie ging flutteren, wat ie met een F5B aandrijving niet deed. Gerben heeft die aandrijving nu in een Viper F5D zitten, muisstil en bloedsnel. Dus voor meer info moet je hem even mailen. GJ
Het zou kunnen dat hij door de grote niet zo hard lijkt te gaan ,heb er geen meter op gehad maar om de snelheid spannend te noemen , nee absoluut nog niet ik wil juist geen klapprop erop hebben omdat ik die al heb met een andere romp namelijk met de hackermotor erin met vertraging ik kan natuurlijk naar een grotere prop gaan en eventueel op 4S ,misschien geeft dat een beter gevoel omdat het nu iets te lang duurt voordat hij lekker op snelheid is , hij hoeft geen 350 te gaan maar 300km zou toch moeten lukken of is dat niet realiseerbaar met deze setup ? mvg Andre
Zoals Rick al zegt, motor eigenlijk niet geschikt voor jouw toepassing. Meer cellen op deze motor, of een motor met een hoger kv op 6S... Die grotere props brengen alleen je poitchspeed verder omlaag. Zal wat beter accelereren, maar eindsnelheid wordt lager. Met een 7x13 of 8x13zal je nog een kans hebben, maar die zijn er alleen als klapprop als ik me niet vergis.
Op 8S dan of nog meer ? en met dezelfde prop ? of een ander type heb nog wel een 12x13 RFM klapprop liggen is daar wat mee te doen , of spat zoiets dan uit elkaar , kan over deze setups maar weinig vinden ook , of is het een te vreemd idee? mvg Andre
1100 kv is zeer geschikt. Ik vlieg 1180kv op 5s met een 7x10 of 7x11, F5D . En dat gaat 300+, echt wel spannend. Is maar 900W vliegend 1300w static. Dus ergens klopt er iets niet..
Wat voor toestel is dit is hij een beetje vergelijkbaar met de Hawk , 900watt is erg weinig zat met de 7x9 op 1500watt anders wel erg vreemd of toch de verkeerde prop heb je ook een Apc of.. Ik zal morgen de snelheid eens meten , heb vanavond een sportprop APC 8x8 erop gezet voelt goed teveel power om nog even binnen te testen , mvg André
Oke Tjarko vandaar , ja is niet te vergelijken , vanmiddag getest maar door het slechte zicht niet echt voluit kunnen gaan ,vermogen ligt nu op ruim 2kw en hij vloog een stuk beter of het voldoende is moet ik nog even bekijken motor temp zal ik dan ook even meten ,met de hand was hij amper nog aan te raken merkte ik wel. mvg André
Vandaag toch maar even gemeten 321km met de 8x8 erop dus toch wel voldoende zo , het is wel wennen zo'n grote Pylon , maar het vliegt wel erg goed , totaal anders als de klapprop versie en de MiniHawk motor was ongeveer 80gr dus valt nog mee . Mvg Andre
80 graden is best heet. Misschien iets uit de speedscene kopieren, een buitenloper voor het model schroeven en daar een leuke 7x10 of zo op. De rare maten zijn er alleen maar als klapprop, is ook logisch want je wil niet elke landing een nieuwe prop kopen.
Gertjan 80graden valt wel mee is heet natuurlijk maar met 22graden buitentemperatuur niet iets om me druk om te maken de buitenlopers voorop is ook erg mooi, maar met deze snelheid is het prima voorlopig heeft deze motor ook weer een bestemming, de sport prop is vrij sterk en ik kijk altijd wel even of hij dwars staat dus dat scheelt wel weer , ben dat wel gewend inmiddels. misschien later nog eens een buitenloper , de andere romp met vertraging is vliegt tenslotte ook erg goed. mvg Andre
Als mijn Plettenberg 85 graden werd, wat 1 keer gebeurd is, dan gingen er minimaal wat ijsklontjes op de neus. De motor warmt vaak op de grond nog wat door. Ik weet niet wat Neu opgeeft als maximale temperatuur voor hun magneten.
80 graden mag de motor worden volgens de specs, dus geen probleem , zal de volgende keer na een aantal rondjes raggen nog wel eens goed nameten. mvg Andre