He is (almost) back!

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door GJVO, 30 sep 2018.

  1. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Klopt... kan in Bandung ook (wij kunnen pas om 10:00 uur beginnen, voor die tijd is op Za en Zo onze baan in gebruik als instructieveld voor kleine luchtvaart)... Maar ik heb totaal geen behoefte aan zelf in dat ding te gaan zitten....
     
  2. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Wat een plannen! Haha!... de meeste power zit wel in het koppie van GJ :)
    Niet in de motoren...
    Gr Bas

    Vandaag zulks onvoorstelbaar mooi weer... vrij genomen... elektro Rascallen...
    Ja en het past in zo een klein coupeetje, vleugel ondeelbaar... tenzij... maar... :) Net aan...

    IMG_6577.jpg
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik ben vandaag met Willy de Woofer naar Willy van W&W modellbau geweest.
    Oracover, secondelijm en aansturingen voor de Kosmo zijn gekocht.
    Willy heeft de nieuwe MPX zender gekocht, hij ligt een stuk beter in de hand dan de oude Multiplex zenders.
    En daarna nog even naar het veld in Maasdriel gegaan, Wil heeft zijn vliegkunsten laten zien.
    Helemaal niet zo verkeerd.
    Gaat wel goedkomen.
    Daarna nog een tijd zitten kletsen in het zonnetje.
    Ik zit nu weer thuis, met de Ion Pro van Willy, die ik dus ga bouwen en invliegen zodat Wil er gewoon veilig mee kan vliegen.

    Bas.... een mooi italiaans gevormd model in dezelfde kleur als de Delta, zou dat niks zijn?
    Ik kan de Kosmo kopieren.... mooie OPS, Rossi of Picco erop, om het italiaans te houden.

    GJ
     
    MicropropSport en onno10 vinden dit leuk.
  4. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Originele grijs... moest zo blijven naar mijn smaak... heb em geheel uiteen getrokken.. uitgeklopt waar nodig. Na spuitwerk in twee weken weer ineen gesleuteld... om een evenement te kunnen halen...

    Jajajaja... schiet hier niet op! Kaos ARF... die ligt deels uit een.. beroerde ARF van Tower Hobbies... Moet klaar! En nu effe helemaal mee gehad...
    Druk aan de Sultan... Pootjes gebogen en klosjes om de pootjes in het gareel te houden.
    Intrekbaar heb ik losgelaten na restauratie vleugel. Vanwege onzeker kantelpunt.
    Geen zin in nose-overs...

    Alles moet in de daluurtjes... kopie is prachtig... ga nou maar lekker bouwen!
    De Mach 1 moet ook nog... en de P-40.... Grrrrrrr... schiet niet op!

    IMG_6357.jpg


    IMG_6345.jpg

    Scharnieren zijn klaar voor verlijmen. Nu goed passende roerhoorntjes uitwerken uit epoxyplaat.
    Daarna kan alles vast met 2K.
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Tja, je bouwt ook veel te netjes..
    Als ie in de lucht is zie je het toch niet meer is mijn motto.
    Ik heb nu de Ion van Wil en dan verwacht ik volgende week de Kosmo.
    Dus de Ion moet volgende week klaar zijn.
    De CNC zooi gaat dan maar even in de wachtkamer, net als:
    mijn walk-in closet in mijn huis bouwen,
    nieuwe CV-ketel ophangen en aansluiten,
    plafond in de huiskamer schilderen... en nog veel meer wat al 3 jaar geleden had moeten gebeuren.

    GJ
     
  6. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Gewoon alle leden van het forum uitnodigen Gert-Jan :D.
     
  7. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Hier staan ook al enkele jaren de verfpotten te wachten totdat hun inhoud tegen het hout van de kozijnen wordt gesmeerd, maar ook dat lukt niet meer. Ik moet helaas steeds vaker toegeven aan het feit dat ik sommige dingen na mijn ziekte niet meer kan doen of aan kan.

    Wat de hobby betreft, snel vliegen gaat niet meer, daarvoor is de concentratie te ver weg. lesgeven, is ook al zoiets, dat wordt steeds moeilijker doordat ik mij niet lang genoeg kan concentreren. Vrij vliegen met de reguliere toestellen en de langzame kisten gaat nog wel, daar hoef ik niet veel voor te doen en dan heb ik ook mijn rust momenten tijdens de vlucht.


    het moeilijkste is het accepteren dat je dingen niet meer kan doen die voorheen zo vanzelfsprekend waren. En het gedoe van anderen die jou nu nog als een gezonde vent zien rondlopen terwijl jij aangeeft dat je iets niet meer kan...……………………..
     
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Oei, ik wist niet dat er problemen met je gezondheid had. Veel sterkte in ieder geval.
     
  9. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Inderdaad Theo,

    zelfs mijn manager op mijn werk geloofde niet dat ik ziek was, terwijl ik echt tegen mezelf aan het vechten was.
    Omdat ik er nog normaal uitzag.
    Gisteren bij W&W, de man herkende me niet meer, pas na 15 minuten zei hij, ik ken jou.. jij bent hier eerder geweest.
    Toen ik zei dat ik F5B gevlogen heb herkende hij me.. je bent zo afgevallen!
    Ja, ik ben nu 72 kilo ipv 80.
    Dus nu zien mensen het wel, terwijl ik me nu wel goed voel.
    En concentreren, ik ben nu als een jaar of 5 geleden, alles is weer terug.
    Hopelijk gaat het vliegen ook weer.
    Maar dat ga ik dus testen.
    Op het moment heb ik alleen nog pijn aan de wond maar dat zal over een week of 4 wel over zijn.
    Het eerste wat ik doe als de wond helemaal dicht is is een massage nemen, lekker relaxen en hopelijk heb ik dan ook minder rugpijn omdat mijn buikspieren doorgesneden zijn moeten mijn rugspieren harder werken.
    Vandaag heb ik alweer een planning, beginnen aan de Ion Pro.

    GJ
     
  10. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Mijn ziekte was van de week voor het eerst vol in het nieuws. de mensen die men interviewden hadden die vleesetende bacterie in hun arm of been, dan doe je een lange broek of iets met lange mouwen aan en je ziet het niet, bij mij zit het in het gezicht, dat kan je niet camoufleren. Het wordt echt tijd voor dat onderzoek van het hoe en wat van die bacterie en ook hoe die kan uitbreken/actief worden, want daarover zijn de meningen zwaar verdeeld. ten opzichte van die geïnterviewde mensen heb ik maar 8 herstel operaties mogen ondergaan binnen 27 maanden en ben nu aan het wachten op nummer 9, en dat zal wel niet de laatste zijn.
     
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Daar schrik ik heel erg van. Kan de bacterie niet vernietigd worden?
     
  12. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Heb de artikelen gelezen Theo. Zeer aangrijpend relaas.

    Bouwen: ... lijkt geen middenweg te zijn. Of schots en scheef... of uitgemeten strak.
    Ik moet altijd alles plannen voor ik het in elkaar steek.
     
  13. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Zodra die in aanraking komen met antibiotica zijn ze dood, maar de schade die ze tegen die tijd aangericht hebben is groot. Ik werd om 7 uur wakker met hoge koorts en griep gevoel. Om 8 uur zat mijn oog dicht en was opgezwollen. Om 9 uur bij de huisartsenpost en om 3 uur lag ik op de operatietafel. Daar hebben ze toen alles wat aangetast is verwijderd. Er was dus totaal geen tijd om je zorgen te maken of te bedenken wat de gevolgen zouden kunnen zijn.

    Dat was bij Gert-Jan helaas wel het geval. Niet weten of en wanneer je geholpen kan worden is dan veel erger. Maar aan de andere kant we leven beiden nog. Bij ons beiden heeft dat niet veel gescheeld. Bij mij was dat een half uur tot een uur later in het ziekenhuis en bij Gert-Jan dagen/weken.
     
  14. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Bij mij was het inderdaad de onzekerheid.
    Elke keer als ik een slokdarmbloeding kreeg was het de vraag of ik op tijd in het ziekenhuis kon zijn.
    Dus ik durfde ook niet echt ver van het ziekenhuis vandaan.
    1 op de 4 slokdarmbloedingen is fataal, ik heb er zo'n 20 gehad.
    Het engeltje op mijn schouder heeft zich kapot moeten werken.

    Gisteren was het voor het eerst dat ik weer ver weg ging (den Bosch en Waldfeucht had ik al jaren niet meer bezocht).
    En ik ben zo blij dat ik mijn vrijheid weer terug heb.
    Allemaal door een donor die na haar dood haar lever beschikbaar gesteld heeft.
    Misschien aan iedereen die nog geen donor is (of ingevuld heeft dat hij geen donor wil worden) om het te heroverwegen.
    De organen worden uitgenomen als je hersendood bent, dus er is geen kans dat je ooit nog wakker zal word zoals sommige idioten in de media roepen.
    Je zal zelf maar een orgaan nodig hebben, dan ben je blij dat je dat kan krijgen.

    GJ
     
    renetl50, TheNorb en MicropropSport vinden dit leuk.
  15. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat kan ik me goed voorstellen!
    Ik kan je alleen maar heel veel geluk wensen in een nu ongetwijfeld zonniger uitziende toekomst...
     
  16. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    idd zeer belangrijk, jij hebt daar nu heel veel baat bij gehad.

    Bij mij hebben ze overal eigen materiaal kunnen gebruiken. De eerste huidtransplantatie was huid van mijn bovenbeen, daarna hebben ze mijn dubbele onderkin veranderd in mijn wang en een stukje van mijn voorhoofd en van andere plaatsen van mijn nek en hoofd hebben ze gebruikt om mijn onderooglid te reconstrueren. Ook wilde men een expander onder mijn hoofdhuid zetten om een kaal stukje donorhuid te vervangen door behaarde huid zodat ik geen kale plek aan de zijkant zou hebben. Dit heb ik geweigerd, ik ben al op leeftijd en hoef niet meer zo nodig achter de jongedames aan te rennen...…..

    En ja, ik ben zeer tevreden met wat ze bereikt hebben en hoe ik er nu uitzie.
     
  17. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.984
    Locatie:
    Zwolle region
    @Theo ... off topic: ga je nog 's een andere avatar-foto plaatsen dan? Da's ook makkelijk je te herkennen op meetings en zo :).
     
  18. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Mij kan je alleen herkennen als ik zonder shirt loop.
    Op meetings ga ik zeggen dat ik geraakt ben door een F5B propeller, zal ongeveer dezelfde snede geven.

    lever.jpg
     
  19. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Jezus, wat een jaap, zou ik niet verwacht hebben.
    Weet je zeker dat ze alleen jouw lever hebben vervangen, of stiekum wat meer?
     
  20. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Nee Ron, alleen de lever, alleen is dat een heel groot orgaan.
    Het is ook de zwaarste operatie die je kan ondergaan met het grootste risico dat het misgaat.
    Ik ben er echt belachelijk goed uitgekomen, normaal moet je 6 weken lang 2x per week naar het ziekenhuis voor controle.
    We zijn nu 3,5 week verder en ik mag al 1x per week komen en ook hebben ze al 1 soort medicijn tegen afstoting gestopt.
    Dus nu eet ik nog maar 2 soorten pillen en 1 (prednisolon) gaat er binnenkort ook langzaam af.
    Dus heb ik dan nog maar 1 soort.
    Voor de transplantatie nam ik 7 soorten pillen per dag, om maar in leven te blijven en te kunnen blijven functioneren.

    Maar belangrijker is dat ik me weer geweldig voel, ik zou haast weer gaan werken maar dat mag nog niet van de professor en eigenlijk vind ik ook dat ik genoeg belastinggeld binnengebracht heb in Nederland dus probeer ik niet meer te werken maar te genieten van mijn leven.

    Er staan nog 2 spannende dingen te wachten, trouwen met mijn vriendin en dan emigreren naar Bali.
    Vooral dat eerste is heel erg eng, enger dan die operatie.

    GJ
     
    MicropropSport, ron van sommeren en onno10 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina