heavy lift oktocopter

Bij deze een verslag van de bouw van de oktocopter voor de geïnteresseerde.

Het is de bedoeling om een heavylifter te maken met een stand alone camera gimbal systeem die door een cameraman bestuurt wordt.

Het frame is deels van JAF en losse andere onderdelen. Motor tot motor afstand is 107 cm.
35850090.jpg

De motoren die gebruikt worden zijn de Himodel kv490 motoren die vrij zuinig in verbruik zijn met grote propellors. Ik ga de okto vliegen op 2x 4S 5000 mah.
98413623.jpg

Voor het camera werk heb ik een Picloc 3x pro weten te bemachtigen, ik weet dat deze beter werkt dan de skyline die ik hiervoor had. die heb ik gelukkig weten te verkopen want dat was toen drama met software.
87640475.jpg

Ook heb ik een nieuwe controller gekocht want met de Naza kun je geen okto vliegen. Gelukkig heb ik nog een set met de GPS die geen problemen heeft met de bug.
90424574.jpg

Als gimbal heb ik gekozen voor de AV200 van Photohigher. Deze is toch wat groter dan de AV130 en heb ik wat meer keuze uit camera's die erin passen. Ik heb er gelijk een 360 graden optie bij genomen.
77852028.jpg

11800355.jpg

21224238.jpg

Als propellors voor de himodels werden de 15x55 carbon propellors aangeraden. Ik heb deze dan ook aanschaft en gemonteerd. Het past allemaal net (mm werk) en ben benieuwd hoe deze presteren op een okto.
54346632.jpg

13724397.jpg

49813255.jpg

44458399.jpg

88181562.jpg

De prop adapters die bij de motoren zaten waren te dik voor de prop dus op de inbus manier gedaan.
77539433.jpg

Op dit moment staat de okto er zo bij, de motordraden maak ik er dit weekend op en dan kan ik gaan uitvogelen hoe ik de electronica ga leggen:
73719766.jpg

71808061.jpg

Ziet er goed uit! Mooie pancake motoren! Ben benieuwd hoe die gaan performen.

Wellicht kan een mod dit topic onder het sub-forum bovenaan de pagina plaatsen?

Mooi gemaakt, ik heb je in de lijst van bouwverslagen gezet. Ik zie overigens dat je as van je 360 mod nouwelijks vastgedraaid is (wordt maar een heel klein stukje van de draad gebruikt) Ik raad je aan de ring er tussenuit te halen zodat je meer van deze schroefdraad gebruikt.

Mooi gemaakt, ik heb je in de lijst van bouwverslagen gezet. Ik zie overigens dat je as van je 360 mod nouwelijks vastgedraaid is (wordt maar een heel klein stukje van de draad gebruikt) Ik raad je aan de ring er tussenuit te halen zodat je meer van deze schroefdraad gebruikt.

word een nieuw asje gedraaid. snap ook niet waarom dit zo zit, had ik ook bij de 130, een heel korte slag wat je maar kan gebruiken kan niet lang goedgaan denk ik?

Geloof ook niet dat Holco de eerste was met dit idee ;), Word al sinds eeuw en dag voor diverse verschillende dingen toegepast... Maar zeker erg mooi en handig in een multicopter, dat dan weer wel!

Maar ziet er mooi en strak uit! Ben benieuwd naar de verdere updates...

kan iemand mij vertellen of die Turnigy Basic 25A regelaars net zo geschikt zijn als de Plush serie?
Kijk even of je ze kan flashen naar SimonK, das scheelt enorm! Dat zou voor mij echt een pre zijn.

EDIT: zie ook even Rogiers antwoord...

@Thom: Ik denk zelfs dat je even moet kijken of je ze kan flashen met Wii ESC software. Op een ander forum iemand anders ook deze pancake motoren zien gebruiken en die werkten niet prettig met SimonK software, maar wel weer met Wii ESC software. Koop eventueel de F30 Blueline regelaars bij HK. Die kan je goed flashen

heb toch voor de plush gekozen. is het aan te raden om ze te flashen of verschilt het weinig met standaard?

Plush zijn te flashen maar lastiger omdat ze een silabs chip hebben inplaats van een atmega. Met deze.motoren moet je de laatste versie van simonl hebben of wii esc anders krikg je timingproblemen. En dit kan je je okto kosten.

Plush zijn te flashen maar lastiger omdat ze een silabs chip hebben inplaats van een atmega. Met deze.motoren moet je de laatste versie van simonl hebben of wii esc anders krikg je timingproblemen. En dit kan je je okto kosten.

werken ze wel als je ze niet flasht?

Laatst bewerkt:
Back