Hee, pssst, motortje kopen? Van vrachtwagen gevallen.

ron van sommeren

Forum veteraan
Met regelaar, dat dan weer wel :mrgreen:
BLACK EDITION

P1070785_bearb.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even voor mijn perspectief, dit is toch netzoiets als mensen die luidspreker kabels van 125 euro de meter kopen? De meerwaarde zit hem in mijn perspectief toch allang niet meer in de expertise die Kontronik ooit had over andere (vooral Aziatische) fabrikanten. Voor een fractie van het hier gevraagde bedrag heb je toch een nette motor en regelaar van een Aziatische fabrikant die vergelijkbaar presteert? Of zie ik nu iets over het hoofd?
 
Even voor mijn perspectief, dit is toch netzoiets als mensen die luidspreker kabels van 125 euro de meter kopen? De meerwaarde zit hem in mijn perspectief toch allang niet meer in de expertise die Kontronik ooit had over andere (vooral Aziatische) fabrikanten. Voor een fractie van het hier gevraagde bedrag heb je toch een nette motor en regelaar van een Aziatische fabrikant die vergelijkbaar presteert? Of zie ik nu iets over het hoofd?

In luidspreker kabel zit zat verschil,.. alleen 125, per meter gaat mij ook te ver!
 
In luidspreker kabel zit zat verschil,.. alleen 125, per meter gaat mij ook te ver!

Ja, in dikte, adersamenstelling, kleur van de mantel etc. kwa geluid niet hoor, da's een fabeltje :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
 
Kontronik is prima materiaal. Het is altijd al aan de prijs... maar dat is ieders keuze om ervoor te betalen of niet.
Nu hebben ze een gelimiteerde (zwarte) versie van motor en regelaarcombinatie, waar je naam op de motor word gegraveerd. En als iemand het geld daarvoor over heeft, prima lijkt me ;) . Voor je gevoel heb je wat speciaals, dat mag meer kosten. Hoeveel méér, dat bepaal je zelf door het wel of niet te kopen.

Ik heb er geen moeite mee, vind het wel een leuk initiatief. Net als de Apple spullen zoals een i-pod waar je naam in gegraveerd kan worden als je het bij de online Mac shop koopt (overigens zonder méérprijs ;) ).

Vriendelijke groeten,
Aldert
 
Persoonlijk vind ik Kontronik zijn geld waard. Deze speciale black edition zou ik niet zo snel kopen, is een hoop meer geld voor een zwart kleurtje. Al zal de handgewikkelde motor wel meer power moeten kunnen leveren.

Bij helis is de governor belangrijk en Kontronik heeft simpelweg de beste governor van alle esc's. Daarnaast zijn ze het meest betrouwbaar en zullen ze vrijwel nooit in de fik vliegen tijdens gebruik. En de Bec is 5A continu en 15A piek, dus ruim voldoende voor de meeste (heli) applicaties.
En ze geven 2 jaar garantie en leven die na. Dat moet ik de chinezen nog zien doen.
 
Even voor mijn perspectief, dit is toch netzoiets als mensen die luidspreker kabels van 125 euro de meter kopen? De meerwaarde zit hem in mijn perspectief toch allang niet meer in de expertise die Kontronik ooit had over andere (vooral Aziatische) fabrikanten. Voor een fractie van het hier gevraagde bedrag heb je toch een nette motor en regelaar van een Aziatische fabrikant die vergelijkbaar presteert? Of zie ik nu iets over het hoofd?
Kontronik schrijft dat de weerstand van de wikkelingen van 24mΩ naar 14mΩ is gezakt. Dat is nogal wat, 42% lagere weerstand. Dat betekent dat er 42% meer koper in zit. Nu staat Kontronik bepaald niet bekend als brandhout, verre van zelfs, maar je vraagt je af hoe ze dan de normale motoren wikkelen als zo'n verbetering mogelijk is. Zilverdraad zoals een tweetal Cyclon motoren? Dan had dat wel in de tekst gestaan. Of deze moet echt heroïsch handgewikkeld zijn, i.p.v. gewoon handgewikkeld.
Geen idee wat het voordeel is van Shaft laminated with Titanium-Aluminium Nitrit. Harder oppervlak?
Hybride kagellagers kosten? Klinkt duur. Loopt mooier/beter/sneller? Wat doet keramiek als je nose-first de grond in gaat?

En de blingbling? Het is maar net wat de gek er voor wil geven.

Ik vermoed dat Kontronik denkt dat ze het in exclusiviteit moeten zoeken, Chinese motoren worden beter en beter. Met deze Black Edition testen ze het water.
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat Kontronik denkt dat ze het in exclusiviteit moeten zoeken, Chinese motoren worden beter en beter. Met deze Black Edition testen ze het water.

Spijker op z'n kop, d'r zijn tenslotte genoeg mensen die graag iets meer betalen met de gedachte dat ze iets exclusiefs kopen, of dat nu veel beter presteert dan de standard editie doet er dan niet veel toe, je moet natuurlijk wel iets hebben om over op te scheppen met je nieuw RC model, vooral als je niet kunt vliegen :D
 
Ja, in dikte, adersamenstelling, kleur van de mantel etc. kwa geluid niet hoor, da's een fabeltje :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Fabeltje my ***!
Kabels van de bouwmarkt voor 4 euro de meter of kabels van de audio specialist a 15 euro de meter. (overigens moet je bij audio speciaal zaken gewoon vragen na een rest partijtje hebben ze vaak zat en dit gaat vaak voor een leuk prijsje. zelf 20 meter voor 40 euro gekocht).

Er is echter een omslag punt waarin de prijs niet meer reeel is naar de geluidsverbetering.

Ontopic:
Ik gebruik toch lekker chineze motoren het verschil in prijs is dusdanig dat je iedere 5 maanden een nieuwe chineze motor koopt.

Enigste dat ik doe is dat ik europese regelaars gebruik. Daar ben ik wel van mening dat het meer geld naar waarde is. De motoren uit EU vind ik overpriced.
 
Kontronik schrijft dat de weerstand van de wikkelingen van 24mΩ naar 14mΩ is gezakt. Dat is nogal wat, 42% lagere weerstand. Dat betekent dat er 42% meer koper in zit. Nu staat Kontronik bepaald niet bekend als brandhout, verre van zelfs, maar je vraagt je af hoe ze dan de normale motoren wikkelen als zo'n verbetering mogelijk is. Zilverdraad zoals een tweetal Cyclon motoren? Dan had dat wel in de tekst gestaan. Of deze moet echt heroïsch handgewikkeld zijn, i.p.v. gewoon handgewikkeld.
Geen idee wat het voordeel is van Shaft laminated with Titanium-Aluminium Nitrit. Harder oppervlak?
Hybride kagellagers kosten? Klinkt duur. Loopt mooier/beter/sneller? Wat doet keramiek als je nose-first de grond in gaat?

En de blingbling? Het is maar net wat de gek er voor wil geven.

In de standaard pyro zit echt niet zo veel koper hoor: de 700-52 gebruikt 1.06mm draad, terwijl 1.32 ook nog goed past.
De as van de black edition heeft een betere harding, volgens mij bedoeld om het invreten bij de lagers te verminderen, maar een beetje loctite kam natuurlijk ook...
Stijver wordt de as niet, het blijft staal.
Ik gebruik ook liever gewone lagers, keramische kogels zijn brosser en verbrijzelen bij falen eerder dan stalen kogels. Grote kans dat de rotor dan de stator raakt. Dat kan je de motor kosten...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
harding e.a.

Hoi,
TiAlN geeft ook de omtrek een grotere treksterkte tot in de dikte van de hardingslaag en werkt als een versterkte manchet. De as wordt welzeker beter bestand tegen buiging enz. Deze coating wordt gebruikt op frezen die zelfs "droog" staalsoorten met de grootste treksterkte kunnen bewerken.
Dit soort "veredeling" wordt wel vaker toegepast in o.a. lucht- en ruimtevaart maar ook de autoindustrie.
 
Hoi,
TiAlN geeft ook de omtrek een grotere treksterkte tot in de dikte van de hardingslaag en werkt als een versterkte manchet. De as wordt welzeker beter bestand tegen buiging enz. Deze coating wordt gebruikt op frezen die zelfs "droog" staalsoorten met de grootste treksterkte kunnen bewerken.
Dit soort "veredeling" wordt wel vaker toegepast in o.a. lucht- en ruimtevaart maar ook de autoindustrie.

Deze coatings hebben effect op de slijtvastheid van het oppervlak en zijn bedoeld om zo de standtijd van de snijkanten bij o.a. frezen te verhogen.
Titanium aluminium nitride - Wikipedia, the free encyclopedia
De laagdikte is maar 1 tot 7micron en kan simpelweg geen noemenswaardig effect hebben op de stijfheid van de as zelf. De E-modulus en dikte van de as bepalen de stijfheid. De E-modulus van staal blijft ~210GPA, ongeacht de behandeling die het ondergaat en de dikte van de as is nog altijd maar 6mm.
Waar ik nl op doel is de buiging van de 6mm as door het grotere vermogen die de heftige wikkeling van de black edition kan leveren, waardoor de rotor de stator kan raken.

Als ik naar het kleine plaatje kijk op de site dan lijkt de black edition idd een echte handwikkeling te zijn. De normale pyro 700 serie werd zover ik weet altijd door een machine gedaan. Als je nl de motor openmaakt dan zie je bij alle 700-pyro's een klein lusje bij een van de wikkelingen, blijkbaar is dit nodig om de machine goed zijn werk te laten doen.

Bert
 
mystieke assen

Hoi,

------van de snijkanten bij o.a. frezen te verhogen.
Titanium aluminium nitride - Wikipedia, the free encyclopedia
1. De laagdikte is maar 1 tot 7micron en kan simpelweg geen noemenswaardig effect hebben op de stijfheid van de as zelf. De E-modulus en dikte van de as bepalen de stijfheid.
2. De E-modulus van staal blijft ~210GPA, ongeacht de behandeling die het ondergaat en de dikte van de as is nog altijd maar 6mm.
Waar ik nl op doel is de buiging van de 6mm as door het grotere vermogen die de heftige wikkeling van de black edition kan leveren, waardoor de rotor de stator kan raken.
-----
openmaakt dan zie je bij alle 700-pyro's een klein lusje bij een van de wikkelingen, blijkbaar is dit nodig om de machine goed zijn werk te laten doen.

Bert

Ad 1. Ik zou daar niet zo'n stellige uitspraak over doen.
Ad 2. De qualificatie "staal" is misschien wat onnauwkeurig? Ik denk dat het materiaal van die as qua samenstelling behoorlijk afwijkt van dat van "staal".
Maar misschien dat KONTRONIK een tipje van de sluier wil oplichten?
Mvrgrt, Max
 
Back
Top