ron van sommeren
Forum veteraan
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Even voor mijn perspectief, dit is toch netzoiets als mensen die luidspreker kabels van 125 euro de meter kopen? De meerwaarde zit hem in mijn perspectief toch allang niet meer in de expertise die Kontronik ooit had over andere (vooral Aziatische) fabrikanten. Voor een fractie van het hier gevraagde bedrag heb je toch een nette motor en regelaar van een Aziatische fabrikant die vergelijkbaar presteert? Of zie ik nu iets over het hoofd?
Pas wanneer een bedrijf (ook) motorkits maakt/levert, komt het door de ballotage... Ron zijn lievelings firma.![]()
En anderhalf jaar daarvoorIs niet echt nieuw deze motor, is er als sinds eind 2010
In luidspreker kabel zit zat verschil,.. alleen 125, per meter gaat mij ook te ver!
In luidspreker kabel zit zat verschil,.. alleen 125, per meter gaat mij ook te ver!
Extreem geval van cariës, vaker flossen meneertje.![]()
Oeps?
Kontronik schrijft dat de weerstand van de wikkelingen van 24mΩ naar 14mΩ is gezakt. Dat is nogal wat, 42% lagere weerstand. Dat betekent dat er 42% meer koper in zit. Nu staat Kontronik bepaald niet bekend als brandhout, verre van zelfs, maar je vraagt je af hoe ze dan de normale motoren wikkelen als zo'n verbetering mogelijk is. Zilverdraad zoals een tweetal Cyclon motoren? Dan had dat wel in de tekst gestaan. Of deze moet echt heroïsch handgewikkeld zijn, i.p.v. gewoon handgewikkeld.Even voor mijn perspectief, dit is toch netzoiets als mensen die luidspreker kabels van 125 euro de meter kopen? De meerwaarde zit hem in mijn perspectief toch allang niet meer in de expertise die Kontronik ooit had over andere (vooral Aziatische) fabrikanten. Voor een fractie van het hier gevraagde bedrag heb je toch een nette motor en regelaar van een Aziatische fabrikant die vergelijkbaar presteert? Of zie ik nu iets over het hoofd?
Ik vermoed dat Kontronik denkt dat ze het in exclusiviteit moeten zoeken, Chinese motoren worden beter en beter. Met deze Black Edition testen ze het water.
Ja, in dikte, adersamenstelling, kleur van de mantel etc. kwa geluid niet hoor, da's een fabeltje
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
Kontronik schrijft dat de weerstand van de wikkelingen van 24mΩ naar 14mΩ is gezakt. Dat is nogal wat, 42% lagere weerstand. Dat betekent dat er 42% meer koper in zit. Nu staat Kontronik bepaald niet bekend als brandhout, verre van zelfs, maar je vraagt je af hoe ze dan de normale motoren wikkelen als zo'n verbetering mogelijk is. Zilverdraad zoals een tweetal Cyclon motoren? Dan had dat wel in de tekst gestaan. Of deze moet echt heroïsch handgewikkeld zijn, i.p.v. gewoon handgewikkeld.
Geen idee wat het voordeel is van Shaft laminated with Titanium-Aluminium Nitrit. Harder oppervlak?
Hybride kagellagers kosten? Klinkt duur. Loopt mooier/beter/sneller? Wat doet keramiek als je nose-first de grond in gaat?
En de blingbling? Het is maar net wat de gek er voor wil geven.
Hoi,
TiAlN geeft ook de omtrek een grotere treksterkte tot in de dikte van de hardingslaag en werkt als een versterkte manchet. De as wordt welzeker beter bestand tegen buiging enz. Deze coating wordt gebruikt op frezen die zelfs "droog" staalsoorten met de grootste treksterkte kunnen bewerken.
Dit soort "veredeling" wordt wel vaker toegepast in o.a. lucht- en ruimtevaart maar ook de autoindustrie.
------van de snijkanten bij o.a. frezen te verhogen.
Titanium aluminium nitride - Wikipedia, the free encyclopedia
1. De laagdikte is maar 1 tot 7micron en kan simpelweg geen noemenswaardig effect hebben op de stijfheid van de as zelf. De E-modulus en dikte van de as bepalen de stijfheid.
2. De E-modulus van staal blijft ~210GPA, ongeacht de behandeling die het ondergaat en de dikte van de as is nog altijd maar 6mm.
Waar ik nl op doel is de buiging van de 6mm as door het grotere vermogen die de heftige wikkeling van de black edition kan leveren, waardoor de rotor de stator kan raken.
-----
openmaakt dan zie je bij alle 700-pyro's een klein lusje bij een van de wikkelingen, blijkbaar is dit nodig om de machine goed zijn werk te laten doen.
Bert