Gevraagd Hegi Saudade interieur

Discussie in 'Gevraagd' gestart door JW Groen, 28 jun 2018.

1. JW Groen

JW Groen

Lid geworden:
    24 jun 2018
    Even voorstellen mijn naam is Koos Groen ... Hallo allemaal .. ( Nieuwe eigenaar van een Hegi Saudade )
    -
    Wat ik heb is een :
    Saudade Romp + Mast + oude set zeilen + standaard !
    -
    Ik wil deze Dame weer in haar oorspronkelijke staat terug brengen .
    Dus Heren , Dames ook , als U mij aan het een en ander zou kunnen helpen .
    -
    Natuurlijk zijn bouwtekeningen, een gebruiksaanwijzing ook welkom.
    Adressen, Apps, Internet Sites enz. enz. ook .
    Alvast mijn hartelijke dank J.W Groen :bye:

2. Hans V

Hans V

Lid geworden:
    29 mei 2017
    Hallo Koos,

Gefeliciteerd met de Saudade. Als ik me niet vergis zat er toch ook een set met beslag voor o.a. de mast bij? Ik heb wel wat foto's gezien van deze Saudade op Marktplaats en als ik het goed heb gezien waren de mast en de gieken van aluminium? Origineel is de mast van hout en niet alles zal je meer kunnen vinden tenzij jezelf handig bent met hout en het zelf kan maken, maar aluminium voldoet toch ook prima?

Hier heeft het geen zin om informatie te delen omdat het gevraagd forum regelmatig wordt opgeschoond en alle informatie verdwijnt. Maar ik kan je altijd wat foto's sturen of in mijn eigen draadje plaatsen want de mijne is nog vrij origineel en veel heb je niet nodig aan tuigage.

3. JW Groen

JW Groen

Lid geworden:
    24 jun 2018
    Hoi Hans bedankt voor je reactie.

Er zit inderdaad een zakje met beslag voor de mast o.a bij , maar het is allemaal oud en versleten.
    De aluminium mast en gieken zijn nog bruikbaar, maar niet optimaal.
    -
    Het is mijn eerste Radiografische zeilboot en ik wil er best tijd en geld aan-span-deren !
    Mijn vraag is hoe en waar kom ik aan de benodigde adressen om de benodigde spullen aan te schaffen ?
    -
    Ik heb wel 1000 & 1 vragen bijvoorbeeld :
    Past op de Hegi Saudade een ander tuigage ?
    Welke complete zeilwinch set ... : (

4. Hans V

Hans V

Lid geworden:
    29 mei 2017
    Koos,

Maak eerst even een eigen topic aan in het zeilforum waar andere en ik ook natuurlijk kunnen reageren op jouw 1001 vragen. ;)

Kies een duidelijk onderwerp zodat het makkelijk te vinden is voor andere.

Hopelijk krijg je hier nog wel een reactie op jouw eerste vraag zoals de bouwtekening en nog wat meer.

5. JW Groen

JW Groen

Lid geworden:
    24 jun 2018
    Hans, ik ga zeker zelf een topic aanmaken :yes:
    Maas aller eerst wil ik Jou Hans hartelijk bedanken voor alle tips :beer:

6. Hans V

Hans V

Lid geworden:
    29 mei 2017
    Aan de hand van wat foto's kan je al een redelijk inzicht krijgen hoe de Saudade is opgetuigd. Ik zoek ook nog naar bepaalde dingen en mocht ik wat tegenkomen wat jij zou kunnen gebruiken dan meld ik het wel als je een topic hebt aangemaakt. Zoeken naar het juiste beslag is niet altijd makkelijk omdat ik ook niet de exacte benaming weet van het onderdeel en er zijn tig modelshops die onderdelen verkopen en soms moet je gewoon buiten Nederland zoeken.

7. Hans V

Hans V

Lid geworden:
    29 mei 2017
    Ik heb net gezien op een foto van het beslagsetje wat bij jouw Saudade zat dat de fabrikant KDH is.
    Als je deze link volgt krijg je de catalogus van KDH te zien en misschien kan je daar iets in vinden. Onder andere Quartel Pijnacker heeft het beslag van KDH in zijn assortiment.

8. Hans V

Hans V

Lid geworden:
    29 mei 2017
    De link naar het assortiment van KDH van Quartel werkt niet maar dit kan jezelf wel vinden denk ik door 'KDH' in te voeren als zoekopdracht op hun website.

Deel Deze Pagina