helaas weer een probleempje met een robbe fc 28

Discussie in 'Model elektronica' gestart door marc 2, 20 jun 2017.

  1. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    de zender werkt weer maar helaas blijkt functie drie van de sticks door de vorige eigenaar uitgeschakeld te zijn. linker stick naar boven en beneden geeft geen reactie op de ontvanger. ik vermoed dat deze functie weer geactiveerd kan worden in het menu maar welk nummer moet ik daarvoor hebben ??

    ook het binden van de 2.4 set met een ontvanger wil niet echt lukken. het is een robbe sasst (?) module en de bedoeling is om daar verschillende 2.4 ontvangers aan te binden maar ook dat wil helaas tot nu toe niet lukken.
     
  2. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    Kijk even in het servoweg menu wellicht staat deze op nul.
    Het nr van het menu ken ik helaas niet.
     
  3. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Waarschijnlijk zit er op de zendmodule een schakelaar waarmee gekozen kan worden tussen FASST 7 kanalen en FASST Multi. De 7 kanalen stand wordt gebruikt voor FASST ontvangers tot 7 kanalen, FASST multi wordt gebruikt voor FASST ontvangers voor 8 kanalen of meer.

    Zou voor alle zekerheid bij een mode omschakeling de zender even uit en weer aanschakelen.

    Hoe de binding wordt uitgevoerd staat in de handleiding van de ontvanger. Die zijn op het Internet te vinden. De beschreven procedure exact volgen!

    Of een zenderkanaal werkt kan je controleren middels de servomonitor op het zenderdisplay. Als je een stick beweegt, dan moet de kolom van het betreffende kanaal bewegen.

    Je kan een model geheugenplaats op de zender resetten. Dan worden alle instellingen teruggezet. Hou in de gaten dat dit alleen geldt voor de geselecteerde geheugenplaats.
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2017
  4. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    menu 05 is dus voor de servo's en inderdaad staat servo 3 op nul. maar hoe ik dit kan veranderen ??
     
  5. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
  6. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    ik ga weer even iets proberen. bedankt
     
  7. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    ben dankzij corrien en alle andere weer op de goede weg met deze set.

    BEDANKT ALLEMAAL.
     
    onno10 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina