Hele partij oude tekeningen beschikbaar

Discussie in 'Tekeningen' gestart door Fotor, 7 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Namen zullen niet worden genoemd, vind ik niet netjes.
    Verdere afhandeling zal worden geregeld per pb.
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Je kunt het ook als waarschuwing aan anderen beschouwen. "Name and shame", Rob Bulk heeft er geen moeite mee:
    Welkom at the RBCkits homepage
    -> blacklisted

    Of anders namen doorgeven aan moderatoren, voor het geval er meer klachten over die mensen komen.
     
  3. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Het lijken 2 losse incidenten geweest te zijn. Ik ben wat voorzichtiger geworden en hopelijk is dat voldoende.
    Luc heeft het overigens helemaal goed begrepen!
     
  4. Luc Biemans

    Luc Biemans verslagschrijvers

    Lid geworden:
    15 okt 2008
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Nieuwerkerk aan den IJssel
    Tekening ontvangen

    Hoi allemaal,

    Vandaag de tekening in perfecte staat ontvangen. Dat is weer een mooi project voor strakjes als ik mijn huidige voorraadje af heb.:D
    Zo zie je maar : vooruit betalen is echt geen probleem !!!:D

    Luc
     
  5. mercedesw126

    mercedesw126 Guest

    Tekeningen ontvagen

    De bestelde tekeningen in goede staat ontvangen en zeer blij :p nu kan het bouwen beginnen. Nogmaals bedankt hiervoor.
     
  6. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Kijk, hier doen we het voor. Leuk.

    Vanavond zijn een aantal tekeningen in bruikleen gegaan bij wat niet-modelbouwers. Een club mensen die allerlei WOII gebeurtenissen naspeelt wil een replica maken van een Duits zweefvliegtuig dat is gebruikt bij de bestorming van een Belgisch fort. Het ding hoeft niet te vliegen, maar moet er van enige afstand wel redelijk uitzien als het origineel. Zij hebben echter geen kaas gegeten van vliegtuigen bouwen en wilden wat voorbeelden van constructies hebben. Ze hebben wat tekeningen van grote oude zwevers meegekregen als studiemateriaal. Zo worden de tekeningen ook weer goed gebruikt.
     
  7. n.veldhuis

    n.veldhuis

    Lid geworden:
    1 jun 2009
    Berichten:
    287
    Locatie:
    oldenzaal
    Hallo Fotor

    IK heb een vraag:confused:
    Is (Nr.165) dubbeldekker shockflyer van depron een indoorvliegtuig??:confused:
    en zo ja wat gaat dat kopietje dan kosten?:confused:

    Mvg. Niek
     
  8. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Met de Ballerina kan zeker indoor gevlogen worden.
    Als je me je email adres stuurt per pb scan ik het bijbehorende artikel (Engels), kan je kijken of het iets is. Kopie (1 vel A1) kost €4,- plus verzending (dus €5,- tot €5,50). Ik wil evt proberen om de tekening in een aantal A4tjes in te scannen, kan je het thuis met wat creatief plakbandwerk weer in elkaar zetten.
     
  9. MadDuc

    MadDuc

    Lid geworden:
    21 dec 2008
    Berichten:
    871
    Locatie:
    Regio Arnhem
    pbtje verstuurd ;-)
     
  10. korneel

    korneel

    Lid geworden:
    15 jan 2009
    Berichten:
    50
    hoeveel tekeningen bevat de fu4 corsair (78) en welk formaat zijn ze??
    ik zou ze graag hebben voor mijn volgende project

    grtz korneel
     
  11. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    De tekening van de Corsair ligt momenteel elders. Ik heb net een mail gestuurd om hem terug te krijgen. Heb je heel even geduld?
     
  12. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Forumlid Dutch_Winger heeft bij heel veel regels een afbeelding gezet. Helaas gaat dit enigszins ten koste van de overzichtelijkheid en wordt het bestand een stuk groter (nu 1,7 Mb), maar de afbeeldingen laten wel een veel snellere selectie toe van tekeningen. Guus, bedankt. Ik zal proberen de nieuwe regels ook van afbeeldingen te voorzien.
     
  13. korneel

    korneel

    Lid geworden:
    15 jan 2009
    Berichten:
    50
    geen probleem
     
  14. balsaplank

    balsaplank Guest

     
  15. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Korneel, de tekening is er weer, ik heb je een pb gestuurd.

    Alle tekeningen zijn inderdaad nog steeds te bestellen bij de vth. Ik begin ook steeds meer te denken dat ik hier ernstig copyrights aan het schenden ben en twijfel ook of ik moet doorgaan met het aanbieden van deze service. De kopieeraanbieding staat tenslotte gewoon openbaar op internet, en ik heb geen zin om op enig moment een proces aan de broek te krijgen hierover. Weet iemand hoe het precies zit?
    Misschien moet ik stoppen met het aanbieden van een kopieerservice, maar moet ik de betreffende FMT uitgaven gewoon gaan uitlenen aan mensen. Ik heb dan geen zicht op wat zij ermee doen. De FMT's kunnen dan gewoon tegen verzendkosten heen en weer gezonden worden. Of misschien wordt gewoon bestellen bij VTH dan wel de goedkoopste optie.
     
  16. korneel

    korneel

    Lid geworden:
    15 jan 2009
    Berichten:
    50
    volgens mij kunnen ze je niets doen zolang je geen winst maakt
    je bezorgt enkel tekeningen aan vrienden he

    ps: ik heb je pb beantwoord
     
  17. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Ik weet niet of het feit dat ik geen winst maak uitmaakt. Het is mij inderdaad niet te doen om geld te verdienen, ik reken alleen de kosten die ik zelf ook maak. Maar als je bij de vth iets besteld gaat er mogelijk per tekening nog iets naar de bedenker van het ontwerp. Dat draag ik natuurlijk niet af. In die zin schendt ik mogelijk copyright.
     
  18. balsaplank

    balsaplank Guest

    Ik heb net een tekening bekeken , de DKD 1 vth 3201379 , deze tekening zat vorig jaar September bij de Flug.
    Er staat een copyright logootje op , bij een tekening van de Speedy echter weer niet . Dit is een oude tekening van 1977 , toen was dit denk ik nog niet zo aan de orde .
    Je kunt je ook afvragen wat je er mee op schiet om deze service aan te bieden , zeker als ik lees dat het met betalen nog al moeizaam gaat .
     
  19. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Die moeizame betalingen zijn gelukkig 2 geisoleerde gevallen geweest. Over het algemeen gaat het prima en heb ik een aantal mensen blij gemaakt met tekeningen. Wat ik ermee opschiet? Dat er wat nuttigs gebeurt met al het moois dat ik hier heb liggen en dat anderen blij worden van het bouwen.
     
  20. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Ik ben geen jurist dus kan het niet met zekerheid zeggen maar twee dingen lijken mij vrij redelijk:

    - zolang niemand FMT tipt dat je dit doet zullen ze er niet achter komen
    - zolang het alleen mensen hier van het forum betreft en geen - bijvoorbeeld - handel op marktplaats zal hun schade dusdanig minimaal zijn (want de meeste mensen zouden zonder jouw tekeningen óók niet betalen op hun website maar gewoon wat anders bouwen) dat ze zich er vast niet erg druk om maken..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina