Heli Piloot + heli gevraagd

Bart83

verslagschrijvers
Halllo ,

Ik ben Bart , werkzaam bij de luchtmobiele brigade van de landmacht.
Binnekort gaat een collega deze eenheid verlaten en het lijkt me leuk om op een leuke manier afschijd te nemen van hem.
Aangezien wij veel met echte helicopters werken had ik het volgende in gedachte.
Tijdens het appel wordt deze collega tot Luitenant bevorderd en hij moet aangezien hij naar een ander onderdeel gaat zijn zo geliefde rode baret inleveren.
Nou leek het mij leuk als iemand met zijn heli tijden dit appel de strepen en nieuwe baret als
underslung load kan invliegen tijdens deze ceremonie.
Het gebeuren gaat op 12 oktober plaats vinden in schaarsbergen ( nabij Arnhem )
Dus als iemand ( mogen er ook meerdere zijn ) dit leuk lijkt en bereidt is dit te willen doen laat het mij a.u.b. even weten .
Omkosten worden natuurlijk vergoed

M.v.g Bart

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Laatst bewerkt:
Niet dat ik in aanmerking kom met mijn vliegkunst maar het is niet helemaal duidelijk. :confused:

Je wilt een (burger) rc heli piloot die met zijn machientje tijdens een officiële militaire ceremonie even wat spullen invliegt? Ik neem aan dat je voor een dergelijk idee toestemming hebt gekregen. Toch blijft het vreemd. Elke halve zool die iets tegen het leger heeft kan zijn 20kg zware turbine heli tegen een hoge rang aan vliegen. Voor diegenen die zich hiervoor beschikbaar stellen moet er lijkt mij heel wat gescreend worden zodat het absoluut zeker is dat er geen gevaarlijke situaties zich voor zullen doen. Of is het iets wat jullie privé organiseren? Dat kan toch bijna niet anders :confused:. Zo niet dan zit er dus een heel traject bij dat je moet doorlopen voordat je je heli boven militair terrein mag laten opstijgen. Laat je onaangekondigd iets komen, dan is wordt de heli herkent als UFO, wordt neergeschoten :sniper: en stort zich met rokende strepen en baretten en al in een massa plechtig toekijkende militairen. Tevens kost dit vermakelijke tafereel dan je baan...

en even serieus:

En wat voor heli's zoek je? een silverlit PicooZ of de eerder genoemde 20 kg zware schaal - turbine heli of iets tussen die twee...?

Misschien moet je er iets meer bij vertellen indien het een serieuze oproep is. Op deze manier lijkt het meer op een grap waar ik wellicht nu in gestonken ben.

mvg,
Erik

Niet dat ik in aanmerking kom met mijn vliegkunst maar het is niet helemaal duidelijk. :confused:

Je wilt een (burger) rc heli piloot die met zijn machientje tijdens een officiële militaire ceremonie even wat spullen invliegt? Ik neem aan dat je voor een dergelijk idee toestemming hebt gekregen. Toch blijft het vreemd. Elke halve zool die iets tegen het leger heeft kan zijn 20kg zware turbine heli tegen een hoge rang aan vliegen. Voor diegenen die zich hiervoor beschikbaar stellen moet er lijkt mij heel wat gescreend worden zodat het absoluut zeker is dat er geen gevaarlijke situaties zich voor zullen doen. Of is het iets wat jullie privé organiseren? Dat kan toch bijna niet anders :confused:. Zo niet dan zit er dus een heel traject bij dat je moet doorlopen voordat je je heli boven militair terrein mag laten opstijgen. Laat je onaangekondigd iets komen, dan is wordt de heli herkent als UFO, wordt neergeschoten :sniper: en stort zich met rokende strepen en baretten en al in een massa plechtig toekijkende militairen. Tevens kost dit vermakelijke tafereel dan je baan...

en even serieus:

En wat voor heli's zoek je? een silverlit PicooZ of de eerder genoemde 20 kg zware schaal - turbine heli of iets tussen die twee...?

Misschien moet je er iets meer bij vertellen indien het een serieuze oproep is. Op deze manier lijkt het meer op een grap waar ik wellicht nu in gestonken ben.

mvg,
Erik

Niet zoveel erachter zoeken. Gewoon doen.
Als "Bart" dit wil denk ik dat hij dit ook wel voor mekaar krijgt.

Wat een gez*ik af en toe op dit forum.:(

Dat is de reden dat ik nog steeds wild vlieg. Al die :sniper:regeltjes.

En ik vind dat "Bart" het heel goed heeft uitgelegd.

Begrijp je het niet lees het dan nog een keer.:confused:

Mijn verhaal wordt lichtelijk verkeerd opgevat. :mad:

Ik ben ook wildvlieger en heb het ook niet op dat strenge gedoe.

Het lijkt me gewoon vreemd dat zoiets 'zomaar' kan bij nota bene het leger. Het leger is niet een gezellige airsoft club, daar zijn regels, veel regels en vooral veel veiligheidsmaatregelen. Ik denk dus op die manier en ben gewoon benieuwd naar de verklaring. Bart zal ook wel wat geregeld hebben, ik kan me alleen moeilijk voorstellen dat het bij een militaire ceremonie zo makkelijk kan.

Ik zou het zelfs mooi vinden als je dit als militair zomaar kan regelen. Ik vind het altijd mooi als mensen door strenge regels heen kunnen kijken bij goede bedoelingen. Maar ja, voor hetzelfde geld ben ik terrorist... En dat is nu juist de rede waardoor die regels er zijn...

Toch niet een vreemde gedachte?

Wel een beetje off topic en totaal geen antwoord op de vraag van de topicstarter....
Ik ben al diverse keren op defensie terrein geweest trouwens, ze hebben vrij goede methoden om dit verantwoord mogelijk te maken ;)
Ik hoop dat er een enthousiaste schaalpiloot reageert op dit idee.
grt,Eric

Laatst bewerkt door een moderator:
Halllo ,

Ik ben Bart , werkzaam bij de luchtmobiele brigade van de landmacht.
Binnekort gaat een collega deze eenheid verlaten en het lijkt me leuk om op een leuke manier afschijd te nemen van hem.
Aangezien wij veel met echte helicopters werken had ik het volgende in gedachte.
Tijdens het appel wordt deze collega tot Luitenant bevorderd en hij moet aangezien hij naar een ander onderdeel gaat zijn zo geliefde rode baret inleveren.
Nou leek het mij leuk als iemand met zijn heli tijden dit appel de strepen en nieuwe baret als
underslung load kan invliegen tijdens deze ceremonie.
Het gebeuren gaat op 12 oktober plaats vinden in schaarsbergen ( nabij Arnhem )
Dus als iemand ( mogen er ook meerdere zijn ) dit leuk lijkt en bereidt is dit te willen doen laat het mij a.u.b. even weten .
Omkosten worden natuurlijk vergoed

M.v.g Bart

Excuses voor mijn eerste reactie. Eén van de nare eigenschappen die men als gevolg van wedstrijd debatteren krijgt is dat alles wat men niet begrijpt op een aanvallende en sarcastische toon moet worden nagevraagd. Niet terecht in dit geval. Nogmaals excuses.

On-Topic

Wat voor een soort heli zoek je? Ik neem aan dat je een militaire schaal heli liever hebt dan een 3d herriebak;)

Verder succes met het vinden van een vrijwilliger!

Mocht t wel een 3d herriebak zijn, PM maar:)
Zolang die iig niet uit de luchtgeschoten wordt.....)

Laatst bewerkt:
Heli maakt niet zoveel uit , aleen moet hij wel het gewicht van een baret en 2 rangonderscheidings tekens in een wasnetje ( cargonet op schaal ) kunnen dragen. Het mooiste zou natuurlijk een schaal model zijn van een Chinook , Cougar , CH53 of NH90 maar aangezien het best kort dag is ben ik met alles tevreden.

@ Fret , het is een peletons aangelegenheid en idd toestemming wordt gewoon geregeld.
En screenen ? je zou wel een goeie zijn voor de MIVD haha , nee zonder dollen. Zoiets in goed mogelijk .

alvast bedankt voor jullie reacties ik hoop echt dat het wordt.

Het is wel in omgeving arnhem op een dinsdag dus degene die wil moet wel tijd hebben dan

Misschien is het een idee om mensen persoonlijk te contacteren die je in het schaal helikopter forum gedeelte tegenkomt?

Hmm

Een baret (even onchristelijk gezegd: een petje) en onderscheidingstrepen (gewicht van erg weinig) moet iedere heli vanaf 500 size wel kunnen hebben, denk ik

Misschien dat zelfs een 450 het lukt, maar groter is toch beter :rolleyes:

Ik kan alleen op die datum niet, misschien een ander medeforumlid?
Er zijn vast genoeg 600 of groter vliegers in die omgeving?

Grappig idee Bart, helaas kan ik op die dag niet anders had ik het zeker gedaan.

Bij welke compagnie zit je? heb zelf 4,5 jaar bij de C-Cie 11 lmbl (de tijgers) gezeten.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back